lastige schouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirre

lastige schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:34

Ik heb nu al langer dan een half jaar last van mijn rechterschouder. Na een tijdje naar de huisarts geweest, hier had ik een vervanger. Hij heeft mij diclofenac gegeven en gezegd dat als het niet over ging ik naar de fysio moest gaan. Ik ben dus na een tijdje naar de fysio gegaan. Deze heeft mij een aantal keer behandeld, maar ook dat hielp niet. Daarna naar een osteopaat gegaan. Hij heeft mij ook al heel wat keer behandeld, tot nog toe zonder resultaat. Terug naar de huisarts gegaan. Dit keer mijn eigen huisarts. Hij heeft een inspuiting gedaan, dit heeft het alleen maar verergerd. Daarna naproxen gekregen, dit helpt niet. Rontgenfoto laten maken. Hier is niks bijzonders op te zien. Heb ondertussen een auto ongeluk gekregen (juni jl) en dat heeft het alleen maar erger gemaakt.
Nu heeft de huisarts mij doorverwezen naar een orthopedist.
Meer mensen met een vervelende lastige schouder?

Dee_Es

Re: lastige schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:37

Ik had een lastige schouder maar daar ben ik inmiddels aan geopereerd. Mijn vader heeft ook last van zijn schouder, die ging ook van fysio naar fysio naar osteopaat enz. Inmiddels is er een MRI-scan van gemaakt en blijkt er een kapsel gescheurd te zijn. Daar valt gewoon wat aan te doen (operatie). Is er bij jou al een MRI gemaakt? Daar is veel meer op de te zien dan op een röntgenfoto.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:40

Wat valt bij jouw onder een lastige schouder? Ik heb regelmatig slijmbeursontstekingen in mijn rechter schouder gehad, en een keertje een aanvaring gehad met een paard aan een halstertouw waar mijn schouder ook niet blij mee was.

Ik heb Osteopaat, diclofenac, inspuitingen, MRI gehad, kilo's aspirine geslikt, rust gehouden, beweging gegeven, wat allemaal niet geholpen heeft. Tot ik bij de Acupuncturist belandde, die uiteindelijk wel uitkomst bracht.
Mijn advies is, zoek een goede acupuncturist (en geen fysio die het er bij doet), en laat wat naalden zetten. Doet echt niet zeer, en je zult zelf ervaren wat het voor je kan doen.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:40

Nee, het enige wat gebeurd is is een rontgenfoto waar ik vandaag de uitslag van gehad heb. De huisarts dacht een oude breuk te voelen (het zit ook meer bij mijn sleutelbeen, die pijn) maar dat is dus op de foto niet te zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:40

ik heb een lichte vorm van RSI in mijn rechterschouder.
komt voornamelijk door mijn werk( schoonmaken) en een totaal verkeerde houding.
aantal keer bij een fysio geweest die me tevens gekraakt heeft,wat elke keer enorm goed helpt.
samen met de fysio erg goed gekeken wat nou mijn foute houding is en sinds ik daar echt goed om denk ben ik zo goed als klachtvrij Haha!

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 14:42

Cassidy schreef:
Wat valt bij jouw onder een lastige schouder? Ik heb regelmatig slijmbeursontstekingen in mijn rechter schouder gehad, en een keertje een aanvaring gehad met een paard aan een halstertouw waar mijn schouder ook niet blij mee was.

Ik heb Osteopaat, diclofenac, inspuitingen, MRI gehad, kilo's aspirine geslikt, rust gehouden, beweging gegeven, wat allemaal niet geholpen heeft. Tot ik bij de Acupuncturist belandde, die uiteindelijk wel uitkomst bracht.
Mijn advies is, zoek een goede acupuncturist (en geen fysio die het er bij doet), en laat wat naalden zetten. Doet echt niet zeer, en je zult zelf ervaren wat het voor je kan doen.

Ik heb dagelijks pijn, meestal uit te houden, maar ook periodes dat ik niet weet wat te doen van de pijn. Dan lijkt het net of er messen in gezet worden.
Ben bekend met slijmbeursontstekingen... Mijn moeder heeft er regelmatig last van, heeft pas nog aan de morfine gezeten en er is een inspuiting in haar pees gedaan door de chirurg. Zij heeft nu erg veel kalk bij haar schouder zitten. Ze heeft nu manuele therapie, verder is er niks aan te doen.