Ontstoken oog.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Ontstoken oog.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:47

Ik heb nu al ongeveer een week 'last' van m'n oog. Het is een beetje geïrriteerd en dat lijntje boven m'n onderwimpers was eerst een beetje rood. Nu heb ik er verder overdag niet zoveel last meer van, alleen een beetje vochtig, maar vooral 's avonds als ik op bed ga komt er veel vocht uit en soms wat viezigheid. Nu werd ik vanochtend wakker en was m'n oog dichtgeplakt en ook troep eromheen, heb het met gekookt water en een doekje schoongemaakt. Ik ga zometeen naar de drogist maar zou ik er daar ook wat voor kunnen halen? Vind het een beetje onzin om naar de dokter te gaan want zo erg is het niet, vooral 's ochtends even.

Wie van jullie heeft dit ook al eens gehad en wat deden jullie eraan?

love_fire

Re: Ontstoken oog.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:56

dat is zeeer bekend bij de meisjes.. ik ken er heel veel die onstoken ogen heeft of heeft gehad.. ik zelf dus ook en zeer iritant! ,, hetzelfde wat jij dus hebt witachtig spul komt uit je ogen ogen doen zeer.. ogen plakken dicht..
najah wat ik deed.. is naar dokter eerst en daarna werden we naar de drogist gestuurd Knipoog
en een zalfje gekregen wat je geloof ik 6xdaags in je ogen moest spuiten ( geen druppels had ik) .. en na een week ofzo was het gelijk over Haha!
dus ga maar naar de drogist.. en dan krijg je een tupje met wit spul., wij kregen het zo gratis .. omdat we eerst naar de dokter waren geweest.. dus ik denk dat jij eerst naar de dokter moet en dan word je gestuurd naar de drogist.. ( teminste wij waren bij de drogist maar we moesten eerst naar de dokter najah vaag Tong uitsteken ) dus je kan eerst wel naar de drogist proberen en dan hoor je het wel Knipoog het is ook heeel besmettelijk he.. via de macup.. dus jij hebt van iemand anders macup gebruikt die het ook heeft ( gehad ) ..
najah su6 Knipoog

maar als 1e keer had ik ook heel last van 1 oog.. bleek dat er een virus in fectie in zat.. bacterie. en als ik zonlicht zag deed alemachtig zeer.. maar wat jij hebt is gewoon onstoken ogen.. Lachen ! heel iritant

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:59

Jaa ik hoorde dat over de make-up, heb wel eens make-up van m'n vriendin gebruikt (kohlpotlood Scheve mond) maar zij heeft er verders nooit last van gehad. Maar dankjewel dan zal ik zo eerst even naar de DA fietsen!

Met Oud&Nieuw was het echt extreem, kon m'n oog niet meer helemaal openhouden en m'n onderwimpers zaten helemaal aan elkaar geplakt. Echt heel erg irritant inderdaad. Is de eerste keer dat ik hier last van heb.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:04

Jildau schreef:
Jaa ik hoorde dat over de make-up, heb wel eens make-up van m'n vriendin gebruikt (kohlpotlood Scheve mond) maar zij heeft er verders nooit last van gehad. Maar dankjewel dan zal ik zo eerst even naar de DA fietsen!

Met Oud&Nieuw was het echt extreem, kon m'n oog niet meer helemaal openhouden en m'n onderwimpers zaten helemaal aan elkaar geplakt. Echt heel erg irritant inderdaad. Is de eerste keer dat ik hier last van heb.

dan heeft je vriendin toch blijkbaar wel een keer gehad .. of iemand anders een andere vriendin heeft het gehad van haar en heeft blijkbaar die potlood gebruikt..
ja ik ken het verhaal en zekers savonds smorgens heb je er behoorlijk last van..

succses bij de HA Knipoog

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:18

Nou inderdaad de DA mocht me niks meegeven. Moet nu tot maandag wachten voordat ik naar de dokter kan. Verward

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:22

Ja hoor, dat heb ik nu ookal sinds 2 dagen voor oudjaarsdag. Het begon met een beetje tranen en daardoor gingen heel me ooghoeken open en werden ze helemaal rood. Vervolgens werd het een beetje rood om mn ogen heen, toen werd het zo dik dat ik gewoon niks meer kon zien, inmiddels is de zwelling alweer een heel stuk weg en het is vrijwel niet meer rood(heel af entoe) maar nu is het een donkerbruine ring, ook heel fijn Haha! *not* En sinds vandaag is het eigenlijk weer vrij normaal, nog steeds een beetje donker, maar al stukken beter.
Ik kreeg als tips: Met wattenschijfjes met Afgekoeld Gekookt water en een zonnebril op(om het dus op zn plaats te houden) gaan slapen. Dat werkt echt heel goed! Niet gaan wrijven, alleen erop laten liggen. Verder heb ik een of andere spul tegen ontstekingen gehad, naam: Terramycin oogzalf(voor hond en kat Haha! ) maar het werkt echt perfect!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:25

Ooh bedankt! Ik heb dus precies hetzelfde als jou, ook met dat rode in de hoeken enz. Ik zal vnaaf slapen met wattenschijfjes! Dankje.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:27

Jeukt het bij jou ook af en toe zo?? Ohw ohw, ik werd er soms gillend gek van, en dan ging ik krabben en dan hop: was het weer vuurrood.. Het was begin van de week zelfs zo erg dat zelfs mijn moeder tegen me zei: Goh miek, je ziet er ECHT slecht uit Tong uitsteken Haha! en verder heb ik 5 dagen met een zonnebril opgelopen, zo dik en zo rood. En dan heb je van die leuke mensen die zeggen: laat eens zien. En dan laat je het zien, zeggen ze: AHHH ik vind het wel lieflijk... Haha! 'Nee dat is niet lieflijk, dat is pijnlijk en lelijk Haha! '

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 14:29

Het jeukt niet zo extreem als bij jou denk ik, beetje in het hoekje. Jaa m'n moeder vond het ook schattig dat ik zo'n zielig oogje had. Boos! Haha!

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:30

Jildau schreef:
Het jeukt niet zo extreem als bij jou denk ik, beetje in het hoekje. Jaa m'n moeder vond het ook schattig dat ik zo'n zielig oogje had. Boos! Haha!

Ja dat is inderdaad in het begin Haha!

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 15:53

Ik heb precies hetzelfde nu, ook dichtgeplakte ogen 's ochtends, met troep eromheen. Bij mij is het de rest van de dag een beetje rood in mn oog enzo, en prikt het een beetje.
Ik zou even naar de dokter of drogist oid dergelijks gaan voor een zalfje of oogdruppels als het nog langer zo blijft. Ja

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 18:14

Ik heb het ook, ziet er heel charmant uit, van die puskorsten om je oog Nagelbijten / Gniffelen

Ga maandag maar even naar de dokter, krijg dan een recept mee voor een tubetje met een soort dunne zalf wat ik 2x daags onder m'n ooglid moet druppelen en dan is het zo weg Lachen

Vorig jaar had ik de hele winter blaasontsteking en nu heb ik dit al 5 x gehad Rolleyes

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 19:18

Precies jaa al dat gele om je oog, als ik 's ochtends wakker word is het echt goor gewoon. Clown Ik ga maandag ook maar naar de dokter, maar ik dacht misschien weten jullie er van die 'thuis-dingen' (zoals watten met gekookt water) wat helpen kan.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 19:20

Ja ken het ook. Heb nu ook het begin van een ontstoken oog, dus er komt nog geen spul uit. Vond het zalfje altijd erg 'lekker', want het werkte voor mij verzachtend. Na een week ofzo is het meestal weg met een zalfje..