Straie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Straie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:04

Hallo, ik ben 14 jaar en ben in 3 maanden tijd 10 kg bijgekomen door de verkeerde pil Boos! Nu heb ik andere pil en verdik ik niet meer.
Ik ben dus daardoor erg verdikt en straie gekregen op kont en een beetje men billen Huilen
Dus dat wil zeggen dat ik dringend moet gaan vermageren maar die straie gaat daardoor toch niet weg hé. Het is erg lelijk.
Ook heb ik zo last van soort Cellulitis, vind het wel erg vroeg voor me hoor.
Ik weeg nu 66 kg inplaats van 56 kg en ben dus 1m67.

Wat kan ik eraan doen ?
Mijn moeder heeft nu zo'n kookpot om in te bakken zonder vet, dus die gebruiken we al elke dag voor me.

tanya89

Re: Straie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:08

Nou je bent niet te zwaar hoor. En die strae gaan niet weg door weer af te vallen, ze worden alleen niet erger Knipoog Ik heb het ook, tja niet veel aan te doen, volgens mij heeft bijna iedere vrouw het. Er zijn wel zalfjes maar of die nou echt helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:09

Wat is straie ?

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:11

Oh at heb ik ook, echt verschrikkelijk.. maarja, naar mate van tijd ging het geloof ik weg.. en werd het minder.
en volgens mij heeft dat helemaal niets met vet te maken, want ik ben redelijk dun en heb 't ook..

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:12

Ik heb het ook sinds ik aan de pil ben gegaan,
ben best veel aangekomen en heb op precies dezelfde plek straie,
mam zegt dat het vet is... leuk om te horen Rolleyes
maar ik ben vrij dun ..
hoop dat het voor de zomer weg is!! Clown

studentje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:18

Bij mij is het voor het grootste gedeelte ook weggegaan na één à twee jaar... ik had het bij mijn borsten en aan de binnenkant van mijn dijen. Die eerste zijn weggegaan, bij mijn dijen zit er nog wel wat.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:19

Is dr niks aan te doen?:+

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:20

Ik heb een tijdje dik zitten te luieren en flink zitten te eten. Toen ben ik ik 5 kilo aangekomen en daarvan heb ik straie gekregen.
Gelukkig alleen op mn benen/billen.
Ik weet bijna wel zeker dat iedereen het heeft want het heeft geloof ik te maken met het snel 'uitrekken' van de huid.
En alleen de fotomodellen op tv die 3000x zijn bewerkt hebben het niet dus don't worry Tong uitsteken
Na een paar maanden wordt de straie lichter van kleur en valt het niet zo meer op Lachen

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:21

Volgens mij schrijf je het striae. Olifant: het zijn doorschijnende striemen onder je huid. Het ontstaat omdat je huid in korte tijd wordt opgerekt omdat je bijkomt. Ook als je afvalt gaat het niet weg, het blijft er zitten. Zwangeren hebben er ook vaak last van.

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:24

Ja idd, ik was vroeger ook niet de magerste hoor Haha! En had dat toen ook al op men billen alleen. Komt dus inderdaad van te snel groeien of te verdikken doordat de huid niet genoeg meerekt zal ik maar zeggen. Dus je onderhuid scheurt wat. Die van vroeger zijn zo wit geworden dus die zie je niet meer, maar die van nu zijn nog zo roodachtig. Maar die zullen natuurlijk ook wel weer weg gaan. Maar ik was toch even bang dat het ging blijven zitten Knipoog Op 26 januari moet ik toch naar het Medisch Onderzoek met de klas. Ik zal zien wat de persoon zegt over men gewicht maar ik zal alvast vertellen dat ik met de pil begonnen ben Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:25

Suus schreef:
Volgens mij schrijf je het striae. Olifant: het zijn doorschijnende striemen onder je huid. Het ontstaat omdat je huid in korte tijd wordt opgerekt omdat je bijkomt. Ook als je afvalt gaat het niet weg, het blijft er zitten. Zwangeren hebben er ook vaak last van.

Is dat hetzelfde als cellulitus ?

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:28

Striae is volgens mij door te snel groeien, je bindweefsel of een onderliggende huidlaag kan dit niet bijhouden en dus komen hier scheurtjes in. Je ziet dit vaak als lichte strepen 'in' de huid.
Heeft dus niets te maken met dik of dun. Maar met snelle groei.

[edit] Cellulitus zijn oneffenheden aan het oppervlakte van je huid, wat bobbeltjes zegmaar Clown

[don't shoot als het niet klopt, ik geloof dat het zo was, weet het niet 100% zeker Tong uitsteken ]
Laatst bijgewerkt door cracker op 30-12-06 21:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Leonie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:30

Striae! Het leed van (bijna) welke vrouw.
Met uitzondering van een paar geluksvogels Knipoog

Ik heb het ook, en tja... niet veel aan te doen helaas.

@ Olifant

Het is niet hetzelfde als cellulitus. Striae zijn van die striemen op je huid die opgerekt is. Maar cellulitus is meer sinaasappelhuid zeg maar

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:31

Dat ging ik ook net zeggen Leonie89 Haha! Knipoog

WendelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:33

ik heb ook straie niet alleen op mijn kont en billen maar ook onderrug, borsten, buik, liezen, billen en kont. gaat helaas ook niet meer weg alleen ze zijn door de loop der jaren wel vervaagt. Ze zijn nu niet meer paars/blauw maar gewoon witte strepen. Ik heb ze gekregen door dat ik in de pubertijd in een keer de lengte in schoot. Ging ook gepaard met flauwvallen en een veel te lage bloeddruk. Je kan hier niks aan doen als je ze al hebt. Je kan het wel vermijden door alle dagen een paar keer de smeren met amandelolie.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:36

Ik heb ook striae. En tsja dat komt ook door de pil. Helaas verdwijnt het nooit, vervaagd wel. Ik heb er wel spul voor van Garnier, alleen of het helpt? Ik gebruik dat nu 3 maanden. Het het ook overal hoor, benen, borsten en vooral bij de liezen. Het is vervelend, maar je kan er toch ook niks aan doen?

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 21:38

Inderdaad, we kunnen er niets aan doen. Alleen maar blijven piekeren. Maar zowiezo moet ik toch beginnen met vermageren want ik kan nog altijd niet in men broeken en rokken van in de zomer Knipoog
Die 10 kg zou ik er graag weer af hebben. Moet nu meestal maatje 42 nemen inplaats van 38/40 Boos!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:50

ze gaan niet weg, maar ze worden wel lichter een beetje wit word het dan valt het allang niet meer zo erg op. Ik ben ook in kort tijd aangekomen en ik heb het ook wel iets, maar je ziet er weinig van verder draag ik in de zomer een bikini met een lang boven topje Knipoog.

Ik heb het op me borsten zitten rond me navel en op me heupen, helaas maar waar.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 00:12

Stephtj schreef:
Inderdaad, we kunnen er niets aan doen. Alleen maar blijven piekeren. Maar zowiezo moet ik toch beginnen met vermageren want ik kan nog altijd niet in men broeken en rokken van in de zomer Knipoog
Die 10 kg zou ik er graag weer af hebben. Moet nu meestal maatje 42 nemen inplaats van 38/40 Boos!

Sorry het komt misschien een beetje stom over..
maar je bent 14 en hebt maat 42? Bloos!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-06 01:42

Ja idd, ben erg veel bijgekomen door de pil Boos!
Heb dagen gepiekerd en geweent, maar dat helpt geen stap vooruit hé.
Ik had dus maatje 38/40 zelfs soms 36 ! Maar nu is het al maat 40/42 Huilen

Wat wil je bedoelen met dit bericht ? :
maar je bent 14 en hebt maat 42?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 06:30

Ik heb ook striae, aan de binnen- en buitenkant van mijn bovenbenen, echt afschuwelijk! Eerst ben ik 16kg aangekomen, had ik er geen last van. Toen ik een aantal jaren later 10kg afviel kreeg ik het wel, dus ja Clown

Cellulitus heb ik vooral psychisch Knipoog

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 11:44

Ik heb ook striae. Aan de binnen kant van mijn bovenbenen. Ik kreeg dit al toen ik 12 was. Ik vond het echt afschuwlijk. Zo rood enzo! Maar het wordt van zelf minder. ik ben nu 15 en je ziet het bijna niet meer. Ik durf ook gewoon weer te zwemmmen etc..eerst durfde ik het niet omdat het zo rood was. Maar je ziet het bijna niet meer..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:21

thabs schreef:

Alsof zij graag maat 42 heeft?
Komop en denk eerst even na voor je iets plaatst!

Zelf heb ik helaas ook striae, zelfs toen ik maatje 36 had, en heel erg slank was. Ook had ik toen last van cellulitus, helaas maar waar..
Ik denk dat het bij mij kwam door de groei, en dat ik toch wel vette dingen at. Ik kon toen nog alles eten wat ik wilde, zonder daarvan aan te komen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 01:50

Ik heb het erg op mij buik maar dit komt door de zwangerschap. Dit is straks 2 jaar geleden, het is helaas niet weg en dat zal ook niet meer gebeuren. Op een gegeven moment worden die striemen wit, je zit met een beschadigde huid de onderhuids scheurtjes. Dit kun je niet weg krijgen. Je hebt er aanleg voor of niet Knipoog

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:07

thabs schreef:
Eehm, nou én? Misschien is ze ook gewoon wat breder dan het 'doorsnee' meisje en geloof mij.. met brede heupen kom je echt niet in een 38 hoor, hoe slank je buik ook is. Ik denk iig niet dat de TS die maat heeft door alleen vet.