Pijn tussen mn schouderbladen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Myrtje_

Pijn tussen mn schouderbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 22:45

Aangezien ik dit probleem al eerder heb gepost, maar er bijna geen reacties op kreeg, probeer ik het nog een keer.

Sinds begin zomer 2006 heb ik nogal last van pijnscheuten tussen mn schouderbladen.
Ik weet niet meer precies hoe het komt, maar als ik langer dan een halfuur fiets met mn rug licht gebogen, kijg ik een soort van steken tussen mn schouderbladen.
Ook kan ik niet eens met een rugzak waar schoenen, een broek, shirt en handdoek inzitten langer dan 10 minuten op mn rug houden zonder dat ik die steken voel.

Ik ben al naar de huisarts geweest, die verwees me door naar de fysiotherapeut. Van hem heb ik een aantal oefeningen meegekregen om mn rugspieren wat sterker te maken.

Ik vraag me nu af of meer mensen hie last van hebben, want ik vind het belachelijk dat ik geeneens zo'n simpel rugzakje kan verdragen.

FleurBscht

Re: Pijn tussen mn schouderbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:41

Ik heb toevallig nu ook last tussen mn schouderbladen maar dat is spierpijn van het fitnessen gister Tong uitsteken

Ik heb wel is dat als ik te lang met mn armen naar voren heb gezeten dat ik dan even moet terug knakken tussen mn schouderbladen.. maar die steken komen me niet bekent voor.
Ik zou zeggen; blijf die oefeningen doen..
Lijkt me wel lastig dat je sommige dingen erdoor niet meer kunt doen..
succes Lachen

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:49

Ha hier heb ik ook 4 jaar last van gehad, ben diverse keren naar mijn HA geweest en die zei: neem maar een paracetamolletje, of ga sporten. Die vent is dus echt niet goed snik, uiteindelijk naar fysiotherapeut gegaan ben daar 8x behandeld d.m.v kraken en stroomschokjes bleek dat mijn rugwervel niet meer in de goede positie stond waardoor ik mijn spieren irriteerde/overbelaste. Ik denk zelf dat de oorzaak bij mij mijn scooterongeluk van 8 jaar geleden is, toen ben ik over de kop gegaan en kreeg mijn scooter boven op me. Heb je misschien ooit iets raars gedaan of hard gevallen?

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 23:52

Heb je er nu dan geen last mee van wendyashley?

Ben een keer achterovergeklapt met een paard, maar das zo'n 2 jaar geleden..

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 00:06

Ik heb er nu op dit moment geen last meer van, zodra ik last krijg bel ik mijn therapeut en kraakt en masseert hij even. Het zal wel altijd terug blijven komen.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:37

Ik heb er ook last van, maar dan eigenlijk vooral pijnscheuten op die knobbel tussen je schouderbladen, onder aan je nek..als ik lang fiets, of als ik heb getild, gaat het daar 'branden' en krijg ik scheuten, erg raar.
Ik ga er volgende week voor naar de dokter...