Honing gezichtsmasker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Honing gezichtsmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 17:09

Ik las ergens dat je honing als gezichtsmasker kan gebruiken. Het zou porieverkleinend moeten werken. Dat wilde ik natuurlijk uitproberen Tong uitsteken

Heb eerst een paar minuten een heet washandje tegen mijn gezicht gehouden, waardoor je poriën groter worden, en daarna vloeibare honing op mijn gezicht gesmeerd. En nu zit ik dus met een honinggezicht te typen hihi Tong uitsteken Over tien minuutjes mag het eraf.

Iemand hier ervaring mee?

In dat zelfde blad las ik trouwens ook over een haarmasker wat een boost zou moeten geven:
* 1 rijpe banaan
* 1 eidooier
* 1 el olijfolie
* 2 el yoghurt
Alles mixen en half uur in laten trekken. Daarna wassen.

Dat honingmasker is trouwens heel erg aant lekken.

Chocolaatje

Re: Honing gezichtsmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 15:29

Ben nu een dag verder, en dank dat ik het vaker ga doen. Erg lekker en natuurlijk goedkoop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:30

Maskers helpen bij mij vreemd genoeg nooit.
Met een dag & nacht créme doet hij (mijn huid dus) het prima, dan is hij heel zacht, maar na elk masker krijg ik oneffenheden, vlekjes en bultjes.
Dat honingmasker heb ik inderdaad ook is gedaan, zorg wel dat je alles er goed afhaalt, bij mij bleef het overal hangen. Ja

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 15:56

Hihihi

Misschien dat een masker te heftig is voor je huid, waarschijnlijk issie gevoelig? Maar met honing moet dat niet gebeuren, dat is puur natuur!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:03

Wat voor honing heb je gebruikt Chocolaatje? Niet al te vloeibare neem ik aan? Clown

Over chocola gesproken, ik had laatst een chocolademasker van (volgens mij) dr van der Hoog, manmanman, wat was die lekker. Kreeg er een heel zacht huidje van!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 16:06

Heb hele vloeibare gebruikt, de eerst minuut ging dat prima, maar door de warmte die je huid afgeeft ging het verschrikkelijk druipen!

Maar het was het waard, was een erg lekker maskertje.

Die choco van vdHoog wil ik ook zo graag proberen, maar die is niet voor mijn huid geschikt (= onzuiver en snel droog/érg gemengd). Echt jammer! maarja, dan eet ik het wel gewoon Tong uitsteken

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:10

Yoghurt is ook heel lekker voor je huid, haalt alle onzuiverheden weg. Moet je wel biogarde (liefst stand) gebruiken Lachen

djodjodjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:10

Dat chocolade masker is echt heerlijk he! Ga hem snel maar weer eens kopen.

Honing zal ik ook eens proberen, is iig wat goedkoper dan alle andere maskertjes Knipoog

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 16:12

Leuk! Haha!

leukste van dit soort dingen is dat het puur natuur en veel goedkoper is.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:17

da's idd wel geruststellend, geen enge stofjes en chemicalien op je huid. En niet getest op dieren Knipoog
Lush heeft trouwens ook superlekkere maskers, ook eentje waar honing inzit. Die stoppen ook niks erin wat er niet in hoeft.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 16:21

Das is wel fijn om te weten. Aveda en l'Occitane zijn ook héérlijke merken met biologische producten, weet van Aveda alleen niet zeker of het niet op dieren is getest. Zijn geen goedkope merken trouwens.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 20:11

Oeh, spannend, honing smeren! Dat moet ik misschien ook eens proberen, al moet ik dan wel opletten dat ik er geen ál te erge knoeiboel van maak. Knipoog

Die maskers van de Lush durf ik niet te kopen, want dan word ik er waarschijnlijk verslaafd aan en ze zijn nou niet echt goedkoop. :S

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:31

Maar eens in de zoveel tijd moet het kunnen toch? Knipoog Gewoon jezelf trakteren heet dat Haha!
Er zit trouwens meer in een potje dan wat je in je eentje voor de houdbaarheidsdatum kan opmaken, dus ruim voldoende! 't ziet eruit als vieze prut, en zo voelt het ook, maar ze ruiken superlekker.
Gister zat ik trouwens met een mango-overschot (een hele mango in je eentje opeten is toch wat veel en een halve bewaren gaat ook niet echt...toch?) Dus het overschot heb ik gepureerd met de staafmixer en gemengd met wat suiker en olijfolie op mn snoet gesmeerd...was lekker!! En ik heb nu een superzacht huidje Pling
Een aanrader dus, die mango!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:15

Misschien een domme vraag, maar hebben jullie het gewoon over honing/yoghurt wat recht uit het pak/potje komt? Of kopen jullie het bij de drogisterij oid..?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 17:24

Gewoon vanuit de supermarkt Ja

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:27

Zwartwitje schreef:
Maar eens in de zoveel tijd moet het kunnen toch? Knipoog Gewoon jezelf trakteren heet dat Haha!

Ah, maar helaas is het kopen van lekkere zeepjes en bodylotion voor mij al een hele traktatie momenteel. Maar als ik straks een echte vaste baan heb komt het vast wel goed!

Misschien voor mijn verjaardag maar gewoon alléén maar cadeaubonnen van de Lush vragen. Knipoog Bovenop mijn verlanglijstje staat nu een flesje Karma parfum. Superduur maar zoooo lekker!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 18:45

Da's een goed verjaardagskado Ja
Ik zie dat je in Zeeland woont, bij jou in de buurt is er idd geen Lush winkel he? En bestellen kost ook nog eens wat.. vervelend Knipoog

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:45

Nee, ik ging altijd in Amsterdam shoppen toen ik nog in Utrecht studeerde en een OV had. Nu ga ik nog regelmatig naar Utrecht en reis dan af en toe via Den Bosch; is maar 10 minuten om en kost geen extra reiskosten, en daar is wél een Lush. Haha!

Ik vind bestellen ook niet leuk, ik moet daar echt in die winkel staan en overal aan kunnen ruiken en in kunnen peuren en 5 testers mee naar huis kunnen nemen enzo. Knipoog

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 19:48

ik heb eens een natuurlijk masker gekrocht van een soort van merk als Lush, nou daar was ik allergisch voor hoor *LOL*
Ik doe wel eens geklopt ei op. Verstrakt lekker. En olijfolie (extra vierge) in de punten van mijn haar als het droog is!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 22:11

Ik had laatst die chocolade ook geprobeert nou die was niet om te eten
En mijn huid werd er zo droog van géén succes.
Ik denk dat ik die honig maar eens ga proberen. Weet iemand waar van die Lush winkels zijn ? want dat klinkt goed. Volgens mij niet hier in de buurt

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 23:40

www.lush.nl
In elk geval in Amsterdam en Den Bosch, volgens mij nog 2 ofzo in Nederland. Het zijn er echt weinig, ik vind dat ze moeten uitbreiden! Ze hebben ook een postorder-service, maar die is redelijk aan de prijs (5,60 per bestelling ofzo).

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 00:40

Ik heb laatst het honingmasker van dokter vd Hoog gebruikt.. Voelde ook erg lekker Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:35

Nimue schreef:
Ik vind bestellen ook niet leuk, ik moet daar echt in die winkel staan en overal aan kunnen ruiken en in kunnen peuren en 5 testers mee naar huis kunnen nemen enzo. Knipoog

Jep, klopt! Alhoewel mijn vriendje ooit een pakket voor me heeft besteld (m'n allereerste Lush spulletjes), en da's toch wel heel leuk als het aankomt hoor! Lekker ruiken aan alles en het ziet er leuk uit Ja
Sinterklaas moet nog gevierd worden hier, en ik heb sterk het gevoel alsof ik iets van Lush ga krijgen Haha! en zo niet, dan ga ik meteen de volgende dag naar Amsterdam Clown

Trouwens, toen ik ooit een keer een maskertje kocht, kreeg ik er een heel potje gratis bij van een ander maskertje. Daar moesten ze vanaf, want het was een verkeerde bestelling van ze. Erg fijn!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:39

Ja, ze geven vaak dingen weg hé? Dat vind ik er altijd zo leuk aan. Het is soms even testen voor je een product naar je zin hebt (vooral bij deo en gezichtsreiniger enzo) en dan is het echt wel fijn dat je niet steeds een hele pot ervan hoeft te kopen, maar gewoon mag testen.

Ik ga vanmiddag weer langs, heb er al helemaal zin in. Haha!

Edit: Oeh, en ze geven gratis dingen weg!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 10:40

*Is jaloers... Verdrietig