Lenzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 19:46

Ik heb nu een bril, die ik sinds kort permanent moet dragen, omdat m'n ogen een stuk achteruit zijn gegaan, en ik denk erover om lenzen te nemen.
Het lijkt me wel fijn bij het sporten oa.
Hebben jullie nog voor of nadelen?

Helma_Amber

Re: Lenzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:31

Ik heb lenzen en ik ben er erg blij mee. Ik sport ermee en ga er mee uit, ik merk niet eens meer dat ik ze in heb... Ik heb ze zelfs in onder de douche, dan knijp ik mn ogen wel dicht natuurlijk. Het enige nadeel van lenzen vind ik, dat je geen lange nagels kan hebben. Ik heb van mezelf erg mooie nagels en vind het dan ook leuk om ze lang te laten groeien. Sinds ik lenzen heb, kan dat niet meer. Als ik dan mn lenzen eruit wil halen dat doet zeer.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:32

ik heb zelf ook lenzen en vind ze super
maar nu heb ik er op een krasje zitten en dat irriteerd wel dus moet ik maar weer ff mijn bril op tot ik nieuwe heb
verder vind ik er geen nadelen aan zitten.
behalve al sje er een kwijt raakt...

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 21:16

eeh.. zand erin doet zeer Tong uitsteken

en dat kan aan mij liggen, maar soms vergeet ik mijn lens eruit te halen als ik moet slapen.
lig ik net, moet ik er weer uit!! Boos!
het is maar dat mijn hoofd vastzit Clown

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:54

het enige nadeel vind ik dat als je uitgaat ofzo of je bent in rokerige ruimtes dat je snel prikogen krijgt.
En je moet ze uitdoen voordat je gaat slapen...dus als je lekker een filmpje wil kijken en in slaap wil vallen moet je dus niet vergeten je bril op te doen anders word je wakker met hele pijnlijke ogen!!

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:57

ja idd dat is wel wer zo
maar als ik `s avonds nergens meer heen hoef doe ik ze standaard al uit na het eten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:58

Weet niet hoe oud je bent maar op, ahum... 'latere leeftijd' kunnen je ogen te droog worden waardoor het met lensen niet goed meer wil.
Zolang ik ze heb kunnen dragen vond ik het altijd wel bijzonder prettig moet ik zeggen.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:21

Ik heb nu wel lenzen. Ze bevallen heel goed. Een bril vind ik maar vervelend, die wordt smerig, zit niet fijn etc.
Bij lenzen is het in het begin wel ff wennen, maar als je ogen er aan gewend zijn is het ideaal. Ik zou wel maandlenzen nemen, als er dan een keer een sneuvelt (wat goed wil met paardrijden, bos, takken, iig bij mij) ben je niet gelijk al te veel geld kwijt.

Ik heb zachte lenzen, want dan doet het minder zeer als er een keer een stofje o.i.d. onder komt.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 00:25

je ogen worden er arg zwak van en het stof erop kan irriteren, voor de rest vallen ze niet op vind ik, behalve als je Héél erg goed kijkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 14:36

oke Lachen naja, ik denk dat ik er toch maar gewoon voor ga Haha!

en @ ranna: Ik ben 14, dus denk niet dat ik daar last van heb Lachen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:04

Ik heb al sinds mijn elfde lenzen, en het is geweldig Lachen Nadelen alleen dat je er niet mee kunt slapen, zwemmen en ik douch er liever niet mee. Maar voor de rest is het echt mega handig. Je merkt er niets van Knipoog

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:09

ik heb ook al een hele tijd lenzen, de zachte. Ik douche er mee en ik zwem er ook mee. Moest er alleen aan wennen dat ik mijn ogen dicht moet doen bij het zwemmen. Ook met paardrijden zijn ze heel handig. Ik had altijd last dat mijn bril naar beneden gleed.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:12

Ik heb ze nu een paar maanden, ben er erg blij mee Ja
Het is fijn dat je niet je bril schoon hoeft te maken en je kunt geowon altijd als je ze in hebt goed zien. Ik doe er ook alles mee, sporten, douchen etc

Ik vind inderdaad het enige nadeel dat je ze uit en in moet doen. Mja dat went Ja Ik heb trouwens ook zachte lenzen

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:13

Ik heb iets meer dan een jaar lezen, ben er erg blij mee Lachen je voelt er niets van en ik vind het echt veeel handiger dan bril. vooral bij de paarden, mijn bril stond nog wel eens scheef als er weer een paard tegenaan duwde Knipoog

Lisa_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:16

Ik heb ook lenzen. Vind ze erg fijn, behalve dan als het heel stoffig dan heb ik er wel eens last van. Maar voor de rest ben ik er super tevreden over Knipoog

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:27

Dus er zijn nog wel meer mensen die met lenzen in douchen. Ik vroeg me dit nl af, omdat iemand me vertelde dat dit slecht voor de lenzen was. Ik heb zachte maandlenzen, deze kosten me maar €45 per half jaar. Voor dat geld maakt het mij niet zoveel uit als ik er eens een kwijt raak of sloop (je moet er natuurlijk wel voorzichtig mee zijn Knipoog ). Ik heb op zich geen problemen met in en uit doen. Ik doe ze 's morgens als ik uit bed kom in en doe ze er weer uit zodra ik naar bed toe ga. Ook als ik overdag eens in slaap val heb ik er geen last van. Alleen als er af en toe zand in komt als ik mn paard poets Haha!

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:33

ik douche ook met mijn lenzen en zwem er zelfs mee!

met uitgaan is het idd lastig door de prik oogies

als ik mijn lenzen langer dan 12uur in heb ga ik ook wazig zien dan kan ik ze wel schoonmaken maar dat helpt niet
ik denk dat me ogen dan vermoeit zijn

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:37

Helma_Amber schreef:
Dus er zijn nog wel meer mensen die met lenzen in douchen. Ik vroeg me dit nl af, omdat iemand me vertelde dat dit slecht voor de lenzen was. Ik heb zachte maandlenzen, deze kosten me maar €45 per half jaar. Voor dat geld maakt het mij niet zoveel uit als ik er eens een kwijt raak of sloop (je moet er natuurlijk wel voorzichtig mee zijn Knipoog ). Ik heb op zich geen problemen met in en uit doen. Ik doe ze 's morgens als ik uit bed kom in en doe ze er weer uit zodra ik naar bed toe ga. Ook als ik overdag eens in slaap val heb ik er geen last van. Alleen als er af en toe zand in komt als ik mn paard poets Haha!

Jahoor, gewoon voorzichtig doen Ja
Waar haal jij voor €45 euro maandlenzen voor een halfjaar? Ik betaal €125,-

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:38

happpyveer schreef:
ik douche ook met mijn lenzen en zwem er zelfs mee!

met uitgaan is het idd lastig door de prik oogies

als ik mijn lenzen langer dan 12uur in heb ga ik ook wazig zien dan kan ik ze wel schoonmaken maar dat helpt niet
ik denk dat me ogen dan vermoeit zijn

Dat heb ik op een begeve moment ook , dan doen mn ogen wat pijn en denk idd dat dat vermoeidheid is

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:38

Ik betaal €166 per halfjaar....

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:48

ik heb lenzen en een bril puut omdat ik soms mijn lenzen niet in wil of krijg...

ik betaal per maand 14 euro nogwat voor maandlenzen . die worden elk half jaar bij mij thuis geleverd incl lenzendoosjes en vloeistof. (ik heb trouwens zachte lenzen en lenzendoosjes met een metaal erin voor eiwit te verwijderen ofzo. dit omdat met standaart vloeistof ik steeds aanslag op mn lenzen had)

ik heb zachte lenzen van specsavers.
heb ooit in het verleden zachte half jaar lenzen geprobeerd van hans anders.. dat was geen suc66.. eindigde met blaasjes in mn oogleden...

ik douche ermee en zwemmen doe ik er ook mee (ik zwem enkel niet vaak)
het voornaamste voordeel van lenzen vind ik dat ze niet van je neus vallen en niet beslaan als ik het eventjes wat warmer hebben. verder hoef ik me niet meer te ergeren aan vieze plekjes op mn bril (daar kan ik dus absoluut niet tegen)

kortom, ik ben er super tevreden over

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:51

Je mag je lenzen maar 8/10 u ophouden , dus je moet er nog een bril bij houden . Ik heb ook pas lenzen én dat aandoen vlot niet altijd even makkelijk .
Maar ik vind lenzen 10x makkelijker dan een bril !

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:56

wie zegt dat je lenzen maar 8 tot 10 uur in mag houden ? dat is mij niet verteld, ik mag mijne gewoon de hele dag inhouden , enkel met slapen uit. je moet ze er wel langzaam aan wennen, elke keer stukje langer..

ik heb trouwens zowieso een bril erbij.. als ik een lens kwijtraak zie ik niets meer....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:57

Ik mag ze ook gewoon de hele dag inhouden, behalve als ik er last van krijg, maar dat voel je vanzelf. Ik heb mn bril ook nog gewoon, voor 's avonds in bed enzo

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:50

Helma_Amber schreef:
Ik heb lenzen en ik ben er erg blij mee. Ik sport ermee en ga er mee uit, ik merk niet eens meer dat ik ze in heb... Ik heb ze zelfs in onder de douche, dan knijp ik mn ogen wel dicht natuurlijk. Het enige nadeel van lenzen vind ik, dat je geen lange nagels kan hebben. Ik heb van mezelf erg mooie nagels en vind het dan ook leuk om ze lang te laten groeien. Sinds ik lenzen heb, kan dat niet meer. Als ik dan mn lenzen eruit wil halen dat doet zeer.

De zus van mijn vriendin heeft een soort zuig-aparaatje waarmee ze haar (harde) lenzen uithaald. Misschien moet je daar eens voor kijken ivm je lange nagels Lachen

ranna schreef:
Weet niet hoe oud je bent maar op, ahum... 'latere leeftijd' kunnen je ogen te droog worden waardoor het met lensen niet goed meer wil.
Zolang ik ze heb kunnen dragen vond ik het altijd wel bijzonder prettig moet ik zeggen.

M'n moeder was 40 toen ze haar lenzen kreeg (na héel lang een bril te hebben gedragen) en ze had ook snel last van droge ogen. Maar met een andere vloeistof was dat probleem meteen opgelost, dus zo'n probleem hoeft het niet te zijn Lachen

Het nadeel aan lenzen vind ik dat ze met zwemmen irritant zijn, en voor 1x zwemmen is het niet erg, maar in de vakantie wel (of je koopt daglenzen voor in de vakantie).
En als er zand inkomt oid, maar goed ik vind dat er meer voordelen als nadelen zijn Haha!