Momenteel probeert mijn knie te herstellen van een meniscus-reddende operatie (meniscus-hechting). Maar het lijkt er (na 9 maanden revalideren) toch op dat dit niet gaat lukken. Het zou dus kunnen dat mijn binnenmeniscus binnenkort toch volledig weggehaald gaat worden.
Op dit moment doet mijn knie pijn bij het rijden. De binnenkant van de knie ligt tegen het zadel, en is al pijnlijk tijdens het stappen. Draven en galopperen gaat niet (teveel pijn aan de binnenkant van de knie, precies op de rand van het kniegewricht, waar de binnenmeniscus zit). En dan knijp ik mijn knieën dus NIET overdreven hard aan, ik houd contact met het zadel.
Ik ben op zoek naar paardrij-ervaringen van mensen bij wie de binnenmeniscus geheel of grotendeels verwijderd is... (Dus niet uitgebreide verhalen over revalidatie, therapie, operatiedetails, etc)
Hoe gaat paardrijden zonder (binnen)meniscus?
Kan je weer ‘normaal’ rijden qua houding?
Of blijft het aansluiten van de knie pijnlijk (en neem je dus een andere houding aan met je benen)?
Hoeveel uren rijden jullie?
En welke tak van sport / recreatie beoefenen jullie (dressuur, springen, buitenritten, western, endurance, ...)?
Mocht het pijnlijk blijven: welk zadel hebben jullie de beste ervaringen mee?
Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen.
Groetjes,
Daphne
***edit*** spelvaut eruit gehaald