niet kunnen slapen, maar ook niet wakker kunnen worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

whissie

niet kunnen slapen, maar ook niet wakker kunnen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 17:15

Hoi,

het klinkt misschien vreemd, maar het wordt steeds erger. Misschien dat het wel aan de "winter" ligt.

ik kan savonds zeer moeilijk in slaap vallen. normaal kon ik rond 0.00u richting bed, dan nog dom stripje lezen en dan sliep ik wel.
Maar de laatste weken, ga gewoon naar bed, maar zie de klok nog een paar uur, stug blijven liggen, maar viel niet in slaap.

maar nu komt het.... als ik dan eindelijk slaap, en mijn wekker staat op half8, dan wordt ik met geen mogelijkheid wakker. 2 wekkers... wordt niet wakker. een derde wekker Bloos helpt ook niet. En het is smorgens nog donker, dat is ook een groot nadeel. daglicht vanaf 5 of 6 uur...dan word ik wel om half 8 wakker na die 2 uur daglicht.
Het wakker worden was altijd wel wat lastiger, maar na 2x de wekker gehoord te hebben, had ik echt wel het besef dat ik uit bed moet. tegenwoordig kan dat rotding wel een uur af gaan(elke 9 minuten)en ben ik echt van de wereld.

Tegenwoordig belt mijn vriend me wakker(hij is door de week weg), dan laat hij hem gewoon tijden nonstop overgaan.
maar als de telefoon midden in de nacht overgaat, op een tijdstip dat niet hoort, dan ben ik meteen wakker. net als wanneer de katten een probleem hebben ofzo, ik ben meteen wakker....

Het stomme is, smorgens ben ik tot 9u ook aardig brak, maar daarna ben ik weer zo fit als het maar kan.
Soms als ik savonds even op de bank zit en het lijkt alsof ik wel kan slapen en dan ook bijna in slaap val. Dan ga ik op dat moment naar bed. Lig ik in bed, ben ik spontaan klaar wakker!!

ik mag geen slaaptabletten ed nemen aangezien ik aan de bloedverdunners zit. maar voordat ik heiraan zat, hielpen die slaaptabletten ook niet.
een warm bad voortijd helpt ook niet. wel of niet eten voortijd maakt ook niet uit.

Mijn broer heeft wel het probleem dat hij niet in slaap komt, maar hij wordt wel makkelijk wakker. Hij krijgt hier bepaalde tabletjes voor via het slaapinstituut. Als dit veel te erg wordt, dan ga ik ook wel naar dat instituut, kijken of ze me kunnen helpen, maar zolang het nog op een "gewone" manier kan, dan dat liever!!

iemand nog tips? of herkend iemand dit?

Haagsemeid

Re: niet kunnen slapen, maar ook niet wakker kunnen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 17:43

Wat bij mij altijd wel goed helpt is goede nachtrust thee van zonnatura. Of Valeriaan van Sunwell, daar moet je er dan twee van nemen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:27

Dat heb ik al 22 jaar Haha!. Ik word wel wakker van de wekker, maar druk op snooze en slaap net zo hard weer verder. Dat snoozen kan ik makkelijk een uur volhouden, als ik niet per se ergens heen moet.

Ilona__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:30

.
Laatst bijgewerkt door Ilona__ op 23-04-23 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:31

Misser schreef:
Dat heb ik al 22 jaar Haha!. Ik word wel wakker van de wekker, maar druk op snooze en slaap net zo hard weer verder. Dat snoozen kan ik makkelijk een uur volhouden, als ik niet per se ergens heen moet.

ik druk dus niet eens op snooze.... hij gaat gewoon door, na een minuut stopt ie automatisch en begint na 9 minuten weer...
ben ook regelmatig van wekker gewisseld, tot ik nu 1 heb met een ontzettend irritante piep, dat hielp 2x...hahah

en ik moet wel perse ergens heen, dus die druk is er wel Haha! alleen helpt die druk niet/nauwelijks.

ik zal es informeren of ik die valeriaan er wel bij mag slikken, misschien is dat een uitkomst

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:32

svenlOver15 schreef:
Ik heb het ook.. had zelfs nachten dat ik helemaal niet sliep. Zit nu al anderhalf jaar aan de Melatonine, soort slaaptabletten.. Homeopatisch geloof ik.. Lachen Neem iedere avond 3 tabletjes, en ik slaap.. Nu moet ik alleen nog leren wakker worden, dat lukt namelijk nog steeds niet!

mm, ik geloof dat mijn broer ook iets slikt van melatonine, maar dan in extreem zware variant, in winkel krijg je ze in halve gram ofzo, en hij slikt 5 gram, zoiets was het.

maar het wakker worden lukt bij jou dus ook niet?
vind het opzich niet zo erg dat ik pas om 1 of 2 uur slaap, maar vooral dat niet wakker worden vind ik zoooooo lastig en vervelend

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:47

Ik herken het, ik heb precies hetzelfde...
Ik word ook met GEEN mogelijkheid van de wekker wakker, en ik heb nog wel zo'n TRRRRingel wekker.
Maar bij mij ligt het aan m'n medicatie die ik neem voordat ik naar bed ga, waarschijnlijk. Die moet ik nemen...
Ik nam ze eerst overdag, maar werd er heel slaperig van, dus werd me geadviseerd door de dokter om ze voor het slapen te nemen. Maar ze werken pas na een uurtje ongeveer, dus lig wel even wakker, en ik wordt dus heel moeilijk wakker. Soms moet m'n virend me eruit sleuren gewoon.
Nu werk ik ook niet vast, dus zo erg is het niet, maar wil er wel optijd uit, en dat lukt dus soms niet Boos!...
Ik probeer mezelf dingen aan te wennen, zoals optijd naar bed gaan, regelmaat, en dat helpt me wel goed!
Succes ermee iig Knipoog!!!

Liefs, Charlie.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 01:17

dankje charlie.
regelmaat enz alles al geprobeerd, de enige regelmaat die er bij mij inzit is dat ik voor 0.00u helemaal niet hoef te proberen in bed te gaan liggen, en dat om half8 mijn wekker gaat(ookal hoor ik dat niet)
voor mijn medicatie had ik het ook al wel, en eigenlijk heb ik het al jaren, maar het wordt nu wel extreem. anders was het tussen 0.00 en 01.00u naar bed, en dan sliep ik ook. en dan werd ik ook wel wakker van de wekker.