Blaasontsteking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:30

Ja, het is weer zover Boos!
Vorige week begonnen, donderdagavond naar het ziekenhuis geweest.
Had nog te weinig onstekingscellen, dus kreeg geen antibiotica!!!
Potverdepotver, mooi vervelend.

Kreeg de tip om veel te drinken (maar dat deed ik al vanaf maandag) en cranberry sap te drinken.
Het is nog steeds niet weg. Wordt ook niet echt erger, dus opnieuw naar het ziekenhuis gaan zal weinig nut hebben.

Hebben jullie nog meer tips? Nagelbijten / Gniffelen

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:39

he wat afschuwelijk!
Weet hoe je je voelt, heb het zelf 3 keer gehad,
t is net of je scheermesjes plast Boos!
Veel drinken is idd heel goed, spoel je een hoop narigheid mee weg.
Gezond eten drinken, veel slapen, tja volgens mij is
het enige wat écht helpt een kuurtje van de arts.
Wat naar dat je dat niet mag hebben, bij mij was het daarmee altijd binnen een paar dagen weg.
Heel veel sterkte ermee.

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:41

Ja heel vervelend, word momenteel helemaal gek.
Kan elke minuut wel naar de wc gaan, maar dwing mezelf nu om te blijven zitten en wat te internetten/schoolwerk/leren...
Vooral niet aan denken en wat anders doen, dan voel je het wat minder Nagelbijten / Gniffelen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:41

Het is inmiddels maandag, ik denk dat je wel genoeg onstekingscellen hebt voor antibiotica. Morgenochtend even langs de HA lijkt me wel zo verstandig.

Je kan beter cranberrypillen nemen, er zit meer werkzame stoffen in zulke pillen dan in de sap zelf.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:44

Cranberry helpt idd goed, maar het duurt wel even Lachen

Je kan ook Cranberry pillen slikken (preventief) doe ik ook, veel water drinken idd, heeeeel veel water, en even goed wat pijnstillers nemen

Steeds een kuutje los je ook niets mee op en met antibiotica dood je weer 'goede' bacteriën wat weer andere ongemakken kan veroorzaken

Ik vraag vaak pas om een kuur als mn blaasontsteling zelfs met een cranberry kuur emn veel drinken niet weggaat of binnen een twee weken terug komt.

Overigens, als je er vaak last van hebt, dan herken je vaak wel de eerste signalen al dat er een ontsteking aan zit te komen, ook dan al meer cranberry gaan nemen en veel drinken

helpt bij mij iig wel en ik ben echt een hopeloze blaasontsteking patiënte Knipoog

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:45

Citaat:
Je kan beter cranberrypillen nemen, er zit meer werkzame stoffen in zulke pillen dan in de sap zelf.

Idd, en ik raad je aan bij het kruidvat

D.groen potje, rode deksel als het goed is, zijn één van de goedkoopste, maar van alle merken die ik gehazd heb werken die het beste

Zijn oud roze ovale tablettemn

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:48

Hmm... het is niet echt erger geworden dan afgelopen donderdag...
Ze zei als het erger werd moest ik maar naar de HA gaan...

Voor mij is het nu de 2e keer, heb het afgelopen maart ook te pakken gehad, maar toen ging het echt snel.
Echt van de een op de andere dag dat het een drama was, gelijk naar het ziekenhuis geweest toen (huisartsenpost, was in het weekend). Mooi vervelend, want die maandag had ik concert van Kelly Clarkson! Gelukkig ging het toen alweer goed.

Nu zit ik de hele week al te mieren en te doen.
Morgen toch even cranberrysap halen (mams vandaag vergeten). Waar haal je die pillen?

Edit: Oh bedankt, morgen dus naar het Kruidvat!

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:51

ik zal effe naar beneden gaan voor het merk, dat zijn echt de beste (vind ik)

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:52

Oké is van huismerk (kruidvat dus)

Donkergroen potje met goud/bruin dekseltje

Staat op de dop een sticker (d.groen) met daarop Blaas & Blaasfunctie

beterschap Knipoog

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:53

MoonChloe schreef:
Het is inmiddels maandag, ik denk dat je wel genoeg onstekingscellen hebt voor antibiotica. Morgenochtend even langs de HA lijkt me wel zo verstandig.

Je kan beter cranberrypillen nemen, er zit meer werkzame stoffen in zulke pillen dan in de sap zelf.

Langs HA gaan lijkt mij nu ook verstandiger! Knipoog
Want in ziekenhuis willen ze nog wel eens een ander advies geven dan je HA.
En je HA kent jou beter dan in het ziekenhuis. Dus als je HA even netjes uitlegt hoe en wat je klachten zijn. Denk ik dat je echt wel een antibioticakuurtje krijgt! Knipoog

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 20:50

Vit C1000 bruis + cranberry bruis
In een glas water doen en opdrinken Knipoog
Na een paar uur nog even keer en tussendoor veel drinken en dit mengsel nog even een tijd lang elke dag drinken.
Werkt bij mij het beste, ik had minimaal 1x in de maand en hiermee kon ik het heel goed wegkrijgen.
Laatste keer ging het zelfs niet weg met een dubbele AB kuur (in totaal dus 10 dagen), dus ik ga al niet eens meer mee naar de huisarts want de kuurtjes werken niet en hij vind het niet nodig om mij door te verwijzen naar een uroloog ofzo.
Nu tijdens de zwangerschap wonderbaarlijk voor het laatst gehad toen ik een week of 16 zwanger was geloof ik...

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:51

Mijn HA kent mij helemaal niet hoor, Jennifer, die heeft me pas 1x gezien Clown
Dat was toen ik vorig jaar rugklachten had (hij zit er nog niet zo lang).

Ik heb net even cranberrysap gehaald bij de supermarkt (bah wat smerig Clown) en toen zei iemand dat Kruidvat nog wel open was, dus gelijk doorgescheurd. Heb de pillen nu ook.
Had net gegeten, dus gelijk de eerste maar geslikt.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:00

Neem de eerste keren maar dubbele dosis doe ik ook, kan niet zoveel kwaad, en probeer vanavond nog effe ruim een liter te drinken

Ja da's veel Haha! en plassen is nu heel irritant, maar dan is het sneller weg Knipoog

Citaat:
ik had minimaal 1x in de maand en hiermee kon ik het heel goed wegkrijgen.
Laatste keer ging het zelfs niet weg met een dubbele AB kuur (in totaal dus 10 dagen), dus ik ga al niet eens meer mee naar de huisarts want de kuurtjes werken nie


Herkenbaar, en ik reageer ook nog sterk op AB, veel last van 'bijwerkingen'

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 21:13

*neemt braaf nog een pil*

Iig allemaal al super bedankt voor de tips!

Paardennamen
Berichten: 2132
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:48

Elke morgen een citroen uitpersen, sap in (heet) water doen, eventueel honing erbij doen. (Blaas)ontsteking onstaan over het algemeen als je weerstand lager is. Vitamine C helpt je weerstand.

Veel water en/of kruidenthee drinken. Neem zo min mogelijk suiker (dus ook geen frisdrank), dat voedt de bacterien alleen maar.

AB is een enorme aanslag op je lichaam, daar komt bij dat bacterien op een gegeven moment resistent worden. Er wordt al her en der geklaagd dat AB veel te snel uitgeschreven wordt, er zijn al bacterien die resistent zijn voor AB.

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:11

Die pillen helpen echt super! Mocht je een keer niet bij een kruidvat in de buurt zijn dan hebben ze, ze ook bij de Hema (daar haal ik ze altijd Knipoog ) En jus d' orange drinken als je die cranberry vies vindt Knipoog

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 14:22

Geloof dat het nu wat beter gaat... maar dat dacht ik van het weekend ook en toen was het gister ook weer niks haha...

Ik houd jullie op de hoogte en alsnog allemaal bedankt voor de tips!

hoogendroog
Berichten: 3286
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:37

Hoi! Ik neem altijd een handvol vit C, drink driekwart liter water (oppassen voor watervergiftiging Knipoog). Even ophouden (uur) en dan pas uitplassen. Doordat je zoveel vit C neemt en even niet plast (is moeilijk met een blaasontsteking, weet er helaas alles van), zuurt je urine goed aan en doodt het zuur de bacterien. Ik kamp nu al bijna 10 jaar met die rottige ontstekingen en heb het nu redelijk in de hand. En denk erom, altijd van voren naar achteren afvegen. De boosdoender voor een ontsteking is meestal een bacterie die thuishoort in de darmen.... Voorts na de sex altijd goed plassen en wassen (zonder zeep). Beterschap!

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:40

plassen na de sex Bloos
alle tips zijn verder gegeven Haha! heb er zelf ook heel veel last van gehad, vreselijk is het Ja

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:44

Ik ben het met capraibex70 eens.

De bacterieen die die blaasonsteking veroorzaken kun je stevig de kop in drukken door te zorgen dat je urine goed zuur is....

Even terug naar het Kruidvat Haha! en een potje vitamine C tabletten nemen. Geen vertraagde afgifte, gewoon de normale kauwtabletten of zo. Stevige dosis, zo'n 1000mg per dag, als het kan in 1 of 2 keer.
Verder inderdaad lekker veel drinken, alles wat zuur is is goed (lees citrus) en mijn persoonlijk ervaring is om alles waar suiker in zit (met name frisdranken als cola) even te laten staan.

Succes, ik hoop dat je het zonder antibiotica onder controle krijgt, want antibiotica zijn echt heel erg ongezond. Je kunt er zelfs als het wat vaker gebeurt gewoon resistent voor worden, dan ben je nog veel verder van huis.

Smystique

Berichten: 1423
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:52

klopt inderdaad na de sex goed plassen en even wassen, dat helpt ook zulke ongemakken te bestrijden

die van de vit. C en plas ophouden kende ik niet, maar het klinkt inderdaad heel aannemelijk Lachen

*ga ik onhtouden* Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 15:27

Waar bokt al niet handig voor is... moet je zien wat een tips!
Hebben ze in het ziekenhuis niet opgerateld hoor, hahaha!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 15:31

Ik dacht dat ik vd week ook blaasontsteking had.
Maar ik had ermaar 1 dag last van dus t zal het wel niet geweest zijn.
Had erg pijn met plassen en had steeds t gevoel dat ik nodig moest plassen terwijl er bijna niks uitkwam om het zomaar ff te zeggen Tong uitsteken maar het is wel erg irritant.

Beterschap voor de gene die er nog last van hebben.

mystery1980
Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 11:42

je kunt ook een lichte blaasontsteking hebben die je niet continu voelt xsemmiex, dus voor de zekerheid nog wat sinaasappels of cranberry (kan geen kwaad)?

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 11:54

Nou even een update.
De laatste dagen ging het aardig, weinig last meer.
Vandaag is het een drama, ik lig echt krom van de pijn.
Komt niet handig uit, want had op school afgesproken met een groep, maar dit kan echt niet.
Dus zo maar weer naar de HA.