gekneusd stuitje.. iemand ervaring ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LiinDseyy

gekneusd stuitje.. iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 23:20

hoi..

ik ben nu zo'n 14 weken geleden van de trap gevallen en heb vanaf toen erg veel last gehad van mijn stuitje.

na 3,5 weken ben ik toch maar weer op mijn paard gekropen maar niet veel gedaan. na 4,5 probeerde ik te draven maar niet al te veel mijn stuitje belasten.

ik heb al die tijd met zo'n geldpadzitting gereden :
Afbeelding

deze had ik geleend van een stalgenootje omdat die zwanger was en toen toch niet kon rijden maar die heeft sinds vandaag het rijden weer opgepakt en die kan niet zonder rijden ivm zware bevalling en ik kan het dus niet meer lenen..

ik heb dus vandaag zonder die zitting gereden en ik voel het nu ontzettend goed aan mijn stuitje..

heeft er hier iemand ervaring met een gekneusd stuitje ? evt gebroken ?

hoelang heb jij er mee gezeten.. ik weet wel dat het nooit voor 100% zal genezen maar heb er nu echt veel last van.. wordt dat nog minder ??

fionaa

Re: gekneusd stuitje.. iemand ervaring ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:24

jaa.. pas geleden nog.. Gekneusd.. 3 weken ong last van gehad..
Rijden lukte bij mij inderdaad ook niet. Maar ik heb zelf een erg zacht zadel..
Opstappen ging al fout. de eerste keer dat ik er weer opstapte dus kon alleen maar stappen.. Uiteindelijk me erzelf door heen gehaald en gewoon gaan rijden..

Ik bijt me dr gewoon door heen.. Heb ik altijd al gedaan.. Doe ik nu nog.. i.v.m. een slechte knie..

Succes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:26

Mijn moeder heeft haar stuitje gebroken gehad. Heeft een half jaar lang bij wijze van spreken niet kunnen staan, zitten, liggen of lopen, laat staan paardrijden. Na die tijd rustig weer begonnen (eerst 5 minuutjes, in een half jaar tijd opgebouw naar een uur) en nadat ze weer is gaan rijden heeft ze ongeveer een jaar met een zo te zien identiek gelding gereden als die van jouw stalgenootje.

Inmiddels is het aardig over, maar laatst is ze van ons paardje gevallen, niet eens op haar stuitje/kont/rug, maar desondanks voelde ze het nadien wel weer een aantal weken.

Tine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:27

Ik heb een afwijking aan mijn stuitje. Ik ben een keer van mijn fiets gevallen en er toen gewoon mee doorgelopen (en gereden) en dat was niet zo slim. Ik weet niet of mijn stuitje toen gebroken of gekneusd of wat was, ik heb een jaar later ongeveer foto laten maken en daar kwam uit dat het een afwijking is die er ook al bij mijn geboorte kon zijn. Ik heb fysiotherapie gevolgd (ook voor rug) Maar die kon helaas niets aan mijn stuitje doen. Ik heb er nu met vlagen (erg) last van. Als ik bijvoorbeeld naar de bios ga en lang moet zitten voel ik dat de volgende dag echt en die pijn blijft dan ook aanhouden (enkele dagen). Je moet dus eigenlijk de pijn proberen te voorkomen door bijvoorbeeld niet telang te zitten en als je er met rijden echt zo'n last van hebt misschien zelf een zitting aanschaffen. Sterkte!

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:14

Ik heb mijn stuitje zwaar gekneusd gehad. (van paard gevallen)

Met zitten deed het verschrikkelijk veel pijn. Toen zijn we zo'n band gaan halen waar je op kon zitten. Op school gebruikte ik dit ding niet (want dan werd ik uitgelachen) dan hing ik zeg maar half op de tafel met mijn bovenlichaam. Maar thuis zat ik een hele tijd op dat ding.
Paardrijden heb ik wel gewoon nog gedaan. Ik heb geen speciale zitting ofzo gebruikt. Maar ik deed dingen zoals doorzitten en zitten blijven in de galop gewoon niet.

Bij mij is het helemaal over gegaan. Maar je moet het wel de tijd gunnen.

Sterkte ermee want het is zeeeeer pijnlijk!!!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:17

Bij mij was het zwaar gekneusd. Schijnt erger te zijn dan gebroken. Ik heb 6 weken totale rust gehouden (niet gymen, dansen en paardrijden). Daarna kon ik er zo weer op klimmen. Als ik verkeerd ging zitten voelde k t nog wel, maar verder ging t prima

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:17

Ik stel voor dat je er eerst eens mee naar de dokter gaat. Straks is het wel gebroken geweest en had je een hoop pijn kunnen voorkomen. (Uit je verhaal maak ik op dat je nog bij een arts bent geweest)

Marion__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:21

Ik heb mijn stuitje ook gekneusd gehad. (ook van het paard gevallen Clown)

Ik kon niet normaal zitten, deed verschrikkelijk pijn. Ik had wel een uitvinding thuis. Je kan een deken oprollen, zodat je een hele lange worst hebt Clown En daar een soort band van máken. daar kan je dan op gaan zitten en dan raakt je stuitje de bank bijv. niet. ( op school niet gebruikt hoor Tong uitsteken )

Ik ben wel gewoon gaan paardrijden, deed ook nog zeer maar ik kon het gewoon niet laten Clown Alleen je moet absoluut niet springen! Slimme ik deed dat en toen schoot het er meteen weer in!

Bij mij is het na 3 weken ong. over gegaan.
Sterkte ermee! Want het is idd erg pijnlijk!!

Je kan naar de dokter gaan.. maar daar krijg je overal hetzelfde advies, rust...
Mijn moeder heeft het ook gebroken gehad.. Dus ja.. ze kunnen er geen gips omheen doen .. Bloos

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:23

hee, ja ik ook . Ik ben er in 4 weken tijd 3 keer opgevallen. Heb ik er toen een maand last van gehad Knipoog

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 10:27

ik heb mijn stuitjes bij de bevalling gebroken en ik heb er nu al zo bijna een jaar last van.13 januarie word mijn zoontje 1.
het is wel al iets minder maar idd bij lang zitten of een verkeerde beweging ga ik door de grond.
paardrijden doet ook wel zeer maar jah als je van je hobby houdt hihi.het is wel vervelend in iedere geval maar jah ze kunnen er haast niets aan doen. Ach gut

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 11:30

Op het moment dat ik net gevallen was wist ik nog niet dat het hielp om op een zwemband te zitten.. dus was ik zelf ook niet op het idee gekomen.. dat hoorde ik pas toen ik zo'n 5 weken verder was..

verder heb ik het denk ik te weinig rust gegeven..

dinsdag is het gebeurd..

woensdag en donderdag ben ik thuis gebleven omdat het echt niet ging met de pijn.. ik deed er zo'n 20 minuten over om uit mijn bed te komen en zo'n drie kwatier om mezelf aan te kleden.

vrijdags ging het al iets beter en ging het allemaal ook wat makkelijker..

maar ik moest van mijn pleegouders wel op de fiets naar school. en het was iets meer dan een half uur fietsen.. om school kon ik ook niet fatsoenlijk trap lopen.. en omdat wij een behoorlijk grote school hebben ( knipgebouw met 3 verdiepingen, henricus met 1 verdieping en nog 20 losse paveljoenen en waarschijnlijk staat er maandag nog een gebouw bij want daar waren ze mee bezig.. ) werd de pijn steeds erger.. daarna had ik dus weekend en ben ik die zaterdag naar artis geweest.. dat stond al heel lang vast want we zouden iemand gaan meeten. ik had niet verwacht dat het zoveel pijn zou doen om in de auto te zitten dus bij elk drempeltje of putje wat er kwam trok ik me helemaal omhoog... ondertussen kon ik dus nog steeds niet goed lopen dus was eigenlijk niet verstandig om te gaan... ik liep nog steeds alsof ik moest poepen Clown en dat viel iedereen op.. lekker schaamtelijk Clown

na 3,5 weken ben ik dus weer voorzichtig op mijn paardje gestapt..

en toen het precies 4 weken geleden was ( mijn pleegmoeder moest mij even afzetten bij haar moeder en toen we de straat inreden zei ik nog : He peet, het is nu al 4 weken geleden... ) gleed ik weer uit, en ja hoor, op mijn kont/stuitje.. gelukkig niet hard want kon mezelf goed opvangen... maar voelde het toen wel..

de eerste paar weken merkte ik gewoon vooruitgang.... maar nu als ik even terug denk is er de laatste maand niks meer veranderd.. het nog net zoveel pijn..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 13:09

Ik ben 3 jaar geleden van mijn paard gevallen en toen had ik ook mijn stuitje gekneusd. Zitten op een band helpt inderdaad, en daarna ben ik ook vrij snel weer op mijn paard geklommen. Heel veel pijn gehad, ook met gelpad gereden, maar het deed echt teveel pijn.
Nu heb ik nog af en toe last van als ik lang zit of op harde houten stoelen ofzo...

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:48

ik heb hier al 4 jaar last van.
heb bewust een boomloos zadel gekocht,die zitten veel zachter.
nu kan ik een half uurtje in mijn zadel zitten,op een gewoon zadel nog geen 5 minuten.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:58

Ken iemand die m gebroken had. kan nooit meer rijden.

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 16:31

ik ben blij dat ik nog wel kan rijden... het doet wel pijn maar blijf het toch doen.... ooit wel last van.. mjaa niet denken gewoon doen.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:11

Ik heb nu ook al 4/5 weken last van me stuitje, als ik eenmaal op een stoel zit en dan opsta heb ik veel last.
Ook als ik aan het fietsen ben en dan eraf ga heb ik pyn.
Als ik zonder zadel ry voel ik het ook, Ik heb een bontzitting ofzo voor om je zadel Lachen.
Ik begin steeds ietsje minder last te krygen, ik weet ook niet hoe ik eraan kom Clown.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:17

Ik heb het laatst gehad. Pijnlijk! Ik heb er zo'n twee weken last van gehad. Ik heb zo'n nekkussentje gebruikt om op te zitten. Daar konden mijn billen fijn in het midden hangen. Clown
Ik had er met rijden zonder zadel trouwens minder last van dan met zadel.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:19

Ik kon niet helemaal naar achter zitten op me kont.
Zat dus een beetje naar voren geleund Ja