Moe, moe en nog eens moe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

Moe, moe en nog eens moe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 17:45

Tja, ik ben dus moe. Altijd moe. Hoelang ik ook slaap ik ben moe. Dit loopt nu al
een jaar, of misschien wel iets langer. Enkele maanden terug ben ik hiervoor naar de
dokter geweest. Bloedonderzoek gedaan en daar kwam dan uit dat ik een B12 tekort had.
Dit is eigenlijk iets voor 'oudere' mensen, dus ze hadden zoiets niet verwacht, maar het
is opzich wel goed op te lossen. Ik neem het niet op, dus moet het geinjecteerd worden.

De eerste twee weken moest ik 3 x per week en spoten ze écht veel in, zodat het weer
wat omhoog zou schieten. Na die twee weken voelde ik me weer zo fijn, had ik weer energie,
weer zin om dingen te doen. Na 1,5 maand ging het weer minder, maar dat hadden ze al
voorspeld. Gelukkig mocht ik 2 maanden na die kuur van 2 weken weer prikken, dus ik keek er
gewoon naar uit. Prik gehad en de volgende dag was het al beter. Zo fijn is dat.

Goed, tot 2 weken geleden. Wéér moe. Terwijl ik die prik net gehad had en het dus eigenlijk toch zeker 1,5 maand goed zou moeten gaan. Weer naar de dokter, weer het hele gedoe. Tja, zegt hij,
uit het vorige onderzoek is ook gebleken dat je nieren niet optimaal functioneren, maar daar kan
het verder niet aan liggen. Dus goed, weer bloed laten prikken afgelopen dinsdag en nu is het dus
weer wachten op de uitslag.

Ben het zo zat. Elke avond rond 8 uur wil ik al naar bed. Ik heb
echt geen energie. Als ik een avondje uit ben geweest slaap ik de volgende dag van 6 uur 's
avonds tot 2 uur 's middags. Zucht.

Iemand nog enig idee wat het zou kunnen zijn? Als ze nu niks vinden gaan ze nog verder
onderzoeken en moet ik nog naar de kinderarts..

ellepel

Re: Moe, moe en nog eens moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:48

een dokter die zegt dat je nieren niet goed functioneren maar het kan daar niet aan liggen???

fraaie dokter zeg Clown
hebben ze al es een algeheel bloedonderzoek gedaan op alle organen?

andere arts op zoeken en wat ook vaak wel een mogelijkheid is om via een homeopatisch arts te gaan kijken wat er mis is.
verzekering vergoed redelijk veel op dit gebied....
maar idd moe zijn is vaak moeilijk uitzoeken waar dat nou aan ligt,oorzaken kunnen zo ontzettend veel zijn Ach gut

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:30

B12 tekort tja ik ken het...ik heb het ook en ook ik kan een gat in de dag slapen of liever zo gezegd als ik horizontaal ga liggen slaap ik binnen no time omdat ik ook moe ben.

Van kinds af aan ijzer tekort gehad en nu wordt er dus ook B12 bijgespoten, het eerste jaar kreeg ik het elke week, nu uiteindelijk (4jr later) naar 1x per 6 weken maar ik merk dat dat te weinig is en ga nu weer naar 1x per 4 weken.

Wat ik aan die moeheid doe is me eroverheen zetten, het is moeilijk maar als ik dan op mijn werk (onregelmatige uren in de horeca) ben of bij mijn paard dan gaat het weer over omdat ik het dan naar mijn zin heb.
Zorg dat je ritme houdt..ook al ben je wezen stappen ga er dan toch op een schappelijke tijd uit (zeg zo 10 a 11 u) want als je in bed blijft liggen wordt je alleen maar duffer.
Verder houd ik ook, bijna 5x per week, wel een siesta oftewel een middagdutje van een uurtje (wel wekker zetten) en hervat dan je bezigheden. En ga 's avonds rond een uur of 22 a 23u dan naar bed. En 's morgens gewoon eruit...
En tja deze periode van donkere dagen helpt ook niet.

Ik wens je sterkte en kijk even of je er wat aan hebt. Gr Ingrid

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 20:04

Wat is B12 precies? Ik ben ook altijd moe en soms ietwat ijzer tekort, hiermee houden we al rekening, maar nog nooit oorzaak B12 gehoord.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 23:11

B12 is een vitamine Tong uitsteken

Ik ga meestal zowiezo al vroeg naar bed, iig eerder als 22:00 uur. Na het stappen ga ik er vaak ook weer vroeg uit, maar dan slaap ik gewoon de volgende dag/avond keilang. Soms wel 14 á 16 uur. Toch een beetje zwaar tijdrovend..Verder ben ik ook al bij een homeopaat geweest, maar dat hielp ook niet bepaald, of iig, niet in de zin waarvan ik hoopte dat het zal doen. Het ging wel wat vooruit, maar dat waren misschien 2 dagen in de hele week.

Over B12, ik mag nu komen zodra ik weer moe ben, maar het moet minstens een maand zijn. Dus tja.

ingridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 16:25

Vitamine B12 ( Cobalamine )

Vitamine B12, of cobalamine; ontdekt in 1947; Het is onmisbaar voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes. Daarnaast speelt het een belangrijke rol bij de aanmaak van de nucleïnezuren in de cel en bij de stofwisseling van aminozuren. Vitamine B12 ( coënzym B12 ) is de enige bekende verbinding in een levend organisme waarin zich kobalt bevindt.

Vitamine B12 komt voor in vlees, vis en zuivelproducten en wordt tevens door de darmbacteriën gevormd. Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid is 0,001 mg.

**
Als je even googled dan vindt je een hele site over B12 oa. http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/

Ik heb het via erfelijke overdracht gekregen nog beter gezegd....bijna alle vrouwen (tantes en nichtjes) in de familie aan moederskant hebben het, ons lichaam maakt niet de gewenste hoeveelheid per dag aan (het lichaam kan dus deze stoffen niet voldoende uit voedsel halen).

Ik krijg dus net als de rest bijgespoten (ik mag het ook zelf doen maar het is niet zo fijn om zo'n naald van 5cm in je bovenbeen te zetten en dan 1000mg vloeistof te injecteren).

Oh en ik las net dat je minimaal 1 injectie per 2 maanden moet krijgen, liever meer want als je voelt dat het weer tijd is dan is het eigenlijk alweer te laat. De symtomen kunnen sneller en erger terugkomen. B12 kun je eigenlijk onbeperkt bijspuiten want het breekt af (je plast het weer uit) en niet zoals andere vitamine waar je een overdosis van kunt krijgen.

Dus Rosa ik zou die dokter van jou eerst even laten internetten en hem/haar zich goed laten informeren over B12.
Van mijn huidige huisarts mag ik zoveel komen als ik wil (de assistente zet de spuiten) want ik heb hem ook even op zijn nummer gezet...hij moest zich ook maar gaan orienteren op deze B12 want hij begreep niet dat ik dus een erfelijke aanleg heb en dat je dus je leven lang eraan vastzit.

Succes

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 17:25

Ja, ik zit er idd ook een leven lang aan vast. Hopelijk krijgen we maandag de uitslagen van de bloedtesten (voor de zoveelste keer.. zucht). Het kan nu iig niet aan de B12 liggen, want die zit er net weer in, dus wat het deze keer weer is..

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:48

B12 zorgt voor transport van zuurstof, door oorzaken kan het zijn dat het enzym in je dunne darm dat b12 opneemt niet werkt, stress, ziekte, etc.
B12 is ook niet makkelijk op te nemen door je lijf, je hebt vitaminepreparaten van bijv. Solgar die er een ander Bvitamine aan toe hebben gevoegd waardoor de b12 makkelijker opgenomen kan worden. Een teveel van B12 plast je niet uit als vitamine C, een teveel van B12 is schadelijk voor je lijf. Ik weet niet hoe het zit met met het spuiten in spierweefsel. Ik ben ook een tijd heel moe geweest, bij een homeopaat kreeg ik B12, ik knapte er enorm van op, dat hoop ik ook voor jou.