Ogen laseren (Turkije)!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 01:24

Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die hun ogen hebben gelaserd?
en hoe dat in zijn werking gaat?
Ik wil het ook graag doen en ben door gewezen om het in Turkije te doen ik kan zo terrecht omdat wij een hoop mensen kennen in Turkije.
En het is daar veel goedkoper.

Ik vroeg mij af hoe jullie ervaringen zijn?

corinne1981

Berichten: 2604
Geregistreerd: 11-11-05

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:09

Ik ben niet van 'hoe goedkoper hoe beter', zéker niet als het om je lijf of je gezondheid gaat!
Denk er alsjeblieft heel erg goed over na. Je hoort zo vaak van die verhalen dat het fout gegaan is. (over operaties enzo die in in het buitenland gedaan worden omdat het goedkoper is, uiteindelijk zijn die mensen vaak duurder uit!)

Maar ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee.

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:13

Welk ziekenhuis wil je heen gaan, Dunya Eye Clinic? Volgens mij gaan veel Turken (uit Nederland) daar ook heen. Weet niet hoe de afloop is.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 12:36

Ik ga naar een hele goede in Turkije en ik heb zelfs gehoord dat ze in Turkije verder zijn met dat soort dingen als in Nederland!
Een vriend van ons (nederlander) woont ook in Turkije en die heeft het ook gedaan.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 20:28

Maar zijn hier wel mensen die hun ogen gelasert hebben en hoe ging dat?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:10

Mijn ouders, tante en oom hebben hun ogen laten laseren in Turkije. Waar precies zou ik even voor je na moeten vragen Lachen
In Nederland werden de vooronderzoeken gedaan, hier kijken ze naar welke techniek bij jouw ogen past.
In Turkije gaan ze aan de slag en binnen no time sta je weer buiten. Je kan pijn hebben, maar het kan ook zo zijn dat je nergens last van hebt. De eerste dagen loop je met een zonnebril op omdat je ogen goed moeten genezen (en rusten).
Er is een begeleider mee, zodat mocht je nog vragen hebben aan de arts je die via de begeleider kunt stellen.
Mijn ouders, tante en oom zijn zeer tevreden en raden het aan.
Zodra ik mijn ogen kan laten laseren is het mijn keuze ook om het in Turkije te laten doen Lachen

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:41


_Jessica
Berichten: 1188
Geregistreerd: 25-01-06

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:42

patjelisa schreef:
Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die hun ogen hebben gelaserd?
en hoe dat in zijn werking gaat?
Ik wil het ook graag doen en ben door gewezen om het in Turkije te doen ik kan zo terrecht omdat wij een hoop mensen kennen in Turkije.
En het is daar veel goedkoper.

Ik vroeg mij af hoe jullie ervaringen zijn?


als je een infectie of wat dan ook oploopt kun je dus niet meer in nederland in t ziekenhuis terecht he
je zou denken van wel maar dat is niet zo

mijn vader heeft het bij eyescan gedaan.
ziet nu perfect

ik raad het je sterk af om het in turkije te doen

Anoniem

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:45

Het probleem met dit soort dingen is nog niet eens de ingreep zelf (Turkse privé-klinieken zijn van prima kwaliteit) maar de nazorg.

Mijn zus woont in Ankara, Turkije, en wil zich om die reden al niet eens in Istanbul laten laseren.

Ik zou het in Nederland toen, tenzij je het gehele traject bij dezelfde kliniek kunt doorlopen.

kylah

Berichten: 2739
Geregistreerd: 30-03-05
Woonplaats: Loosdrecht

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:48

ik zelf vind het idee ook nog een beetje eng.
Het klopt echter wel dat ze er daar verder in zijn dan in nederland. Ik ken ook 2 mensen die het daar hebben laten doen. Helemaal goed nu!
Toch blijft het voor je gevoel een risico omdat de ziekenhuizen in nl maar een redelijk hoe kwaliteit zijn

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:06

corinne1981 schreef:
Ik ben niet van 'hoe goedkoper hoe beter', zéker niet als het om je lijf of je gezondheid gaat!
Denk er alsjeblieft heel erg goed over na. Je hoort zo vaak van die verhalen dat het fout gegaan is. (over operaties enzo die in in het buitenland gedaan worden omdat het goedkoper is, uiteindelijk zijn die mensen vaak duurder uit!)

Maar ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee.



Daar kan je toch niks over zeggen!Mij moeder werkt bij een vrouw die heeft het in nederland laten doen en die is blind aan één oog!
Zoals nazorg en zo kan ik eigelijk gelijk naar turkije vliegen of ik kan er ook een paar weken blijven (alleen doe ik liever niet voor mij paard).
We hebben een hele hoop nederlandse vrienden er wonen dus daar kan ik zo terrecht.

Wat ik mij eigelijk afvraag hoe het in zijn werking gaat, ik heb wel eens gehoord dat het maar een paar sec. per oog duurt.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:07

En als je terugkomt met complicaties, ben je weer 1 van de oorzaken waardoor alle Nederlandse burgers meer premie moeten betalen.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:11

patjelisa schreef:

Daar kan je toch niks over zeggen!Mij moeder werkt bij een vrouw die heeft het in nederland laten doen en die is blind aan één oog!
Zoals nazorg en zo kan ik eigelijk gelijk naar turkije vliegen of ik kan er ook een paar weken blijven (alleen doe ik liever niet voor mij paard).
We hebben een hele hoop nederlandse vrienden er wonen dus daar kan ik zo terrecht.

Wat ik mij eigelijk afvraag hoe het in zijn werking gaat, ik heb wel eens gehoord dat het maar een paar sec. per oog duurt.


niet zo fel reageren Lachen er zit wel een kern van waarheid in wat er gezegd werd.
dat je iemand kent die aan 1 oog blind is geworden, is juist en reden om je goed in te lezen en je te laten informeren.
ik heb het idee dat je je nog niet goed hebt ingelezen in ogen laseren. dat zou ik eerst maar gaan doen.

weet je al iets over verschillende methodes? dit is namelijk heel erg belangrijk! hier zit prijsverschil in, maar ook de zekerheid op langer termijn.

staat ook in het topic waar ik je de link van heb gegeven.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:12

Quellian schreef:
En als je terugkomt met complicaties, ben je weer 1 van de oorzaken waardoor alle Nederlandse burgers meer premie moeten betalen.


Nagelbijten / Gniffelen

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:13

patjelisa schreef:
Quellian schreef:
En als je terugkomt met complicaties, ben je weer 1 van de oorzaken waardoor alle Nederlandse burgers meer premie moeten betalen.


Nagelbijten / Gniffelen

Heel sterk beargumenteerd! Jeuj! *LOL*

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:14

Ik zou het gewoon in Nederland laten doen. Dit is dus iets waar ik echt nooit op zou gaan bezuinigen, je hebt maar een paar ogen, dan maar iets/veel meer betalen.

Sowieso durf ik het laseren nog niet aan, m'n sterkte is nog steeds niet stabiel en er is te weinig bekend over de gevolgen over een jaar of 30.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:16

Quellian

Kijk daat soort antwoorden heb ik gewoon helemaal niks aan!!!
Of dat ik het nou in Nederland laat doen of in verwegistan mij vraag is hoe mensen het hebben ervaren dus de operatie zelf en voor de mensen die het in Turkije hebben laten doen hoe het daar is gegaan!

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:17

ik zou dat echt nooit doen! je weet maar nooit hoe het er aan toe gaat in het buitenland. zoiezo ben ik geen fan van turkije, dus neej mij niet gezien!

liever wat meer betalen in nederland (scheelt ook weer een vliegreisje)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:45

patjelisa schreef:
Quellian

Kijk daat soort antwoorden heb ik gewoon helemaal niks aan!!!
Of dat ik het nou in Nederland laat doen of in verwegistan mij vraag is hoe mensen het hebben ervaren dus de operatie zelf en voor de mensen die het in Turkije hebben laten doen hoe het daar is gegaan!

Als je mijn reactie hebt gelezen, dan snap je ook mijn antwoord. Globaal mijn antwoord bekijken heeft geen nut idd.

Lees mijn reactie nogmaals, hou de nazorg in je achterhoofd en tadáá!

Mensen doen een hoop gekke dingen voor geld (of om te bezuinigen).

Liveyourlife

Berichten: 220
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Kampen

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:53

Ik heb het laatst met mijn opticien gehad over het laseren van mijn ogen. Ik heb namelijk nogal een lastige sterkte waardoor lenzen erg prijzig zijn en vandaar dat ik het laseren van mijn ogen opperde. Hij gaf aan dat het een hele goede mogelijkheid kan zijn. Daarbij zij hij dat hij me dan wel naar Turkije door zou verwijzen omdat ze daar verder zijn in de technieken. Ik vond dat een beetje raar, misschien doordat ik een meer 'bekrompen' beeld heb van Turkije. Maar hij was erg overtuigend en gaf aan dat de technieken daar zo veel verder zijn da hier in Nederland dat het echt zonde zou zijn om hier mijn ogen te laten laseren.

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:55

Quellian wat ik uit jou antwoord begrijp ben jij bang als het mis gaat dat jij het moet betalen (sorry als ik het verkeerd heb)

loulou Nee ik reageer niet fel ik hoef gewoon niet elke keer te horen dat ik het in Turkije niet moet doen.
en zoals je kan zien heb ik Turkije tussen hakjes staan!
Wat ik graag wil weten voor de mensen die het hebben laten doen hoe het is gegaan!

En ik snap wel dat jullie het een eng idee vinden om het in een ander land te doen maar het kan overal mis gaan ja en ik geef jullie gelijk dat het moeilijker is als je dan weer terug moet naar turkije Knipoog

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:01

corinne1981 schreef:
Ik ben niet van 'hoe goedkoper hoe beter', zéker niet als het om je lijf of je gezondheid gaat!
Denk er alsjeblieft heel erg goed over na. Je hoort zo vaak van die verhalen dat het fout gegaan is. (over operaties enzo die in in het buitenland gedaan worden omdat het goedkoper is, uiteindelijk zijn die mensen vaak duurder uit!)

Maar ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee.


Als je je goed verdiept in de materie omtrent het laseren van ogen dan weet je dat een land als Turkije vele malen verder ontwikkeld is als Nederland. Ze gebruiken betere technieken, materialen en de artsen zijn kundiger.

Daarbij, veel artsen die in Nederland laseren, worden overgevlogen vanuit Turkijke. DAAROM is het hier zo duur.
Mijn moeder is vorig jaar ook gelaserd in Nederland, door een Turkse arts. Ook hij zei dat ze het beter in Turkije had kunnen doen omdat de vlucht en het verblijf van de arts dan niet doorberekend worden.

Als je naar GOEDE klinieken gaat in Turkije, dan is je voorbehandeling hier, het laseren gebeurd daar. Vervolgens heb je diezelfde week 2 nacontroles in Turkije. En alle overige nacontroles (na een maand, na een half jaar etc.) zijn gewoon in Nederland. Dat zijn er nog een aantal.

Bovendien moeten we niet vergeten dat het laseren in Turkije niet goedkoper is als in Nederland. In feite is het net zo duur, omdat de lonen daar vele malen lager zijn. Verhoudingsgewijs is voor de bevolking in Turkije het laseren net zo duur daar, als voor de bevolking in Nederland hier... Zouden ze de prijzen daar net zo hoog trekken als in NEderland, dan zou niemand van de bevolking zich daar kunnen laten laseren.

En als je alleen voor NEderlanders een kliniek opent, kun je net zo goed in Nederland Turkse klinieken plaatsen...
Laatst bijgewerkt door Suelza op 11-01-07 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:02

Als het fout gaat, wordt je gewoon in Nederland behandeld.

Nogmaals, als je naar de goede Turkse klinieken gaat en dus niet de Alibaba-klinieken...

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:04

patjelisa schreef:

loulou Nee ik reageer niet fel ik hoef gewoon niet elke keer te horen dat ik het in Turkije niet moet doen.
en zoals je kan zien heb ik Turkije tussen hakjes staan!
Wat ik graag wil weten voor de mensen die het hebben laten doen hoe het is gegaan!

En ik snap wel dat jullie het een eng idee vinden om het in een ander land te doen maar het kan overal mis gaan ja en ik geef jullie gelijk dat het moeilijker is als je dan weer terug moet naar turkije Knipoog


volgens mij heb ik veel meer gezegd, maar jij lijkt alleen het deel van mijn reactie te zien dat je niet wilt horen.
Gaaaap

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Re: Ogen laseren (Turkije)!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:43

loulou Ik heb zeker jou andere stuk ook gelezen en ik ben zeker nog niet goed ingelicht daarom wou ik aan jullie vragen hoe of wat Knipoog