Slechte weerstand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annn_vld

Slechte weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 17:01

Hallo,

ik heb een probleempje, naja niet zo'n erge..
maar doordat ik heeeél snel een slechte weerstand heb ben ik ook erg snel ziek.
Iemand hoef maar een avondje naast me te snottere of ik kan de volgende dag hele dag in bed blijven.

Ik zie nou steeds op de reclame van die drankjes speciaal voor je weerstand ( ben helaas vergeten hoe die heette)

Hebben jullie hier ervaring mee?

en voor welk drank, of vitaminen etc. kiezen jullie? Bloos

dorientjuh

Re: Slechte weerstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:05

Ik ben niet zo heel snel ziek, maar toch wel wat sneller dan anderen. Wat bij mij heel goed helpt zijn echinacea pillen. Die kun je gewoon bij de drogist halen, en ze helpen echt. Ze zijn er speciaal om je weerstand te verhogen.

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 18:11

oke bedankt:)

tis alleen dat ik een grote zwak heb voor pillen:|
maar ik zal kyken:)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:32

Actimel bedoel je??
Ik weet niet of het echt bewezen is dat je weerstand onwijs omhoog gaat, maar behalve dat zitten er wel zeker gezonde stoffen in en zijn ze ook best lekker...
Ik zou zeggen; baat het niet dan schaat het niet... Je kan het altijd proberen Knipoog

Verder neem ik momenteel bruistableten met dus aanvullende voedingssupplementen... Zitten allemaal vitaminen e.d. in... en het vervangt natuurlijk niet al het fruit enzo, maar het is wel extra wat je binnen krijgt.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:53

Ik ben drie jaar nooit ziek geweest, en de laatste paar maanden telkens opnieuw. Slechte weerstand dus ook... Ik weet niet of het helpt, maar ik slik nu netjes vitamines en eet braaf genoeg groente en fruit. Verder drink ik veel water en laat ik de alcohol en koffie wat meer staan. Tot nu toe lijkt het te werken, maar ik ben ook nog maar net van mijn vorige verkoudheid af, dus we kijken het even aan...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:14

ik was vroeger zo vaak verkouden, zelfs naar de dokter geweest ervoor.

ik slik elke dag 2 echinaforce pilletjes, ge-wel-dig.
gewoon samen met de pil neem ik ze in, en ik ben deze herfst en winter nog geen 1 keer verkouden geweest. (afkloppen Bloos )

ik vind het superspul, ik zweer erbij.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:45

Ja, dat spul bedoel ik dus ook milo! Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:50

ooh ja Lachen

ja het werkt echt. je moet ze alleen wel regelmatig innemen, maar dat geldt voor alle weerstandverhogende producten.
en je proeft er niks van, gewoon hoppa, met water Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:18

Gewoon dagelijks 1 tot 3 vitamine C pilletjes slikken. dat ben ik nu ook aan het doen. want ik kan ook niet makkelijk naast iemand zitten zonder aangestoken te worden..

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:22

heb ik ook, ik heb echinaforce in druppelvorm [wat niet aan te raden is Clown zo smerig Haha!]
maar het helpt wel aardig. Een aantal ochtende in de week vitaminepillen en natuurlijk gezond eten.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 21:50

Ik heb op dit moment ook een slechte weerstand. Jaren nergens last van gehad en nu is het goed raak. Ben ik net weer een beetje beter, staat de volgende verkoudheid alweer voor de deur.

Ben nou al een paar weken bezig met Actimel drinken en daarnaast ben ik nu ook begonnen met maar weer eens vitaminepillen te gaan slikken. Van Centrum heb ik ze nou staan. Ben nooit zo'n voorstander van pillen (voornamelijk door het slikken) maar wordt echt gek van die verkoudheid die niet weg lijkt te gaan.

Daarnaast ook maar weer eens wat meer fruit naar binnen werken. Geef eerlijk toe dat ik mezelf de afgelopen maanden daarin redelijk heb 'verwaarloosd' Haha!

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 22:26

Bedankt allemaal voor de tips! heb ik zeker wat aan!

ik denk dat Actimel drinken het meest geschikt is voor mij omdat ik altijd een hekel heb aan pillen( voor al het slikken ) Net als Emio;)

als er geen verbetering in komt overweeg ik toch om maar eens vitaminen te gaan slikken! Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:23

vitamine c pilletjes van het kruidvat zijn met citroensmaak, daar heb je geen smerige nasmaak van. en Imo is dat een stuk goedkoper dan iedere ochtend aan de actimel Haha!

Dakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:01

vitamine b zou ook goed zijn... door winterdepressie wordt je weerstand vaak ook minder,... probleem is alleen dat vitamine b12 wat duurder zijn.. maar je gaat je er vitter door voelen en bouw ook zo je weerstand weer op...

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:31

Ben ik niet de enigste Haha!

Ik heb hier ook last van, ben echt harstikke vaak ziek, snel overal last van enzo.
Ik accepteer het eigenlijk gewoon, ik probeer wel zo gezond mogelijk te leven.

Ik las hier wel handige tips over sommige vitamine, misschien dat ik daarvan ook weer eens een kuur ga proberen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:34

Natuurlijk Vifit! Voor een goede weerstand! Clown

Haha al die reclame onzin... Gewoon gezond eten, ook fruit enzo, veel water drinken.. en bewegen, gewoon je vitaminen uit je eten halen..

Al die rommel van de reclame is toch commercieel...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:46

veel fruit eten, daar zitten vitaminen in waardoor je weerstand een stuk zal verbeteren Lachen

Annn_vld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 14:07

Ik heb vandaag actimel in huis gehaalt! , hartstikke lekker en of het helpt? denk niet dat je dat in een dag kan weten;)
ik heb ook zuigtabletten van Rote gehaalt.
zijn net snoepjes haha! Tong uitsteken

verder eet ik nu elke dag fruit!
en hoop nu ook dat ik niet meer snel ziek zal worden!

bedankt allemaal!! Bloos

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:43

Voor dat ik pfeiffer kreeg was ik echt nooit ziek. Vanaf dat ik pfeiffer kreeg ben ik altijd ziek.. Er moet maar iemand iets hebben en ik heb het de volgende dag ook. Heb daardoor al heel erg veel gemist omdat ik gewoon zo vaak ziek ben. De dokter zei tegen mij dat ik veel moest slapen, gezond eten en wat moest proberen te sporten. Dat probeer ik nu allemaal zoveel mogelijk te doen, het gaat héél erg stilletjes aan de goede kant op. (Maar goed gaat het belange nog niet.. ben tussen nu en een maand geleden alweer 4 keer ziek geweest, maar niet verkouden ofzo, echt goed ziek, griep enz.) Dus ik hoop dat het snel terug wordt als vroeger, nooit ziek. Maar heb er eerlijk gezegd niet echt een goed zicht in..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:11

ik werd ook altijd bij het eerste beste buitje ziek.
Verkouden,snotteren...

Sinds enkele maanden slik ik vitamine C erbij,1000 mg per dag.
Ik heb ik augustus een keelontsteking gehad,die elke keer terug kwam,en toen op aanraden van de drogist vitamine C genomen.
Sindsdien geen dagje verkouden meer geweest,zelfs niet toen ik mijn zieke griepvriendje heb verpleegd.

En om de dag drink ik een flesje probiotica,van de Aldi(net zoiets als Yakult maar goedkoper en nog beter ook,volgens de consumentenbond)
Werkt volgens mij ook wel mee.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:19

Een goeie multi en vitamine c 1000mg,van die c kan je er 2 nemen per dag.en op het moment dat je ziek bent kan je zink tabletten nemen.Vitamine c mag je nemen in een hoge dosering, wanneer je aan de schijt gaat neem je te veel. Alles wat je teveel neemt plas je weer uit,dus het kan geen kwaad.Echina force moet je alleen nemen op het moment van ziek zijn,anders gaat de werking weg.En je darmen op pijl brengen is ook erg goed, als je maar van alles goede producten neemt.Als er te weinig in zit hebben ze geen nut,zoals bv Davitamon daar zit bijna niks in.En 2 stuks fruit en 200 gram groenten per dag eten, dan ben je al een eind op de goede weg.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 10:34

dorientjuh schreef:
Ik ben niet zo heel snel ziek, maar toch wel wat sneller dan anderen. Wat bij mij heel goed helpt zijn echinacea pillen. Die kun je gewoon bij de drogist halen, en ze helpen echt. Ze zijn er speciaal om je weerstand te verhogen.

Annn_vld schreef:
oke bedankt:)

tis alleen dat ik een grote zwak heb voor pillen:|
maar ik zal kyken:)

Je hebt er ook druppels van ! (heten ook gewoon echinea force, bij de drogist, van Dr. De Hoog)
3 keer op een dag 20 druppels door een laagje water als ik het goed heb.
Helpt super Lachen
En vitamine pillen, en veel sporten.
Als je flinke conditie hebt wil dat ook helpen.
Bij mij wel althans.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:50

Er kan iets zijn in je leven wat jou erg bezig houd, je kan er maar moeilijk weerstand tegen bieden.Op die momenten is ook je weerstand te laag,klinkt erg raar misschien.Maar ik heb er al veel mensen mee geholpen, ze sturen mij dan een mail en dan kom ik er achter wat er is.Ik heb er ook een keer een paard erg mee geholpen.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:04

Ik heb hier zelf ook last van, er is volgens mij weinig tegen te doen behalve genoeg nachtrust en gezonde voeding. Ik heb pfeiffer gehad en daarvoor was ik eigenlijk nooit ziek, nu ben ik heel vaak ziek. Ik doe met alle griepjes e.d. mee. Pas had ik ook weer gordelroos. Ik slik nu wel vitamine C en probeer gezond te eten en voldoende te slapen.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 11:30

mirre schreef:
Ik heb hier zelf ook last van, er is volgens mij weinig tegen te doen behalve genoeg nachtrust en gezonde voeding. Ik heb pfeiffer gehad en daarvoor was ik eigenlijk nooit ziek, nu ben ik heel vaak ziek. Ik doe met alle griepjes e.d. mee. Pas had ik ook weer gordelroos. Ik slik nu wel vitamine C en probeer gezond te eten en voldoende te slapen.

Heel herkenbaar. Nadat ik de ziekte van pfeiffer heb gehad ben ik ook nooit meer "de oude" geworden. Ik pak alles mee. Heel handig is dan ook nog eens dat ik met kinderen werk en ik neem dus alles van ze over...
Gordelroos heb ik ook al 2x gehad.
Ik eet voldoende groente en fruit, ik slaap voldoende en ik beweeg voldoende en toch ben ik elke keer weer ziek.... Huilen