Nierbekkenonsteking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SadyLady

Berichten: 655
Geregistreerd: 09-10-06

Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:40

Wie heeft er wel eens last gehad van nierbekken ontsteking?
Wat voor klachten had je dan?

Ik heb namelijk afgelope 2,5 week met blaasontsteking rond gelopen en sinds afgelope maandag dacht ik me rug verdraait te hebben omdat ik heel erg last van me rug had aan de rechter kant.
Ik ben toen dinsdag naar de dokter geweest, maar natuurlijk niks gezegt over me rugpijn.
Maar nu zei me moeder en las ik dat het misschien wel nierbekken ontsteking is.

Wie kan me vertelle wat te klachten zijn (uit eigen ervaring, want info op sites ken ik al!)
En gaat het vanzelf over met de anti biotica voor me blaasontsteking of moet ik er nog een keer speciaal voor naar de dokter?

Sorlede
Berichten: 1197
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:42

dat kan wel, t kan ook zijn dat je misselijk bent en zelfs duizelig. je moet echt terug naar de dokter dan,want je krijgt antibiotica en je moet rust houden.

SadyLady

Berichten: 655
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:46

ik ben afgelope 2 dagen idd wel misselijk geweest steeds. niet overdreven, maar zeker niet helemaal lekker.

maar ik heb al anti biotica gekregen voor 5 dagen

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:23

Ik heb 3 jaar geleden nierbekkenontsteking gehad. Had veel pijn in mn rug en buik. Ik kon ook bijna niet lopen of overeind staan. Erg snel moe, misselijk, duizelig enz.
Het is wel verstandig om naar de dokter te gaan. Wat bij mij erg goed hielp tegen de pijn in mn rug was een kersenpittenzak of een kruik

CheveyoJarig

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:25

heb je niet een potje urine in moeten leveren, volgens mij wordt zo ook de nierbekkenontsteking ontdekt namelijk

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:31


Joosh
Berichten: 246
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:46

Ja, als je pijn in je rug hebt, is het waarschijnlijk een nierbekkenontsteking.
Heb ik een jaar geleden ook gehad, dacht aan een gewone blaasontsteking, maar kreeg zo'n pijn in m'r rug aan een kant. Bij iedere verkeerde beweging kon ik het wel uitschreeuwen van de pijn. Ik dacht ook dat ik kou gevat had op mn rug ofzo, maar bleek een ernstige nierbekken ontsteking zei de dokter. Dus snel terug naar de dokter!!
Dan krijg je waarschijnlijk zwaardere antibiotica!
Suc6 ermee... is idd niet fijn

SadyLady

Berichten: 655
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:20

Hmm als ik het zo hoor, zal het bij mij wel mee vallen.
Ik heb idd wel erg pijn gehad, maar nu is het niet zo dat ik het uitschreeuw van de pijn.
Wel dat wanneer ik me rechter been op moest tillen (bv uit kleden, uit bed gaan, been op tafel legge) dat het vreselijk zeer deed in me rug, maar dat zakt ook al behoorlijk af.

(ook moet ik wel zegge dat ik er s ochtends veel minder last van heb dan s avonds, wanneer ik de hele dag druk geweest ben)

ukje
Berichten: 3794
Geregistreerd: 30-03-06

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:01

ik zou als ik jou was naar de huisarts gaan en het klinkt niet echt plezierig

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:12

Ik heb als kind verscheidene keren nierbekkenontsteking gehad.
Ik kan me niet meer herinneren dat ik rugpijn had, wél dat ik pijn in mijn buik had.
Dan kroop ik met 1 hand om mijn buik naar de wc en 's avonds tilde mijn vader mij naar bed.
Deed écht vreselijk veel pijn.
Bij ons op de afdeling komen ook nog wel eens zwangeren met een nierbekkenontsteking, dan is pijn in de flank toch wel het duidelijkste symptoom.

Uit een potje urine kan een huisarts niet zien of je nierbekkenontsteking hebt, daaran kan hij alleen zien of er een ontsteking zit, maar dat kan dus evengoed een blaasontsteking zijn.
Een verwaarloosde blaasontsteking kan omhoog "kruipen" en een nierbekkenontsteking worden.
Ik zou, als ik jou was, niet te lang wachten en even de HA bellen of er even langsgaan

CheveyoJarig

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:24

Hoe kan een HA het dan wel zien? ik meen dat het bij mijn zwangere vriendin toen wel geconstateerd is via de urine.

SadyLady

Berichten: 655
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 12:32

jah daar ben ik ook wel benieuw naar hoe de HA het kan zien?

Maar aan al jullie verhalen te horen, denk ik dat het bij mij wel mee valt. Ik heb namelijk echt niet vreselijke pijn. Het doet natuurlijk wel zeer, maar het is wel goed uit te houden en ik ga er echt niet dood aan.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:35

ik werd ineens midden in de nacht wakker van een vreselijke pijn in mijn rug...volgende dag dokter, nierbekkenontsteking. Heb antibiotica gekregen. had eigelijk alleen last van mijn rug...

CheveyoJarig

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:36

hoe hebben ze dat bij jou getest, Princess?

SadyLady

Berichten: 655
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 12:40

Princess_ schreef:
ik werd ineens midden in de nacht wakker van een vreselijke pijn in mijn rug...volgende dag dokter, nierbekkenontsteking. Heb antibiotica gekregen. had eigelijk alleen last van mijn rug...


dus toch geen nierbekkenontsteking??

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:05

via de urine. en het was wel nierbekkenontsteking.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:57

Eff een aanvulling, was net nogal druk vandaar een korte reactie.
Ik werd toen dus midden in de nacht wakker van hele erge pijn in mijn rug. Tot janken aan toe.
Volgende dag naar de huisartsen post gegaan en een plasje ingeleverd. Uitslag, nierbekkenontsteking. Er zat heel veel bloed bij het plas. Blijkbaar had ik een blaasontsteking verwaarloost oid, maar het vreemde was dat ik niet eens doorhad dat ik blaasontsteking had! Dus ik was doorgelopen en moest dat bekopen met een zware nierbekkenontsteking. Volgens de dokter was ik nog net op tijd gekomen anders waren mn nieren beschadigt Scheve mond Heb antibiotica gehad en heb nu om de haverklap blaasontsteking. Ben nu net een 3 maanden van de antibiotica af die ik dus als onderhouds dosering een halfjaar geslikt heb...

SadyLady

Berichten: 655
Geregistreerd: 09-10-06

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 15:30

hoelang heb jij dan ongeveer die blaasontsteking gehad dat je het niet gemerkt heb?
Ik heb er 2/3 weken mee rond gelopen voor ik naar de dokter ging dinsdag. Ik had het namelijk ook helemaal niet echt door.

Maar ik heb gelukkig niet zo'n pijn als jij had. dus denk toch steeds meer dat ik gewoon me rug verdraaid heb en door dat ik nu de ene kant niet wil belasten doet de andere kant ook zeer.

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:13

Bij mij tikte de arts met zijn hand op mijn rug, aan beide kanten. Toen hij dat deed op de plek van mijn nier met ontsteking had ik het idee dat hij er aan de voorkant uit kwam. Ze herkennen het ook aan de klachten en dus door op je rug te tikken

MaraYvette
Berichten: 3800
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:15

Ik heb t ook wel s gehad nierbekkenontsteking en idd had ik pijn mn flank en buik.
sterkte en beterschap.

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:52

ik heb geen idee hoelang ik ermee heb gelopen, blijkbaar heel lang. Ik was al bijna zover dat mijn nieren beschadigt waren.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:19

Nierbekkenontsteken kunnen ze idd diagnostiseren door een "vies" plasje (blaasontsteking) en symptomen, dus bijv. de pijn in de flanken.
Ook kunnen ze infectieparameters in het bloed testen.

marjoleyn

Berichten: 177
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: emmen

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:46

Ik voelde me echt niet lekker en kreeg ook erg last van mijn rug. Toen ik 's ochtends opstond met 40 graden koorts toch naar de dokter gegaan. Alles was goed, niks aan de keel en niks te horen aan de longen. Maar toen ging hij op mijn rug tikken en toen kwam hij rechts onderin mijn rug en toen sprong ik overeind van de pijn. Plasje ingeleverd en inderdaad een nierbekkenontsteking. Dit was in december 2005 en in de zomer van 2005 had ik inderdaad het idee dat ik een blaasontsteking had op vakantie, maar heb toen gewoon ontstekkingsremmers genomen en dacht toen ik thuis kwam dat het over was. Maar ja 4 maanden later waren de gevolgen er.. Als ik jou was zou ik maar gauw naar de dokter gaan.. liever een keer te veel..

S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:51

ga alsjeblieft naar de huisarts!!!
Ik heb hier voor in het ziekenhuis gelegen (3 weken)
mijn nieren zijn wel beschadigt.

S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

Re: Nierbekkenonsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 20:54

Princess_ schreef:
ik heb geen idee hoelang ik ermee heb gelopen, blijkbaar heel lang. Ik was al bijna zover dat mijn nieren beschadigt waren.

Ik heb er ook heel lang mee gelopen. (van af groep 4 tm groep 5, er waren in die tijd mee omstandigheden waardoor dat niet echt opvalde)
Als ik niet genoeg drink voel ik het gelijk.