het klinkt misschien vreemd, maar het wordt steeds erger. Misschien dat het wel aan de "winter" ligt.
ik kan savonds zeer moeilijk in slaap vallen. normaal kon ik rond 0.00u richting bed, dan nog dom stripje lezen en dan sliep ik wel.
Maar de laatste weken, ga gewoon naar bed, maar zie de klok nog een paar uur, stug blijven liggen, maar viel niet in slaap.
maar nu komt het.... als ik dan eindelijk slaap, en mijn wekker staat op half8, dan wordt ik met geen mogelijkheid wakker. 2 wekkers... wordt niet wakker. een derde wekker

Het wakker worden was altijd wel wat lastiger, maar na 2x de wekker gehoord te hebben, had ik echt wel het besef dat ik uit bed moet. tegenwoordig kan dat rotding wel een uur af gaan(elke 9 minuten)en ben ik echt van de wereld.
Tegenwoordig belt mijn vriend me wakker(hij is door de week weg), dan laat hij hem gewoon tijden nonstop overgaan.
maar als de telefoon midden in de nacht overgaat, op een tijdstip dat niet hoort, dan ben ik meteen wakker. net als wanneer de katten een probleem hebben ofzo, ik ben meteen wakker....
Het stomme is, smorgens ben ik tot 9u ook aardig brak, maar daarna ben ik weer zo fit als het maar kan.
Soms als ik savonds even op de bank zit en het lijkt alsof ik wel kan slapen en dan ook bijna in slaap val. Dan ga ik op dat moment naar bed. Lig ik in bed, ben ik spontaan klaar wakker!!
ik mag geen slaaptabletten ed nemen aangezien ik aan de bloedverdunners zit. maar voordat ik heiraan zat, hielpen die slaaptabletten ook niet.
een warm bad voortijd helpt ook niet. wel of niet eten voortijd maakt ook niet uit.
Mijn broer heeft wel het probleem dat hij niet in slaap komt, maar hij wordt wel makkelijk wakker. Hij krijgt hier bepaalde tabletjes voor via het slaapinstituut. Als dit veel te erg wordt, dan ga ik ook wel naar dat instituut, kijken of ze me kunnen helpen, maar zolang het nog op een "gewone" manier kan, dan dat liever!!
iemand nog tips? of herkend iemand dit?