misselijkheids aanvallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa

misselijkheids aanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:22

Ik open dit topic omdat ik even wil weten of er mensen zijn die dit herkennen…
Ik heb sinds de laatste, ik denk, 6 weken hele rare ‘aanvallen’ ze kunnen op ieder moment van de dag komen duren een kwartier, ik heb dan een soort misselijk gevoel en het gevoel alsof ik de inhoud van mijn maag kwijt moet, ik hoef dan echt niet aan eten te denken want dan shake ik helemaal, krijg een rood, dik hoofd lijkt wel, ook als ik het beeld voor me heb waarin ik mezelf zie eten wordt het gevoel nog sterker…ik vind het eng…ik weet dan zeg maar niet of ik grof gezegd bij de pot moet gaan zitten ofzo.
Gisteravond heb ik weer last gehad van een voor mij inmiddels bekende enge ‘aanval’, ik had op mijn werk 2 cola en 2 mini hapjes op, dus niet te veel naar mijn idee, het ging goed! Dacht ik…
Ik ging om half 1 naar bed en kreeg er weer één, toen ik lag werd het gevoel weer heel sterk ik werd heel erg misselijk, lag erg onrustig en als ik aan eten dacht kokte ik nog net niet, als er weer een vlaag kwam draaide ik me om en ging het weer even, zo de hele tijd heen en weer… ik durfde niet rechtop te gaan zitten want dan steeg de ‘vloedgolf’ tot boven aan me keel voor mijn idee! Ik ben gewoon in slaap gevallen en vannacht niet wakker geworden ervan…
Toen ik vanochtend wakker werd was hetzelfde gevoel heel licht, maar kon wel gewoon rechtop zitten, blijf dan wel even voor de zekerheid zitten, anders val ik om als ik gelijk weg loop…
Als ik deze aanvallen niet heb kan ik in principe alles eten wat ik wil, van allerlei lekkers tot groente en vlees zelfs 5 minuten na zo’n aanval…waarin ik niet aan eten hoef te denken…
Zo ga ik iedere avond naar bed, de ene keer is het er nog als ik de volgende ochtend wakker wordt de andere keer niet, ook komen ze zomaar ineens midden op de dag bijvoorbeeld!
Mijn moeder heeft het wel aan me gezien(het is blijkbaar wel te zien) maar besteed er weinig aandacht aan omdat ze mij er verder niet echt over hoort, ze is er niet kapot van als ik gelijk bij de dokter zit, mijn dokter is ook niet aardig, hij vraagt dan wat je hobby is en dat moet je dan lekker blijven doen, nou, geloof me als dat het ‘medicijn’ is dan heeft mijn paard hele zware dagen Haha!

En anorexia heb ik nooit gehad of iets wat daarop lijkt want ik vind mezelf niet dik, voel me niet dik, kan alles gewoon eten, behalve tijdens zo'n aanval...

Ik open dit topic niet uit medelij of ‘goh, zei heeft ook altijd wat’…ik vraag alleen of iemand dit herkent of mij iets hierover kan vertellen!

Dankjulliewel voor het lezen van het lange verhaal!

Lusitana

Re: misselijkheids aanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:30

Mijn neurologische problemen werden vooraf gegaan door zulke onverklaarbare misselijkheids aanvallen. Later kwam daar enorme draaiduizeligheid bij en gewonen duizeligheid.

Ik heb tabletten gekregen die goed helpen ( de werkzame stof zl ik even voor je opzoeken) en verder kreeg ik tabletten voor en betere doorbloeding in mijn hersenen, maar dat was dus voor de duizeligheid enzo.

edit:werkzame stof is metoclopramida, de tabletten worden hier onder de naam Primpéran verkocht.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 06-01-07 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:32

Is zwangerschap uitgesloten?

Voor de rest, sterkte ermee. Klinkt niet leuk!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:36

haha, ja ik ben vrijgezellig...dus dat kan niet, mijn baas vroeg het ook gelijk, als grap...

@ lusitana, ik ben er nog niet duizelig bij geweest, dat heb ik wel in de gaten gehouden.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:42

De duizeligheid kwam bij mij pas maanden later. Maar ik herken dus die maffe aanvallen van misselijkheid. Ging vaak mijn bed uit om boven de pot te hangen, maar meestal kwam er niet meer dan een betje gal of gewoon niks...
Ook overdag kon ik het zomaar hebben. voor het eten, na het eten, het maakte niks uit wát ikgegeten had. Soms stond het eten me ineens tegen... heel vreemd.

Als ik jou was zou ik de huisarts om die tabletten vragen. Ze helpen om het spijsverteringskanaal te kalmeren en doen wat in de hersenen, want ze helpen ook bij wagenziekte bv en bij ochtendmisselijkheid...
Daarnaast moet er natuurlijk naar de oorzaak gezocht worden.

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:58

wat jij beschrijft is het, zo voelt het bij mij namelijk ook, ik ga ervan uit dat die tabletten alleen met een recept te halen zijn via de huisarts?

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 00:04

inderdaad even naar de huisarts. die kan je zulke dingen voorschrijven. Hij kan ook eerst gaan kijken wat het precies zou kunnen zijn. Dan vertel je dat van lusitana er ook gewoon bij, dat jij dat exact zo voelt, maar nog geen duizelingen hebt.
Misschien is het ook wel een "simpele/verwaarloosde" ontsteking of maagzweer in de maag of twaalfvingerige darm, daar kun je ook goed beroerd van worden op de meest rare momenten en daar hoef je geen pijn van te hebben ookal denken de meeste mensen dat wel(heb ik paar jaar geleden gehad)

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 00:28

@ whissie: ik heb er ook geen pijn bij, dat hoeft geloof ik ook niet zo te zijn bij wat jij daar noemt, alleen gisteravond had ik wat steken, dat was de eerste keer met steken in de maag.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:19

Ja, het kan inderdaad ook een ontsteking zijn en daar helpen die tabletten ook bij. Je zou bij de apotheek kunnen vragen. Ik heb ze toevallig wel op recept, maar daar ze ook bij wagenziekte helpen en bij ochtenmisselijkheid, zijn ze misschien ook wel zo te koop.

Overigens kan pure stress ook voor misselijkheid zorgen. Maar of dat meespeelt kun je zelf het beste nagaan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 11:23

Gewoon azantac bij de drogist-apotheker halen en ´s avonds innemen. verder afblijven van koolzuurhoudende dranken, koffie, vette happen, kruidig eten ed. Neem wat Yoghurt of melk ´s avonds. Probeer dat even en als dat niet helpt naar de huisarts.

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:14

Komt me zeer bekend voor!
Ik loop al bijna 4 jaar met vlagen van misselijkheid, eten niet goed wegkrijgen etc., maar ook wat Lusitana zegt, duizelingen.
Ook ik ben niet zo'n fan van de dokter, zeker niet na 4 jaar hetzelfde probleem, uitgelegd bij 4 verschillende artsen die zeiden "we kunnen niets vinden".

Het zou een maagzweer kunnen zijn, dan zal je toch even naar de huisarts moeten voor een gastroscopie.

Bij mij gaat het waarschijnlijk om een spastische slokdarm, heb je ook moeite met eten doorslikken? Het idee dat het vast blijft zitten?
Let er trouwens wel op dat je toch voldoende blijft eten, anders kan je snel en veel gewicht verliezen!

Gr. Jocelyn

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 18:32

Ik blijf idd wel gewoon eten als ik ze niet heb!

Gisteravond was het wat lichter, vandaag heb ik er maar 1 gehad die duurde ook 20 minuten, maar kwam er aardig doorheen!

ik heb niet het gevoel dat ik het niet door kan slikken of dat het blijft hangen...

Ik heb wel besloten dat ik het iig opschrijf...