wie is er alleens gekraakt geweest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

wie is er alleens gekraakt geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 12:20

ik moet binnenkort gekraakt worden want heb de bekken scheef staan? wie heeft ervaringen met kraken of ook alleens gedaan is het slecht als ze het doen!!enz ben benieuwd naar de ervaringen.gr emaartje Knipoog

Bijke

Re: wie is er alleens gekraakt geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:22

Ik ben in mijn nek gekraakt, als ze het doen is het een echt raar gevoel, maar het helpt wel, al is het niet altijd voor lang.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:24

Ja hoor, regelmatig, en je komt er als herboren vandaan. Niet schrikken van het krakende geluid dat je hoort, dat is lucht wat uit de gewrichten ontsnapt.
Ik ben onlangs van mijn paard gevallen en moet ook weer eens een keertje bij de chiropractor langs, gewoon om te kijken of alles recht zit.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:26

het lijkt me heerljk!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:29

Ja hier nog eentje, ook een scheef bekken en regelmatig mijn nek. Is een beetje een zwakke plek en door mijn houding komt dit soms wel eens terug. Ik heb er ongelofelijk veel baat bij gehad (en nog steeds dus). Was het hele ziekenhuiscircuit al langs geweest (ernstige hoofdpijnklachten), paar keer naar de osteopaat en ik was er vanaf!

Als je bijvoorbeeld een slechte houding hebt dan zou je kunnen denken aan ceasartherapie ofzoiets, maar ik zweer tegenwoordig bij mijn osteopaat!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:29

Bij mij hebben ze het geprobeerd, maar de spanning in mijn nek was te hoog en het lukte dus niet. Helaas, ik had gehoopt dat dat zou helpen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:34

Osteopaat is niet hetzelfde als een kraker.
En bij een GOEDE kraker lukt het altijd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:37

Ik word al zo'n 7 jaar regelmatig gekraakt in mijn nek en vooral mijn rug.. Er schiet nog wel eens wat fout en om dan gekraakt te worden is echt een opluchting! Op het moment dat je (ik) gekraakt wordt doet het bij mij even zeer, maar dat is na bij wijze van 1x zuchten weer weg.
Ik vind het altijd erg fijn om gekraakt te worden.. zowiezo loop ik er altijd veelste lang mee rond voordat ik langs de fysio/kraker ga, dus als het dan gebeurt is het erg fijn! Lachen

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:40

Cassidy schreef:
Osteopaat is niet hetzelfde als een kraker.
En bij een GOEDE kraker lukt het altijd....

Maar hij kraakt wel! En dat geeft idd een opluchting...

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:42

Ja hier ook!!!!!!! Ook bekken en stuitje... 5 maanden bij manueel therapeut gelopen. Nu vrijdag voor t eerst naar de ostheopaat

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:52

Kijk wel uit waar je heengaat, er lopen genoeg mensen rond die niet de volledige opleiding hebben.

Kies iig een chiropractor die aangesloten is bij de Nederlandse Vereniging voor Chiropractoren (al zegt dat ook niet alles).

http://www.chiropractie.nl/infotype/gis ... jectID=370

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:57

Die waar ik heen ga is dat.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:01

Bij mij is mij nek weleens gekraakt, na een auto ongeluk. Het deed geen pijn en ik merkte dat ik mijn ineens een stukje verder kon draaien dan eerst.
Het is natuurlijk wel wat anders dan je bekken, succes iig.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:53

Sterre_Nova schreef:
het lijkt me heerljk!

nou.. ik heb het gehad toen ik van mijn bijrijdpaard gedonderd was. mijn spier had mijn rugwervel aan de kant geduwd.
ik moest liggen in een zeer vreemde houding, en de kraker hielt me in een soort houtgreep, knak!!! hij duwde in 1 keer heel hard!!! helemaal geen zeer, wel schrik door de knak die je hoort Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:56

'ontspan' zeggen ze dan Tong uitsteken Mn stuitje vind ik wel heel vervelend. Deed wel pijn. Hij 'pakte' mn stuitje en ik moest 3 keer in en uitademen. bij elke uitademing draaide die m een stukje verder door, bij de 3e uitademing was het KNAK... Nee dat vond ik niet prettig.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 13:58

Ik ga 1x per kwartaal naar de chiropractor.Vooral door het uitmesten en sjouwen wil er hier en daar nog wel eens wat scheef gaan staan.In het begin moest ik 3x per week,toen 1x per week,daarna 1x per maand en nu dus 1x per kwartaal.
Had trouwens wel een ander vak moeten kiezen want ze weten wel van prijzen(€ 38,00 voor 10 minuutjes)

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:04

Hier mijn topic met verhaaltje...
viewtopic.php?f=136&t=696969&hilit=osteopaat

De osteopaat durft €75,00 te vragen voor het eerste consult, dat is een uur. Hoelang de behandelingen daarna duren weet ik niet, maar ook daar vraagt ie t zelfde voor... Tja, als t helpt...

Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:05

Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij doet het altijd veel pijn. En ik probeer echt te ontspannen... Na de behandeling voelt het als een soort corset waar ik inzit en kan ik me helemaal niet fijn bewegen. De volgende dag loop ik als een bejaarde en voelt alles gekneusd. Pas daarna gaat het wat beter... En als je weer mag, begint het feest weer opnieuw.

Ik zie er dus altijd erg tegenop om te gaan. Ook bij mij zal het weer nodig zijn, maar ik stel het nog even uit... Clown
(Dit gaat trouwens wel over een chiropractor, misschien maakt dat nog verschil...)
Laatst bijgewerkt door Caro op 08-01-07 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:06

Dat schijnt normaal te zijn Caro. Heb hier ook last van gehad, pas na 2 dagen voelde het alsof ik 'bevrijd' was.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:08

Mijn vader wel eens, na z'n hernia

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:09

heb het nog nooit meegemaakt maar mij lijkt het geen pretje heb nogal lage pijngrens

bambi76

Wordt al jaren gekraakt eerst door manueel therapeut en nu sinds ruim een jaar loop ik bij een osteopaat.
De vervolg behandelingen duren tussen de 30 en 45 min daarna althans bij mij. Het kan wel ff zeer doen, maar daarna is het altijd een opluchting ..ben ik weer heerlijk los.
Wel iets napijn, maar dat ligt ook aan de mate hoe erg ik vast zat.
Ik wordt nu om de 2-3 maanden behandeld.

Caro

Kit_for_ever schreef:
Dat schijnt normaal te zijn Caro. Heb hier ook last van gehad, pas na 2 dagen voelde het alsof ik 'bevrijd' was.

En na een week kan je weer terug...

Bij mij zit er ook wel een geschiedenisje aanvast en zal ik er ook nooit meer helemaal vanaf komen helaas.
Maar zolang het gaat, gaat het en als de pijn te erg wordt, doen we weer een rondje chiro in combi met fysio...
Joepie! Tong uitsteken

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:10

Bambi76 je hebt PM

Patriciak44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:14

WowAmigo schreef:
Ja hier nog eentje, ook een scheef bekken en regelmatig mijn nek. Is een beetje een zwakke plek en door mijn houding komt dit soms wel eens terug. Ik heb er ongelofelijk veel baat bij gehad (en nog steeds dus). Was het hele ziekenhuiscircuit al langs geweest (ernstige hoofdpijnklachten), paar keer naar de osteopaat en ik was er vanaf!

Als je bijvoorbeeld een slechte houding hebt dan zou je kunnen denken aan ceasartherapie ofzoiets, maar ik zweer tegenwoordig bij mijn osteopaat!

Dit zijn ook mijn ervaringen.. Loop al jaren met ernstige migraine, sinds ik regelmatig gekraakt wordt is het een stuk minder. Mijn bekken staan ook scheef en dit trekt steeds verder door naar boven tot mijn hele nek en schouderpartij vast zitten waardoor ik migraine krijg, als ik gekraakt ben heb ik er dezelfde dag vaak nog last van (beetje beurs gevoel en hoofdpijn) maar de volgende dag ben ik als herboren!