Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leiniej schreef:Alle opticiens hebben diploma's gehaalt voor hen beroep, anders mogen ze niet eens mensen e.d.
Op dit gebied zijn er volgensmij echt zeer weinig goede en slechte. De ene is vast beter als de andere, maar echt grote verschillen zijn er niet. Als jij je ogen gewoon laat meten, zal er bij elke opticien hetzelfde uitkomen en kun je een leuke bril uitzoeken.
Revanches schreef:Leiniej schreef:Alle opticiens hebben diploma's gehaalt voor hen beroep, anders mogen ze niet eens mensen e.d.
Op dit gebied zijn er volgensmij echt zeer weinig goede en slechte. De ene is vast beter als de andere, maar echt grote verschillen zijn er niet. Als jij je ogen gewoon laat meten, zal er bij elke opticien hetzelfde uitkomen en kun je een leuke bril uitzoeken.
Dat alle opticiens diploma's hebben is niet helemaal waar!
Bij Hans Anders en specsavers hebben ze een korte interne opleiding gehad,vanuit hun eigen bedrijf,maar niet via een school of iets!Waarschijnlijk loopt er bij HA of SS 1 gediplomeerde rond,die overige collega's het nodige opleid.
De genoemde website werkt wel met erkende en hogeschool gediplomeerde mensen!
Firedancer schreef:Ik zou niet naar de opticien gaan, maar naar een echte oogarts. Moet je misschien even een paar weken wachten op een afspraak, maar dan heb je ook wat!
Daarbij verkoopt een opticien heel erg graag, dat is namelijk zijn vak: brillen en lenzen verkopen! Hij is geen oogarts, dus valt hij voor mij af om te beslissen over zoiets belangrijks als mijn ogen...
Misser schreef:Zou wat zijn als iedereen die een bril of lenzen nodig heeft naar een oogarts gaat...
Ik zou niet naar een (goedkope) keten gaan, zit zelf bij een 'particuliere' opticien, waar diverse optometristen rondlopen en ben daar erg tevreden over.
Firedancer schreef:Ik heb twee heel slechte ogen en daar in het dagelijks leven ook geen last van. Daarbij MAG ik van mijn oogarts helemaal geen bril of lenzen, totdat ik zelf het gevoel krijg dat ik dingen niet meer zie.
Je ogen wennen namelijk heel snel aan een correctie, waardoor ze automatisch nog harder achteruit zullen gaan. Dus alleen maar corrigeren als het ECHT nodig is.
Leiniej schreef:Alle opticiens hebben diploma's gehaalt voor hen beroep, anders mogen ze niet eens mensen e.d.