situatie beinvloed eetlust?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alexx

situatie beinvloed eetlust?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 12:42

Donderdagnacht is er iets niet zo leuks gebeurd, verder ga ik daar nu nog even niet op in. Ik heb er geen moment om gehuild, zo erg vind ik het niet, ik heb 2x eerder een desvergelijkend probleem gehad. (gezeur met een jongen is het) Maargoed, ik eet dus niet. En niet omdat ik mezelf te dik vind, dat vind ik echt helemaal niet, maar ik eet niet, iedere keer dat ik het probeer, heb ik kotsnijgingen en wordt ik heel erg misselijk, wat ik de hele tijd ben, verder ben ik niet extreem somber hoor, dat valt reuze mee. Wel ben ik heel erg dun natuurlijk opeens. Ik drink wel, maar ook niet veel 2 kopjes thee per dag, en dat valt echt als een blok in mn maag. Ik kan heel goed zonder eten, ik ben gewoon op de been en rijd paard en fiets naar Utrecht, dat is allemaal niet zo'n probleem, ik merk het wel, maar ik val niet flauw. Ik heb vanaf donderdag avond tot zaterdagmiddag niets gegeten(36 uur ong.) toen twee krackers en een klein beetje spagetti. Nu net een banaan en een kopje thee. Wat moet ik hier aan doen want het is echt niet gezond! Maar ik krijg het er gewoon niet in! Honger heb ik ook niet echt, ik heb geen zin om door te eten als ik die banaan eet ofzo. Kennen jullie dit probleem?

Truf

Re: situatie beinvloed eetlust?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:06

Ik kan het me goed voorstellen, heb zelf ook wat nare dingen gehad en had toen ook totaal geen trek. Waarschijnlijk raakt het je onbewust toch meer dan je denkt.
Dat je niet of nauwelijks eet op het moment is niet zo'n ramp, maar je moet echt meer drinken hoor!!! Anders raak je zo uitgedroogd. Probeer echt ieder uur ff een beetje te drinken anders komt het niet goed!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:09

Ik eet en drink ook altijd minder in stressperiodes of als ik me weer wat depri ben.
Eten zonder gaat wel, maar ik drink dan soms maar 1 glas op een hele dag ( en dan wel 8uur werken op een stal en daarna eigen paard mesten en rijden...).

Het beinvloed wel degelijk!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:10

probeer wel te drinken hoor, desnoods een ijsje opeten. kopje boulion zal toch wel gaan. De een eet zijn verdriet/boosheid op de andere kan niks meer tot zich nemen. Mocht je langer dan 3 dagen niet gegeten of gedronken hebben, ga dan wel even naar de huisartspost of ehbo, want het maakt meer schade in je lichaam dan jij misschien vermoet. Succes.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:12

QuijoSavan schreef:
Ik eet en drink ook altijd minder in stressperiodes of als ik me weer wat depri ben.
Eten zonder gaat wel, maar ik drink dan soms maar 1 glas op een hele dag ( en dan wel 8uur werken op een stal en daarna eigen paard mesten en rijden...).

dat is echt super slecht hoor, je moet echt meer zien te drinken hoor.Je ingewanden krijgen een klap van hier tot tokio hoor.Probeer anders eens flesjes mee te nemen, die je dan kan leeg drinken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:17

ik heb dat een keer echt heel erg meegemaakt, mijn relatie werd bruut verbroken, en vlak daarvoor had ik te horen geklregen dat mijn moeder leukemie had.
ik ben me toen gaan storten op mijn werk, en at alleen een halve doos van die lu cracottes, en dronk water
in een half jaar tijd was ik 13 kilo kwijt, en voor mijn doen veels te mager, ik kon het toen ook niet opbrengen om te eten, maar ik was in tegenstelling tot de TS wel erg somber, en verteerd van luduvudu, dus dat is toch wel een andere situatie, ik denk dat jij onbewust zo om aandacht schreeuwt, niet boos worden, ik zeg ook ONBEWUST
want onze grijze massa in dat rare ronde ding wat wij een hoofd noemen, kunnen rare spelletjes gespeelt worden.
zeker omdat je zegt dat het al vaker is voorgekomen.
probeer je hart eens te luchten bij iemand die je goed vertrouwt, misschien zit er iets vast wat eruit wil, maar er niet uit kan, en zo alles blokkeerd wat er binnenkomt?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 13:25

Thanks Crossmonster. Het banketstaaf was, was dat ik hem totaal vertrouwde, ik had hem de dingen verteld die ik nog nooit had verteld, hij wist het allemaal precies en hij dolde ermee. Hij zei dat hij het kende en het ook 2x had gehad, maarja, daar geloof ik nu natuurlijk geen kont meer van. Misschien is het inderdaad wel onbewuste aandachttrekkerij, maar ik ben niet zo beinvloedbaar door mensen, alleen door degene vanwie ik echt hou. Ik doe vaak mijn dingen alleen, ik heb een uitgesproken mening, en ik geef niet zo heel veel om aandacht. Ik wil alleen maar aandacht van mensen van wie ik hou, en dat krijg ik opzich genoeg hier thuis enzo hoor Knipoog maar misschien heb je wel gelijk. Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:31

gelukkig, ik was al bang dat je het verkeerd zou lezen.
want zoals ik al zei, je brein kan rare dingen doen met jezelf.

je hebt je opengesteld voor iemand die je vertrouwde, en deze bleek onbetrouwbaar, dat is een enorme tegenslag, en inbraak op je geestelijke privacy en vertrouwen,grote reden dus om als psyche zijnde daarop te reageren, in jouw geval is dat de hongerstaken van je brein.
klinkt heel vreemd, maar het kan dus wel .
en heeft er dus niets mee te maken of je voldoende aandacht krijgt van je ouders en familie, maar je opent je op een andere manier naar een geliefde ...

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 13:16

ja, je zal inderdaad wel gelijk hebben. Dus ik moet gewoon eventjes afwachten ook?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:20

zorg dan tenminste dat je een goede multivitamine neemt en neem bv een maaltijdshake zodat je toch wat binnenkrijgt. Het is nl hardstikke slecxht voor je lijf zoiets...!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:21

Ik denk dat het gebeurde je meer raakt dan je zelf onbewust wilt toegeven.
En het is logisch dat dat invloed heeft op je eetlust.

Zorg in ieder geval dat je wel goed drinkt en probeer toch je ritme weer op te pakken.

Sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 20:30

Ik heb het ook. Als ik me rot voel eet ik amper nog wat. Ik weet ook niet hoe het komt..
Waarschijnlijk toch omdat je er onbewust druk om maakt.
Probeer iig wel weer te gaan eten, want zonder eten ga je je steeds slapper voelen en dat helpt je ook niet verder. Lachen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:55

Esmeralda schreef:
QuijoSavan schreef:

dat is echt super slecht hoor, je moet echt meer zien te drinken hoor.Je ingewanden krijgen een klap van hier tot tokio hoor.Probeer anders eens flesjes mee te nemen, die je dan kan leeg drinken.

Ik weet het, maar zelfs die flesjes water gaan in zijn geheel mee naar huis. Maar ik ben er wel steeds mee bezig hoor, maarja als je geen dorst heb en geen honger, wordt je al misselijk van het idee dat je het naar binnen 'moet' werken.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 23:13

Als je niet lekker in je vel zit wil je onbewust altijd iets doen dat "niet goed voor je" is... zo gaan te dikke mensen "troost eten" en zo gaan mensen die eigenlijk gauw te licht worden juist stoppen met eten. Ik stop ook met eten en heb hele periodes gehad dat ik vloeibaar moest eten omdat ik niets binnenhield, vooral in periodes van stress. Ik denk dat je er mee zal moeten leven, als het niets lichamelijks is (je kunt je natuurlijk altijd eens laten onderzoeken) kun je altijd naar een psycholoog gaan bijvoorbeeld om over je probleem te praten, misschien kan die je leren dingen te relativeren en zorgt dat er voor dat je niet bij het minste geringste wissewasje stopt met eten! Veel sterkte!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:14

Ik ken het, heb ook wel gehad (maandje terug nog) veel stress e.d ik at niet veel, dikke keel kon er niks door heen krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:24

Ik heb er ook heel erg last van hoor.. Ach gut Als ik niet lekker in mn vel zit ofzo dan eet ik gewoon helemaal niets.. dit kan ik gerust een paar weken vol houden.. mega slecht.. maar ik kan dr meestal niets aan doen.

Probeer er alleen wel een beetje op te letten, want des te langer je niets/weinig eet, des te grote wordt de moeilijkheid om weer wat te gaan eten..
Sterkte in elk geval!! Ach gut