Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:dat doen ze heeeeel on opvallent ook, tot het bekent was dat ze een eetstoornis hadden hadden haar ouders eigenlijk niks in de gaten, maar je hebt allemaal verschillende eetstoornissen he
loekie schreef:uit eigen ervaring.. zou ik als ik jou was er goed zijn voor je vriendin laten zien dat je van der houdt. en dat er mensen zijn die om der geven en zorgen dat ze haar sociale contacten behoudt. ga samen naar de bios of winkelen.
veel mensen met een eetstoornis willen er niet over praten ontkennen dat ze inderdaad verslaafd zijn aan het lijnen . het geeft ze een goed en sterk gevoel.
en enige wat jij kan bijdrage is zorgen dat ze niet nog verder doorslaat..
doe samen leuke dingen of met anderen erbij en laat haar weten dat ze van veel meer dingen een goed gevoel kan krijgen. en ga daarna voorzichtig proberen het er met haar over te hebben en laat weten dat je haar begrijpt en wordt niet boos.. als jij er gewoon voor haar bent.. ben je al een hele goede steun voor der!!
groetjes.
janouk schreef:Helaas heb ik ervaring met 2 vriendinnen, waarvan 1 Boulima heeft en 1 Anorexia. Ze hebben inmiddels allebei professionele hulp, al jaren. Het blijft een strijd.
En geloof me, helpen is zo verschrikkelijk moeilijk.
Je kan ze pas echt helpen als ze geholpen willen worden! En zolang ze niet in zien dat ze een probleem hebben, kan je niet helpen. Helaas. En kan alleen echte hulp geboden worden door professionele Therapeuten. Je kan haar steunen en proberen over te halen eens te praten met de huisarts. En haar in ieder geval laten merken dat je bezorgd bent en dat ze het niet kan verstoppen. Want het liefst houden ze het verborgen. Ik confronteer ze geregeld met hun gedrag en soms stellen ze het op prijs en soms niet. Maar het zet ze wel weer aan het denken.
Shanna schreef:hmmm..
k weet niet hoe zij het doet, maar mijn buurmeisje heeft annorexia en kan een uur over 1 klein stukje stokbrood doen zodat het lijk of ze gewoon eet, en na het eten kotst ze alles er weer uit..
nu MOET ze dus haar bord leegeten en na het eten MOET ze anderhalfuur tot 2 uur in de woonkamer blijven, voor het eten mag ze naar de wc en de portie's op haar bord worden steeds groter zodat ze leert meer te eten..
Liedje schreef:Shanna schreef:hmmm..
k weet niet hoe zij het doet, maar mijn buurmeisje heeft annorexia en kan een uur over 1 klein stukje stokbrood doen zodat het lijk of ze gewoon eet, en na het eten kotst ze alles er weer uit..
nu MOET ze dus haar bord leegeten en na het eten MOET ze anderhalfuur tot 2 uur in de woonkamer blijven, voor het eten mag ze naar de wc en de portie's op haar bord worden steeds groter zodat ze leert meer te eten..
Sorry, maar hebben jullie je wel verdiept in een eetstoornis? Het dwingen eten helpt echt niet hoor.. Ze zal nooit beter worden als ze niet beter WILT worden en zelfs als je beter wilt worden is de weg erg zwaar... Je zou der moeten steunen ipv moeten dwingen te eten, want zo los je het probleem niet op en heb je de kans dat het alleen maar erger wordt...