Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
love_fire

Berichten: 1162
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Friesland

Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 11:50

Ik weet niet dat dit goed staat ( mag)...
Mijn vraag wie is er ( ook ) Tweeling? Clown Hoeveel pond was je? ben je 1 eiig of 2 eiig? Het zou leuk zijn als je 2 foto's van je Tweeling Zus (Broer) plaatst.. Was er ook iets met je.. aan de hand? vind je het leuk om Tweeling te zijn? Hoelang duurde het dat die 2e eruit kwam? .. Het is denk ik wel leuk van elkaar te weten wie er tweeling is of Was kan ook nog.. Lachen zelfde kleren aan? ..!

Over mij: Ik ben tweeling..Lachen Ik vind het niet erg want dat ben je gewoon gewend.. en het is best speciaal eigelijks Clown Ik ben 2Eiig dat vind ik eigelijk wel beter:) anders lijk je zo op die gene.. en word je heletijd door de war met die namen.. wie wie is.. maar dat hebben de mensen nog steeds dus maakt niet uit Vork Ik heet Ypie en Wietske (2 meisjes) ( echte fryske namen Vork ) Maar ik ben de jongste wietske kwam er als eerst uit en 10 min later ik.. we droegen vroeger wel de zelfde kleding (zelfs dat we niet 1eiig waren) Tong uitsteken Toen we klein waren maar nu niet meer,!

Ik was wel gezond.. maar later dat ik ouder werd.. kon ik niet lopen/ praten etc.. Ik zat uren lang op de zelfde plaats..( najah geven moment werd je aardig dik) .. dus moest ik fisioteripie(geloof ik Bloos ) Zo leerde ik lopen ... en wat dingen te zeggen.. bleek later dat ik een bloeding ofzo iets had.. dus als ik het heeel koud had of begon koud te worden werd ik heel erg paars/blauw.. Dokter zei dit hebben we niet vaak gehad..maar ik moest dan veel bij me tweelingzusje in bed liggen.. Tong uitsteken najah op geven moment.. begonnen onze haren te groeien Vork ( dus je kan het wel raden: trok ze de heltijd aan me haar.) dus kon ik niet meer bij haar liggen.. maar als je wat ouder werd.. kon ik ook wel alleen liggen met veel dekens.. Lachen maar ik heb er wel iets van over gehouden... Als het kouder begint te worden( de winter komt er aan) dan word ik heel erg uitgedroogd Verdrietig dat is zo iritant.. mn benen mn hoofd .. doet gewoon zeer als je weer vet ( want ik moet het dus heel erg vet houden) er op smeert.. uit de douche.. en je droogt je af ,, dan is het ook weer helemaal uitgedroogd.. haha wat een lang verhaal. ik moest het even van me af schrijven..!
http://img153.imageshack.us/my.php?imag ... 861pz2.jpg
Wietske
http://img153.imageshack.us/my.php?imag ... 124cd9.jpg
En ik vreslijke ( oude ) foto.. maar zo zie ik er ongeveer nog steeds uit Vork ( ik kom haast nooit op de foto ik maak alleen van anderen foto's haha Tong uitsteken )
Ik was trouwens ( en wietske ook ) ongeveer 5 pond Lachen )

dus wie is er meer tweeling?( of was ) was er ook iets met je aan de hand of derglijke Lachen ? Vind je het leuk? zelfde kleren aan? plaats een foto.. ( als je wilt )..
groetjes

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:53

Jeps ik meld me. Had laatst ook topic geopend maar daar kreeg ik weinig reactie.

Ben een 2 eiige tweeling en heb een (1 minuut) oudere broer die totaaaaal niet op mij lijkt!
Ik was heeeel klein bij geboorte maar kei gezond en mn broer wa groot zat, maar niet helemaal gezond. Weet niet precies, maar die hing wel aan toeters en bellen.

love_fire

Berichten: 1162
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Friesland

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:00

gelukkig hier dan wel een reactie hehe Haha! .. oh een tweeling broer is ook wel leuk denk ik Tong uitsteken
jij bent dus ook 2eiig.. Knipoog okee wie MELD zich nog meer.. ?

Sapphire

Berichten: 1671
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Poortugaal (Rotterdam)

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:05

Ik heb ook een tweelingbroer. Wij schelen 8minuten, en waren beide gezond. Zal vanavond is kijken voor foto's Lachen

marlo
Berichten: 1356
Geregistreerd: 21-03-04

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:17

ik ben ook van een tweeling. wij zijn 1 eiig, maar lijken nu, vind ik, niet zoveel meer op elkaar.
we zijn 1 maand tevroeg geboren, waren super klein, moesten in de couveuze en kregen ook nog eens kinkhoest. gelukkig alles overleefd en verder ging alles ook goed. hadden vroeger niet echt delezfde kleren aan, deden wel alles samen enz. later gingen we wel dezelfde kleren dragen, voor de grap om mensen in de war te maken. we zijn wel nog klein gebleven (rond de 1.55m) zij is een half uur ouder dan mij.
zij heeft nu 2 kinderen, en ik 2 katten haha en ben weer hard opzoek naar een paard.

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:23

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:27

Mijn vriend is een een eige tweeling en schelen geloof ik 2 minuten ofzo. Ik zal wat foto's van ze plaatsen Lachen

Zij zijn wel via een keizersnede geboren maar niet heel veel te vroeg ofzo.

6 jaar geleden toen ze 15 waren Haha!
Afbeelding

En nu:
Afbeelding

love_fire

Berichten: 1162
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Friesland

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 13:39

haha wat leuk allemaal..! Lachen jeetje die lijken zeker weten op elkaar zeg! Lachen

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:47

Ben ook 1 van een 2-ling.

We zijn 2 ei-ig, maar dan ook echt goed verschillend. Ondanks dat we totaal niet op elkaar lijken werden we vroeger wel door elkaar gehaald, waarom weet ik niet.
Allebei "gezond" geboren, op de normale manier. Ik ben 6 minuten ouder.
Wel was ik vroeger als baby bijna 2 keer zo zwaar (en dus 2 keer zo dik). Met als gevolg dat ik geen borstvoeding kreeg, maarmn zusje wel.
Ik ben altijd steviger geweest dan Marjolein, maar nu sinds 2 jaar is dat over (niet dat ik veel dunner ben geworden, maar zij is gewoon flink de breedte in gegaan).

Ik zal thuis is foto's zoeken.

Bij ons zit het grootste verschil (vooral vroeger) in de huidskleur en haar kleur.
Ik was echt bijna witblond erg bleek en blauwe ogen, terwijl mn zusje bruin haar had en een getinte huid (en groen/bruine ogen)

smurf1988
Berichten: 6051
Geregistreerd: 05-03-05

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:52

Ik ben ook een tweeling Lachen Alleen voel ik me absoluut geen tweeling ofzo. Heb altijd ruzie met mijn zus, kan het echt totaal niet goed met haar vinden. We lijken ook totaal niet op elkaar, alles wat ik leuk vind, vind zij dom en anders om ook Clown Ik zal even kijken of ik nog ergens een foto heb liggen Tong uitsteken

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:06

Ik ben ook tweeling. Ik heb een 11 minuten oudere tweelingbroer, dus 2 eiïg. Wij lijken niet op elkaar. Je kunt wel zien dat we broer en zus zijn hoor, maar verder niet. Mijn broer is heel soepel in zijn bewegingen (danst op hoog niveau en geeft salsalessen) en ik ben heel houterig en stijf. Onze karakters verschillen ook heel erg. We hebben niet die band die vaak omschreven wordt bij tweelingen. We zijn gewoon broer en zus zeg maar.
Wij zijn een maand te vroeg geboren, geboortegewicht was niet heel hoog, maar ook niet heel laag. Eigenlijk moesten we in een couveuse, maar mijn ouders kregen het advies om ons samen in 1 bedje te leggen om elkaar warm te houden. Mijn ouders wisten niet dat ze een tweeling kregen. Mijn moeder had wel altijd het gevoel dat ze een tweeling kreeg, maar de vroedvrouw bleef volhouden dat er echt maar 1 zat. De dag dat we geboren zijn is mijn moeder 's morgens nog naar de vroedvrouw geweest. Ook toen zei ze nog dat er maar 1 kindje zat. Toen mijn moeder dus eind van de middag belde dat de bevalling in gang was kon ze bij aankomst mijn broer al gelijk halen en toen riep ze dus dat er toch nog 1tje was.
http://members.home.nl/jthoen/boottochtje/images/P5220034.jpg mijn broer en paps (pap is helaas veel te vroeg overleden)
En ik sta wel ergens in mijn profiel...

mayniac_val

Berichten: 5539
Geregistreerd: 26-07-06
Woonplaats: Everywhere

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 14:07

2 eiig, ik heb een broer. we schelen 5 of 8 minuten, zoiets

love_fire

Berichten: 1162
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Friesland

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 16:03

jeetje zeg wat zijn er veel tweelings-bokkers Haha!

ratzel

Berichten: 357
Geregistreerd: 19-09-05

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:08

ben zelf geen tweeling maar heb zelf een j/m tweeling gekregen. Inmiddels ruim 4 jaar en ik denk dat het voor hun echt geweldig is. Ze kunnen het goed met elkaar vinden en ik geloof dat ze het wel interessant vinden om tweeling te zijn. Heel trots kunnen ze soms zeggen: Jaahaa want wij zijn een tweeling!

love_fire

Berichten: 1162
Geregistreerd: 26-02-06
Woonplaats: Friesland

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 16:21

ja idderdaad het is eigelijks wel iets speciaals wat niet ieder kind is zeg maar Tong uitsteken .. sommige kunnen goed met elkaar vinden zo ken ik nog een stel .. die zijn ongveer 17 jaar oud.. die beschouwen elkaar net als vriendinnen Tong uitsteken kan je als zusjes zeinde ook doen .. maar ik heb best vaak rusie maar soms ook wel niet Lachen ! Ik slaap al me hele leven bij mn tweeling zusje.! gaat later wel verandering in komen dat me zus uit huis is.. Knipoog maar ach,, dan kan je nog wat kletsen en alles.! ( en ik denk als je kind zijnde eerder rusie hebt dan later als je volwassen hebt Lachen ( met je tweeling (broer/zus)

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:12

we kunnen elkaar soms echt niet luchten, maar 5 minuten later is alles weer over.
Niemand mag mn zusje pesten, behalve ik. Zo is het ook andersom.
Als zij echt goed ziek is, dan voel ik me niet lekker in mn vel. Of het andersom ook zo is weet ik niet.
Sinds een klein jaartje woont zij in Rotterdam, en ik nog bij mn ouders. Begin vond ik het heeel moeilijk, ik kan haar echt missen.
Kleding shoppen doe ik wel altijd met haar, zoek altijd al haar kleren uit (zelf heeft ze geen smaak, en ze vind de kleren die ik voor haar uitkies eigenlijk altijd leuk, althans, leuker dan wat ze zelf had uitgezocht).

Ik was voor 6 weken naar het buitenland (vakantie en werken) toen haar ex het had uitgemaakt (na ruim 2 jaar) ik voelde gewoon dat het niet goed ging, er klopte iets niet.
Na een dag heb ik haar gebeld, of er misschien iets was.
En ja hoor, er was iets.

dat zal ikd enk ik altijd wel hebben, zo weet ik vaak van te voren al dat ze me gaat bellen, en neem ik op voordat mn telefoon eigenlijk echt overgaat.

Erg grappig!

Ik zal morgen even een foto plaatsen van "ons"

Kit_for_ever

Berichten: 2632
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Derde doos aan de linkerkant

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:15

ratzel schreef:
ben zelf geen tweeling maar heb zelf een j/m tweeling gekregen. Inmiddels ruim 4 jaar en ik denk dat het voor hun echt geweldig is. Ze kunnen het goed met elkaar vinden en ik geloof dat ze het wel interessant vinden om tweeling te zijn. Heel trots kunnen ze soms zeggen: Jaahaa want wij zijn een tweeling!

Dat hebben 'wij' nooit gehad. Konden vroeger niet met en niet zonder elkaar. Tegenwoordig hebben we veel schik. Maar wel hadden we als de een ziek was of iets had, was de ander ook niet lekker. Dat is nu ook over. Echt heel apart heb ik t zelf nooit gevonden.

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 23:15

Ik ben ook een van de 2ling, 2 eiigetweeling!

Ik ben ong 10 minuten ouder als mijn broer'tje' & sommige mensen vinden dat we wel op elkaar lijken, maar we zien er zowiezo wel verschillend uit!

Vroeger hadden we veel ruzie, maar merk nu dat we ouder worden en ook echt goed met elkaar kunnen opschieten wat ik ook erg fijn vind!

zal eens opzoek gaan naar een foto!
Knipoog

Mri

Berichten: 15315
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 17:07

ik schaam me diep, ik heb niet eens een foto van mn zusje op mn laptop!

doossie

Berichten: 441
Geregistreerd: 03-11-06

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:32

ik ben geen 2 ling hoor maar me zussen
is super vervelend als je boos bent op de een gaat de ander zich er mee bemoeien
ze zijn 1 eiig en 2 minuten zat er tussen.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 14:59

Ik heb een eeniig tweelingzus. En voel me eigenlijk wel heel erg verbonden met haar. Want in heel veel opzichten zijn we toch het zelfde. En zonder veel woorden begrijpen we elkaar, wat er ook gebeurd ze is er voor mij, en ik voor haar. Al is dat wel anders geweest. Hoe ouder we worden hoe beter onze 'relatie' gaat. We zitten bij elkaar in de klas, rijden samen op onze paarden.. Beleren samen paarden, winkelen samen, gaan samen uit. Alles echt alles doen we samen, en het voelt met haar ook niet alsof ik iets aan haar moet bewijzeen. Dat ik beter zou zijn, zij is zoals zij is en ik zoals ik ben. En denk dat we elkaar juist heel goed aanvullen.

Zij is 2 minuten ouder, iets langer dan ik Haha! en zijn qua lichaam wel kleine verschilletjes. Maar we lijken wel erg op elkaar, dragen dezelfde kleding.

Toen we klein waren:
Afbeelding

Afgelope zomer, na het paardrijden. Zagen er lekker fris uit Haha! Haha!
Afbeelding

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:49

Gerdien en thegirl (op bokt)zijn ook elkaars tweelingzussen! Haha!

Laanbanaan

Berichten: 364
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:56

Ik heb een tweelingbroer en we schelen 6 minuten. We lijken wel een beetje op elkaar, maar niet veel. Hij moet ook niets van paarden hebben en ik wel!! We hebben wel dat we elkaar in één woord begrijpen en we kunnen ook communiceren zonder woorden. Ik zal eens zoeken naar een foto. Ik ken trouwens wel veel tweelingen!!

BWendyB
Berichten: 2233
Geregistreerd: 08-12-04

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:24

ik ben ook 2ling. Wel 2-eiig! Samen met corinagirl hier op bokt. We verschillen 2min., zij is 2min. ouder dan ik Haha!

Liveyourlife

Berichten: 220
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Kampen

Re: Het tweelingenTopic, Wie is er Tweeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:26

Hoi, ik ben ook een tweeling Lachen
Twee-eiïg en mijn zus is 5 minuten ouder. We lijken totaal niet op elkaar, zowel innerlijk als uiterlijk een wereld van verschil.
Als kind vond ik het wel leuk, altijd iemand om mee te spelen Lachen
Later vond ik het wel eens moeilijk, omdat er toch gauw sprake is van vergelijken en daardoor kan er concurrentie komen.
Nu vind ik het weer helemaal leuk Lachen