Ik heb met een jaar of 12-13 chronische bronchitis gekregen, bij tijd en wijle is dat erger en minder erg. Op 't moment heb ik er met wat medicijnen niet zoveel last van.
Met 15 heb ik diabetes gekregen, dat wordt door de dokter elke keer als kapstok gebruikt om de rest dan ook maar bij op te hangen.
Met 17 besloot mijn schildklier dat hij niet meer zo hard hoefde te werken (te traag, hasjimoto). Medicijnen gekregen, bloedwaardes zijn sindsdien okee.
Met 18 kreeg ik vreemde witte stippen (bleek vitiligo te zijn). Niks aan te doen.
Toen was het even een tijdje rustig (tot mijn 25e), maar sinds een jaar of 6 (ben nu 31) kamp ik echt met vreselijke vermoeidheid tot aan ter plaatse in slaap vallen toe. Mijn toenmalige (voor mij waardeloze) huisarts, heeft mij dus een jaar of 3 geleden naar de neuroloog gestuurd, na veel aandringen dat er nu toch echt iets moest gebeuren. Die neuroloog heeft een hersenscan gemaakt waar niks aan te zien was en op basis van mijn klachten geconstateerd dat ik narcolepsie moest hebben. Dat is echter nooit vakkundig onderzocht, door een slaaponderzoek. Ik heb gelezen bij de vereniging dat dat wel kan! Hij heeft mij klakkeloos het medicijn Modiodal voorgeschreven. Het heeft als resultaat dat ik nu niet meer te pas en te onpas in slaap val en een pietsie geconcentreerder kan blijven, maar afgelopen tijd voel ik me eigenlijk helemaal niet meer zo lekker. Ik kan slapen wat ik wil, maar ik blijf moe. Minder slapen of meer, maakt niet uit. Verder heb ik zeer vaak spierpijn/gewrichtpijn die niet weg wil. Het helpt wel als ik onder de warme douche sta, dan voel ik eventjes niks, maar na 5 minuten is 't weer terug.
Op mijn werk zie ik soms heel de tekst op mijn beeldscherm niet meer, dan is alles opeens vaag en moet ik flink knipperen om mijn "beeld" terug te krijgen. Zinnen lezen van links naar rechts is ook moeilijk, makkelijker is het om eerst even globaal alle woorden te kijken en te zien waar het over gaat en dan de rest. Soms vraagt iemand iets en dan ben ik net een

Gevolg van dit alles is dat eigenlijk alles eronder lijdt, ik wil werken (werk 40 uur), maar dat lukt soms amper. Ik doe het toch, ben aardig hard voor mezelf. Ik wil paardrijden, dat eindigt soms in stappen omdat het niet gaat zoals ik wil. Rijd ik dan wel intensief, ben ik zo afgebrand dat ik niet meer aanspreekbaar ben (dit is niet altijd zo, ik wordt er ook vaak vrolijk en energiek van). Huishouden = vies woord. Soms kan ik heel 't huis in 3 uur doorrazen en vaker is 't allemaal minder netjes dan ik zou willen. Verder vaak ziek in de zin van verkoudheid, buikgriep enzovoorts.
O ja, dat Modiodal medicijn tegen slaapaanvallen heb ik een vakantie een keer een week achterwege gelaten. Mijn man heeft 't uiteindelijk maar voor mijn duffe kop neergezet of ik 't asjeblieft weer wilde nemen, ik kwam niet meer van de bank af..... ging gewoon niet.
Iemand een idee of een advies voor mij waar ik kan zoeken? Ik wil geen ziektes voor mezelf verzinnen, maar het zou erg fijn zijn als 't een keer anders kon

Bedankt voor 't lezen van het lange verhaal!