Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nimue schreef:Als je denkt dat je onrustig slaapt doordat de problemen van overdag je dwars blijven zitten, is het misschien een goed idee om een soort 'meditatie' te doen.
Wat voor mij heel goed werkt, is op mijn rug gaan liggen en dan van onderaf (dus eerst je tenen, dan je voeten, dan je kuiten) mijn spieren ontspannen en me daar ook echt op concentreren. Vervolgens maak ik mezelf helemaal 'leeg' en doe ik net of ik aan een stromend beekje sta. Dan 'pak' ik alle problemen en zorgen die in en rond mijn hoofd zitten en laat ze in dat beekje vallen, zodat ze wegstromen.
Voor mij werkt dit goed omdat ik mezelf dan even bewust concentreer met de dingen die me dwarszitten. Daarna kan ik ze vaak heel goed loslaten en bljiven ze me minder dwarszitten in mijn slaap.
Een vriendin van me vindt dit hélemaal niks, maar vindt het erg prettig om rustige muziek op te zetten en zich dan helemaal 'mee te laten gaan' met de muziek en alles los te laten dat haar dwars zit.
Misschien dat zoiets jou ook kan helpen? Het is soms even zoeken tot je iets vindt dat prettig werkt, maar het moet wel lukken.