NAV Calendula:homeopatische/natuurlijke "middeltjes"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

NAV Calendula:homeopatische/natuurlijke "middeltjes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:14

nav van een topic over Calendula creme, en de vele reacties hierop,was ik wel benieuwd naar het volgende.
Hebben jullie nog meer fijne,homeopatische/natuurlijke cremepjes,zalfjes,kruidjes,wat dan ook die jullie gebruiken voor je welzijn(lichamelijk/geestelijk).

Ik ben zelf niet zo'n fan van chemische dingen,sommige medicatie moet je wel nemen,maar voor wat lichtere kwalen zoals een wondje,sneetje,kun je ook gemakkelijk iets natuurlijks gebruiken.
Dit leek me een goed topic om elkaar eventuele tips te geven?

Zelf gebruik ik vaak arnica creme tegen kneuzingen/blauwe plekken, calendulan voor droge plekjes,kloofjes,uitslag.
Als ik last van mijn spijsvertering heb,of darmen,neem ik Iberogast druppels,dat werkt ook erg goed.
Verder neem ik vaak SiliciumD6 tabletjes als ik langere tijd verkouden ben,ik slik valeriaan,en vitamine C.
Al met al dus aardig wat,maar misschien kan er nog meer bij Haha!

brand maar los Clown

ellepel

Re: NAV Calendula:homeopatische/natuurlijke "middeltjes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:16

spirulina Haha!
goed voor van alles

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:53

Ik gebruik Cardiflor voor mijn exceem, verder kan ik zo even niet bedenken wat nog meer...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:55

Bij spierpijn of verstuiking smeer ik boter, onstoken ogen dan maak ik een aftreksel van goudsbloemen.Bij hoest maak ik uiensap, en de meeste middeltjes maakt dit kruiden vrouwjes zelf.Ze noemen mij wel eens Klazien uut pernis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:48

Spiroflor werkt echt geweldig!! Verder ben ik niet zo voor of tegen natuurlijke middelen, en ook niet tegen 'chemische'. En de aanhalingstekens zijn omdat alle stoffen in feite chemisch zijn. De grens is niet altijd groot, aspirine bijvoorbeeld is erg verwant aan de stof in wilgenbast (een van oudsher pijnstillend middel). Vitamine C is Vitamine C, en of dat dan natuurlijk is of niet doet er voor mij niet zoveel toe.

Overigens was er vroeger een kruidensmeerseltje op schrammetjes kon doen. Ik geloof dat het Zwitsamed heette ofzo, en dat werkte helemaal super, nog veel beter dan calendula.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:02

resque creme van Bach is ook erg goed,en bij aambeien werkt scheerschuim erg goed tegen branden en de jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:11

resque creme gebruik ik ook weleens,overal goed voor.
Ik ben op zich ook niet tegen chemische middelen,maar als ik bijvoorbeeld hoofdpijn heb,of spierpijn,smeer ik liever iets "natuurlijkers" dan dat ik een strip paracetamol pak.
Hetzelfde bij mijn darmen,heb daar veel problemen mee,en de meeste medicatie heeft erg veel bijwerkingen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:13

Let bij darmproblemen op met het eten van rood vlees en kool producten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:15

wij hebben altijd een flesje geconcentreerde teatree in huis. op wondjes tegen ontsteking, 2 druppels oplossen in water bij keelpijn, dat spul is overal wel goed voor Tong uitsteken

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:16

Ik heb echt enorm veel rotzooi hier thuis staan. Ik gebruik Calendula bij verbranding en droge huid. Arnica creme bij kneuzingen en blauwe plekken. En ik heb van die homeopathische middeltjes voor de eczeem die ik heb zoals: hydrocortison ed. (ik weet al die namen niet) Ik weet dat het slecht is, maar er zit niks anders op. De ha wil niet onderzoeken waar ik allergisch voor ben, dus dan krijg je allemaal van die troep. Maar het helpt iig, en dat heb ik liever dan dat ik onder de open gekrapte plekken zit...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:25

Ik gebruik heel veel natuurlijke middelen.

Reden hiervoor is dat ik recent behoorlijk ziek ben geweest; 24/7 misselijk, kokhalzen zonder dat er wat meekwam enzo.
Van de huisarts kreeg ik maagzuurremmers, ik ben toen naar een electro-acupuncturist geweest en d.m.v. metingen kwam hij erachter dat ik gordelroos in mijn maag had (neeeeej vraag niet hoe, geen idee). Hij heeft dit op een natuurlijke manier opgelost en inmiddels ben ik alweer een hele poos klachtenvrij.

Van hem heb ik nog 2 soorten tabletjes die ik als ondersteuning kan blijven slikken.
Daarnaast slik ik magnesiumtabletjes, ik heb snel last van kramp in mijn spieren en als ik op een koude dag de hele dag op de motor heb gezeten ga ik van de kou zo verkrampen dat ik de volgende dag vast zit. Vaak voel ik dit wel aankomen en neem ik 's avonds die tabletjes en de volgende ochtend weer, dat helpt een heel eind.

Daarnaast slik ik incidenteel Valdispert tabletjes, ik slaap als een roos als ik die gehad heb en ik ga me er ook heel rustig van voelen, vooral in stress tijden.

Preventief ga ik elke maand naar een alternatieve masseuse (Shiatsu massage), gewoon omdat het goed is voor je lijf en ik heerlijk tot rust kom daar.

Ik ben echt meer voorstander voor natuurlijke middeltjes, tuurlijk kan je af en toe niet anders, maar als het kan dan toch echt natuurlijk.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:22

ik gebruik eigenlijk weinig medische en weinig homeopatische/natuurlijke smeerseltjes en dingen. ik gebruik alleen hormoonzalf voor mn eczeem en vette crème, maar verder gebruik ik helemaal niets. brand me regelmatig op mn werk, maar doe alleen koelen, verder niets. en eigenlijk kan ik me de laatste keer niet herinneren dat ik echt hoofdpijn ofzo heb gehad Clown mazzel!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:02

Ik vind echinacea pilletjes altijd goed werken voor als je weerstand wat minder is en je je niet zo lekker voelt. Kun je gewoon halen bij de drogist en het helpt echt.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:07

ik gebruik altijd spiroflor als ik extreme spierpijn heb. Ook gebruikte ik de spiroflor bij m'n knieblessure (zelfs op aanraden van de peut, al deed ik het al voor zijn aanraden)

cardiflor gebruik ik wel eens als ik weer eens rode bultjes bij de bikinilijn heb zitten. dan zijn de bultjes in een dag weg. en zonder de cardiflor kan ik er dagen last van houden.

calendula gebruik ik bij brandplekken, schaafwonden en brandnetelprik en ooit ook een keer bij kwallenbeten gebruikt.