Nierbekkenonsteking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23545
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 01:19

Ik ben ook gevoelig voor blaasontsteking en heb 1,5jr terug ook nierbekkenontsteking gehad.
Ga alsjeblieft voor de zekerheid naar de dokter beter een keer te laat dan een keer te kort.

Vind 'niet merken' dat je blaasontsteking hebt wel een beetje apart als ik eerlijk ben, nou heb ik het meestal meteen heel heftig.
De laatste keer was ik met de motor op school in Soest (ruim een uur rijden hiervandaan), kreeg tijdens het rijden daar wat last van mijn buik, toen ik naar het toilet ging was het al een groot bloedbad, en enorm veel pijn. Ben daar naar de HA gegaan en kreeg daar te horen dat ik niet terug mocht rijden. Uiteindelijk ben ik opgehaald, maar ik vraag me dan af hoe je kan weten dat je het al een week of langer hebt zonder dat je het merkt??

sterkte iig

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:51

Ik heb nu altijd vitamine C met cranberry tabletten in huis. Als ik olok maar ioets voel neem ik er 1. Heb liever niet weer nierbekkenontsteking!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 20:48

nierbekken doen in de regel wel zeer als ze onstoken zijn , je nieren niet
als je twijfeld altijd melden , dus niet alleen als je hele erge au hebt in je rug of buik
maar ook bij een zwaar gevoel

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:31

Polly schreef:
Vind 'niet merken' dat je blaasontsteking hebt wel een beetje apart als ik eerlijk ben, nou heb ik het meestal meteen heel heftig.
De laatste keer was ik met de motor op school in Soest (ruim een uur rijden hiervandaan), kreeg tijdens het rijden daar wat last van mijn buik, toen ik naar het toilet ging was het al een groot bloedbad, en enorm veel pijn. Ben daar naar de HA gegaan en kreeg daar te horen dat ik niet terug mocht rijden. Uiteindelijk ben ik opgehaald, maar ik vraag me dan af hoe je kan weten dat je het al een week of langer hebt zonder dat je het merkt??

sterkte iig


Ik heb dus de nierbekkenontsteking gekregen van een verwaarloosde blaasontsteking. Die ik dus niet gemerkt heb. Nu heb ik elke dag veel pijn ivm mijn ziekte, dus als iets anders even pijn doet of zeurt zoals ik het meestal noem ga ik niet gelijk van een blaasontsteking oid uit Knipoog Dus het is denk ik per mens verschillend hoeveel je van een blaasontsteking last hebt. Na de nierbekkenontsteking voelde ik het wel steeds als ik blaasontsteking had.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:58

Leandra schreef:
Ik heb nu altijd vitamine C met cranberry tabletten in huis. Als ik olok maar ioets voel neem ik er 1. Heb liever niet weer nierbekkenontsteking!


Volgens mij kun je dan beter preventief cranberry's nemen.
Als er al echt een bacteriegroei is, is dat met capsules cranberry moeilijk te onderdrukken.
Door de hoge zuurgraad van cranberry kun je wel voorkomen dat er bacteriegroei optreedt

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 02:02

neem dan gewoon vit C tabletten
1 tablet staat gelijk aan 4 sinasappels en heeft pas echt zin (als in preventie ) als je er 4 per dag neemt tot max ongeveer 3 x daags 4
deze kan je ongelimiteerd nemen (is de enigste vitamine overigens)zonder bang te zijn voor een overdosis
door de hoge zuurtegraad van je urine kan je het iig onaangenaam maken voor bacterieen
een ontsteking per definitie voorkomen niet

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 03:10

Cranberry is nòg zuurder dan vit. C en wordt door veel mensen gebruikt ter preventie van blaasproblemen.

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 09:31

Het is echt gewoon heel erg dom om een blaasonststeking te verwaarlozen, laat staan een verdenking van nierbekkenontsteking rond te blijven lopen!!!

Hop, gewoon een grote meid zijn en naar de huisarts. Nierbekkenonsteking is echt gevaarlijk, niet iets om mee te spotten, en kan je zomaar je nieren kosten. Dan ben je dus gewoon ver van huis, aan de dialyse of zo.

Mijn ervaring met een nierbekkenontsteking is inderdaad de pijn in je rug (maar zeker geen "schreeuwende" pijn), hele hoge koorts en verder het algeheel gevoel van malaise wat je normaal ook bij een zware griep kunt verwachten.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 12:31

Ook mijn blaasontstekingen merk ik nooit. pas als ik heel hoge koorts heb en krepeer van de pijn in mijn rug weet ik dat ik wat over het hoofd heb gezien. En datn ben ik vaak 2 of 3 antibiotica kuren verder voordat het over is.

Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:52

Ik heb in 2002 een blaasontsteking gehad. Maar druk druk met verhuizing en dergelijke dus ik had helemaal geen tijd voor een blaasontsteking vandaar dat ik heb fijn heb ontkend. Gevolg natuurlijk 40 graden koorts. Antiobioticakuurtje gekregen waar ik allergisch voor bleek te zijn. Met dikke koorts naar de huisarts doodziek, en die stuurde me direct door naar de uroloog. Na ingelverde plas kwam er een zware blaasontsteking, en urineweginfectie uit en een beginnende nierbekkenontsteking uitgevonden met behulp van een echografie. Hele zware medicijnen gekregen en werkelijk een week van de wereld geweest zo ziek als een hond.

Dus aub ren subbiet naar de dokter die nieren en die blaas moet je niet verwaarlozen.

magic12

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 13:55

ik had 40 graden koorts bij mijn nierbekkenontsteking ik kreeg een kuur alleen die was te zwaar dus die hield ik niet binnen en daarna kreeg ik andere en dat ging goed

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:26

luxje schreef:
Cranberry is nòg zuurder dan vit. C en wordt door veel mensen gebruikt ter preventie van blaasproblemen.

wist niet dat dat nog zuurder was ..krijg je geen last van je maag dan?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 16:37

nee hoor, je moet er alleen genoeg bij drinken en desnoods wat bij eten. Smaken best. je hebt cranberry sap, jam en pillen. Alle drie niet echt vies of zo, de jam is zelfs erg lekker.