Hielspoor of peesplaatontsteking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninja2

Hielspoor of peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 13:03

Ik heb nu sins dec. last van me hak en als ik s,morgens opsta verga ik van de pijn. Dit duurt een min of 5 en dan word de pijn minder. Ook heb ik een gevoel dat me voet stijf is.
Nou las ik op div forums dat dit hielspoor of peesplaatonsteking is.
Ik vroeg me af ofdat ir iemand hier ook last van heeft en wat je kan doen om de pijn te verminderen. Ik heb een staand beroep en op het einde van de dag is de pijn best wel erg als ik dan ga zitten en daarna opsta kan ik haast niet lopen.

Ik heb net de dokter gebeld maar ik kan alleen tussen 8 en 10 bellen(wel belachelijk maar goed)

Ook ga ik volgende week 5 dagen naar disney en dan zou het wel fijn zijn als de pijn wat minder is.

Wie kan me helpen???

ikkemetwikke

Re: Hielspoor of peesplaatontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:15

dat moet erg pijnlijk zijn.
er zijn inlegzooltjes te koop,dat is alleen en schuin stukje voor onder je je hak,onder je voet.
dan is het zo over.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:46

Ik heb net een zalfje gekocht en rekverband en dan ga ik dat eens proberen en als dat niet helpt kijk ik wel even verder.

Waar kun je die zooltjes halen eigenlijk?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:17

ik heb het een paar jaar geleden ook gehad, hielspoor. Inderdaad erg pijnlijk als je opstaat en na 5 minuten werd het minder. Ik heb er een tijdje mee rond gelopen en toen maar eens naar de huisarts geweest. Er waren 3 opties: 1-doorsturen naar een podoloog en speciale inlegzooltjes laten maken. 2- een spuit in je voet laten zetten en 3- opereren. Bij mij kwam het omdat ik de hele dag op bergschoenen liep en die hebben een vrij harde zool met weinig vering. Uiteindelijk heb ik bij de Bever (winkel met outdoorspullen, bergschoenen, tenten, jacks) inlegzolen gehaald , omdat de afspraak met de podoloog pas na een maand was. En toen ik daar geweest was, duurde het een paar weken voor de zolen klaar waren. Intussen had ik die zooltjes van de Bever al en verdomd, die hielpen ook. Omdat hielspoor heel langzaam komt, gaat het ook heel langzaam weer weg. Ik ben bang dat de pijn nog niet weg is als je naar Disney gaat. Het viel mij pas na een hele tijd op dat ik er geen last meer van had. En nu gaat het goed (gelukkig). Ik weet niet of een rekverband en zalfje helpt... Ben bang van niet.. Verdrietig Sterkte.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 16:23

sheela schreef:
ik heb het een paar jaar geleden ook gehad, hielspoor. Inderdaad erg pijnlijk als je opstaat en na 5 minuten werd het minder. Ik heb er een tijdje mee rond gelopen en toen maar eens naar de huisarts geweest. Er waren 3 opties: 1-doorsturen naar een podoloog en speciale inlegzooltjes laten maken. 2- een spuit in je voet laten zetten en 3- opereren. Bij mij kwam het omdat ik de hele dag op bergschoenen liep en die hebben een vrij harde zool met weinig vering. Uiteindelijk heb ik bij de Bever (winkel met outdoorspullen, bergschoenen, tenten, jacks) inlegzolen gehaald , omdat de afspraak met de podoloog pas na een maand was. En toen ik daar geweest was, duurde het een paar weken voor de zolen klaar waren. Intussen had ik die zooltjes van de Bever al en verdomd, die hielpen ook. Omdat hielspoor heel langzaam komt, gaat het ook heel langzaam weer weg. Ik ben bang dat de pijn nog niet weg is als je naar Disney gaat. Het viel mij pas na een hele tijd op dat ik er geen last meer van had. En nu gaat het goed (gelukkig). Ik weet niet of een rekverband en zalfje helpt... Ben bang van niet.. Verdrietig Sterkte.

Als ik een tijd loop dan doet het niet veel pijn alleen s,morgens en als ik na een lange dag werken even ga zitten en dan ga staan loop ik gewoon te creperen van de pijn.
Ik hoop maar dat ik er niet zo veel last van heb als ik in disney ben.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:38

Die spuit waar Sheela t over heeft zou ik toch maar effe niet doen. Je mag maximaal 3 spuiten, maar die zijn echt niet goed!!! Kun je ook onherstelbare schade door krijgen. Dat zou ik doen als t écht niet anders meer kan. K zou een bezoekje aan de huisarts geen verkeerd plan vinden. Misschien kan hij je er medicijnen voor geven (pijnstillers, ontstekingsremmers) of doorsturen naar een fysiotherapeut voor evt oprekken of intapen van je voet. Mijn moeder heeft een achillespees ontsteking gehad, en dat word na 6 weken niks eraan gedaan te hebben chronisch. Weet niet of dat bij jou ook zo is, maar ik denk dat t het bezoekje wel waard is.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:41

Ik heb me ook niet laten spuiten hoor. leek mij ook niet zo'n lekker idee. spuit in je voetzool...Brrr, nee.

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 17:00

Ik heb er nu een rekverband om gedaan en ik merk dat de pijn nu minder word.
Ik ga denk ik toch morgen even naar de huisarts toe.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:12

Ik heb ook zoiets gehad, maar bij mij bleek het een ontsteking aan mn achillespees te zijn. Het daar toen ontstekingsremmers voor gehad en toen ging het al snel beter.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 21:16

laat je fysio gelhakjes bestellen. dat zijn inlegzooltjes met -je raadt het al- gel erin. die ontlasten de geirriteerde plek.
verder heeft het tijd nodig. laat de fysio gelijk even de stand van je voeten bekijken, en of je hielbeen wel recht staat. anders zou ik ook naar een podotheraeut gaan.
sterkte, het is een lastige blessure...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 23:09

ik heb nu al de hele avond rekverband om en het een onstekkingremmende zalf gebruik en merk wel dat de pijn al iets minder word aan de zijkant van me voet.