Wonen onder hoogspanning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hackie

Wonen onder hoogspanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 01:46

Heey, ik woon vlak bij een hoogspanning (ongeveer, moeilijk te schatten Bloos ) 300 van een hoogspanning af. Er staan wel twee rijen huizen voor, wij wonen in de derde rij.
Maar zou dit schadelijk zijn ?? En zo ja, hoe schadelijk ??

Cassidy

Re: Wonen onder hoogspanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:48

De een heeft er geen last van, de ander krijgt hele serieuze en niet omkeerbare uitvalsverschijnselen. Dus hoe schadelijk?Ik zou er niet willen wonen. Hoe lang zit je er al?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 01:49

Heey, als je even googled, kun je vast zelf wel vinden dat uit oenderzoeken geen verband is aangetoond tussen het wonen in de buurt van hoogspanningskabels en leukemie etc...

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 01:51

Cassidy schreef:
De een heeft er geen last van, de ander krijgt hele serieuze en niet omkeerbare uitvalsverschijnselen. Dus hoe schadelijk?Ik zou er niet willen wonen. Hoe lang zit je er al?

16 jaar Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 03:10

Is geloof ik onlangs noor onderzoek naar gedaan, kan geen kwaad.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 03:18

Tja, ik woon er al mijn hele leven onder... Nergens last van. Hier in de buurt trouwens ook niet. Niemand met rare ziektes die je elders niet zo vaak zou vinden ofzo.

Met eronder bedoel ik ook letterlijk eronder. Links en recht van het huis passeren twee hoogspanningslijnen. Ik schat dat de dichtsbijzijnde kabel op ca. 15 meter van mijn huis zit.

Ik ben blij dat ze er staan.... Maar dat heeft een heel andere reden.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 21:52

De overheid gaat er van uit dat in Nederland gemiddeld eens in de twee jaar een kind leukemie krijgt onder invloed van het elektromagnetisch veld van hoogspanningskabels.
Verder onderzoek heeft geen andere effecten aangetoond.

Mijn moeder kreeg vorig jaar een brief van de gemeente waarin werd uitgelegd dat de veilige afstand om te wonen bij een hoogspanningsmast was veranderd van (geloof ik) 30 naar 80 meter.
Er werd zelfs een informatieavond gehouden voor extra uitleg.
Dit had alleen te maken met de kans op het onstaan van kinderleukemie.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:20

"men" heeft mij "ooit" weleens verteld dat het kankerverwekkend is.
Maar goed, als dat werkelijk zo zou zijn, waarom mogen er dan zulke kabels in de buurt van woonwijken hangen?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:30

Jammer dat niemand zich er eens verder in verdiept heeft, dat is ook wat de overheid doet, ze willen zich er ook niet in verdiepen of het verdwijnt gewoon in een la. Bezoek eens de sites over electrosmog, ver diep je er eens in, je zult je rot schrikken, het is geen onzin. Een kennis van ons is huisarts geweest en die constateerde jaren geleden al dat in bepaalde wijken meer kankergevallen voorkwamen dan in andere wijken, de gemeente wilde er niets van horen.
Hij wees ons op electrosmog, ik ben er een avond voor gaan zitten op internet en ben me rot geschrokken.
Valina over die kabels in die woonwijken, er gebeuren zoveel dingen die zg niets zouden uitmaken of geen schade zouden opleveren. Volgens mij gaat het om geld, belangen, posities en onkunde. Het meel van je brood komt uit de Oekraine, de graanschuur van europa, de kuikens van mc donalds zijn met 7 weken zo vet dat ze niet meer op hun poten kunnen staan, lekker kipnuggets ! Antibiotica, kunstmest en groeihormonen in je stukje vlees, hmmmm.
Kwaliteit van het drinkwater is slecht, ik ken zelfs iemand die ziek wordt van kraanwater. De pcb's in kaas, de weekmaker van de verpakking van je lasagna, die lekt als je het opwarmt in je magnetron. Amalgaan in je vullingen. Straling van je mobiel, pc, electrische koopplaat etc. Afstandstelefoons in huis zijn ook heel erg, geven dect. ( straling). Asparaam in je suikervrije drankjes. Chemisch gereinigde kleding, bestrijdingsmiddelen, emulgators etc. etc.
Nou ben niet overspannen maar kan nog weleen tijdje doorgaan.

Over wonen over hoogspanning: volgens mij stellen we onszelf dagelijks bloot aan heel veel dingen die niet goed voor ons lijf zijn, ik denk dat je lijf ook heel veel zelf kan als het de tijd krijgt om te reinigen/ genezen/ ontladen etc. dit doe je als je slaapt en je lijf in rust is. Dat kan in mijn ogen niet als je lijf dat ook nog wordt blootgesteld 's nachts aan spanning van electriciteit, dect ( afstandtelefoon) of andere dingen. Bewust neem je de spanning misschien niet waar, je lijf doet dat wel en krijgt zo niet de tijd om te herstellen. Ik ben ervan overtuigd dat het niet goed voor je is, je weerstand afneemt en dat je daar ziek van wordt. Je lichaam moet kunnen opladen.
Er is gewoon heel veel en heel veel wat we niet weten, met regelmaat verdiep ik me er weer een beetje in, sommige dingen gebruik ik bewust niet, aan sommige dingen ontkom ik vaak niet en afentoe heb ik ook trek in hormoonkip, we hebben er wel voor gezorgd dat we allemaal rustig kunnen slapen, de telefoon gaat er 's avonds uit, apparaten staan ver van mijn bed, ik woon niet onder de hoogspanning, ons huis is wel doorgemeten en we hebben wat aanpassingen gedaan.
Nou heel verhaal geworden, Hackie verdiep je erin en trek je conclussie.

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 08:21

ik denk inderdaad ook dat de overheid er geen zin in heeft omdat het ze geld gaat kosten. En geloof eerlijk gezegd het verhaal van garny95 wel!!