schouder uit de kom door jong paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

schouder uit de kom door jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:54

ja hoor heb ik weer, gisteren met een jong paard bezig, het ging erg snel, maar ik kreeg een ruk aan mijn arm en werd op de grond gesmeten, in de modder welteverstaan.
ik lag op mijn buik en kon niet opstaan, mijn rechterschouder deed zooo ontieglijk pijn!!! ik zei zelf al tegen de eigenaar van het dier, die ligt uit de kom.

hij de ambulance gebeld, en die hebben m e opgeladen maar ze kregen me niet goed plat gespoten, en ik bleef maar roepen : auw het doet zo'n pijn !!!
ik was zelfs bij kennis toen ze hem terug erin trokken, ik heb werkelijk waar nog nooit zo'n pijngehad.
na wat foto's bleek dat er gelukkig niets gebroken was, alleen wel alles opgerekt, en de zenuwen kapotof zwaar beschadigt. maar ja we leven nog he !

veertjuh14

Re: schouder uit de kom door jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:18

Ahhh vervelend breg!! Ik weet hoe je je heb gevoeld ik heb et ook gehad!! Bij mij was het alleen wel gebroken Boos! Ik hoop voor je dat die zenuwen weer goed komen. Bij mij heeft het 2 jaar geduurt voordat ik men gevoel weer helemaal terug had Boos! Succes in ieder geval.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:19

he bah wat naar! moet je nog met je arm in een mitella lopen of een soort brace er omheen voor de stevigheid??
ik zou maar even rustig aan doen als ik jou was. sterkte!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:41

He bah, dat lijkt me pijnlijk Scheve mond Maar het is logisch dat je bij kennis bent als ze het terug gaan trekken hoor. Standaartprocedure. Toch blijft het naar. Lijkt me ook heel erg eng als ze het dan terug gaan trekken...
Hoe moet het nu verder? Weken rust houden voor die pezen?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 17:38

He jakkes Bregje... Neem je wel voldoende rust? Want ik heb nl mijn arm uit de kom gehad toen ik vier was (toen was er nog niet veel bekend over wat voor impact dat wel niet had op je spieren, zenuwen en dergelijke) en doordat ik te vroeg weer dingen ging doen en te kort met een mitella rondliep, zit ik nu dus met beschadigde zenuwen. Heel veel beterschap en doe het lekker rustig aan (als dat kan)!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 12:13

dankjulliewel voor de reacties!
ik neem zeker voldoende rust, ik voel dat ik echt niets kan,en hou de arm netjes in mitella.
en ookdaarna zal ik erg voorzichtig zijn, wil deze pijn noooooit meer meemaken !!

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 12:15

Ach Ach gut Vervelend voor je! Beterschap Ach gut

debzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:20

hey meis...
das mooi balen dan, van je schouder!!
maar ik kom morgenmiddag gezellig ff bijkleppen!! haha
zie je morgen!!

dikke kusss

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:02

Oeh, ik heb dat een jaar geleden ook gehad, beetje op dezelfde manier. Paard aan touwtje, paard ziet ineens jonge wulpse shetlandmerrie en draait zich om. Mijn arm draaide ook mee, wat een pijn! Gelukkig is het heel snel minder als hij weer terug in de kom is. Beterschap!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 20:21

oeh, pijnlijk.... weet hoe dat voelt: toen ik 15 was, ben ik van een jonge pony gevallen, en arm uit de kom. binnen 1 maand weer een keer door een val vd trap Tong uitsteken
als het eenmaal een paar keer gebeurd is, gebeurt het steeds vaker. toen ik 16 was, ben ik geopereerd (arm ging wel 50x p/dag uit de kom, niet overdreven!). na 2 jaar revalideren gaat het nu prima, maar ik gun niemand zo'n lange weg om te gaan....

mijn advies aan jou: houdt rust, doe je arm in een sling, en bel de fysio! sterkte.....

Kylyco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:34

Auwww krijg alweer pijn als ik eraan denk. In oktober heeft mijn schouder, tijdens klimmen, twee keer op het randje gehangen. Gelukkig er beide keren net niet uit. Wel ontiegelijk veel pijn. Gevolg is dat ik nu bij een fysio loop en dus moet revalideren. Als hij er wel een keer uitgaat moet ik geopereerd worden Huilen .
Ik leef met je mee Ach gut . En hoop dat hij weer volledig hersteld. Mijn advies is ook niet te snel toch weer van alles gaan doen. Duurt alles alleen maar langer tot het volledig hersteld is(heb ervaring).

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:20

Ik heb het nooit ervaren, maar wat moet jij een pijn hebben gehad! Auw! Hoop dat het nu weer wat beter gaat en veel beterschap gewenst. Hou je taai en doe het rustig aan!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:23

oeeeiii dat is erg pijnlijk doe er erg voorzichtig mee hoor niks overhaasten
ik weet uit ervaring dat je er lang last van kan houden
ik zou wel de fysio bellen die kunnen je goed begeleiden
heel veel sterkte ermee

Sambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:35

Hey knor,
Weet je nog wat ik zei?Ben maar voorzichtig Knipoog
Het zal wel ontiegelijke pijn gedaan hebben.
Stef heeft dit 2x gehad met skieën.Wees maar voorzichtig want je kan hier veel last van houden.
Maarehh...als je weer mag autorijden,heb je ff tijd zat,kom een keer naar ons klein wereldwonder kijken
Heel veel beterschap xxx

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:24

Jeetje Bregje... wat een pech zeg! Dat zal inderdaad wel echt pijn gedaan hebben.

Inderdaad rustig aan doen en proberen niet te snel toch weer iets te gaan doen... neem je tijd ervoor.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 11:27

p jeetjet
dat klinkt zeer pijnlijk
sterkte ermee

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:05

Dat doet pijn ja, heb er zelf jaren mee rond gelopen; schouders die alsmaar uit de kom vlogen. (Wordt je normaal gesproken plat gespoten als ze hem terug in de kom zetten dan? Kan me niet herinneren dat ze dat bij mij gedaan hebben).
Heel veel sterkte en geef het goed rust! Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 14:48

hoi hoi
dank jullie wel voor de lieve reacties allemaal!
ik zal zeker voorzichtig doen, ik voel dat ik vrijwel niets met bovenarm en schouder kan, heb ook contact gehad met mijn huisarts, over een tijdje weten we pas in hoeverre er schade is aangericht wat betrefd het gebruik van mijn arm..
er is een erg groot stuk van ongeveer 10 bij 18 cm waar geen gevoel in zit, ik kan mijn vingers en hand gebruiken, maar mijn onderarm optillen gaat niet, als ik mijn arm wil verleggen omdat het pijn doet, dan moet ik dat met mijn andere arm doen, ik weetook niet wat de toekomst brengen zal, het werk wat ik doe is lichamelijk vrij zwaar. en hoe en wat het dalijk verder gaat is de vraag....

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 15:32

Een teamgenoot van handbal heeft ook haar schouder uit de kom gehad waarbij ook wat spieren beschadigd zijn, maar door verkeerde diagnose werd eerst verteld dat ze gewoon mocht bewegen en dat het allemaal wel mee zou vallen etc. en nu blijkt dus dat het toch wel wat erger was en kan ze niet meer handballen

Dus zou heel voorzichting zijn! Sterkte iig!