Vroeger heb ik het ook gehad dat ik iedere ochtend met hoofdpijn wakker werd. Ik heb toen een nieuw kussen moeten kopen (zo'n speciale... met van die rondingen erin bij de nek bijvoorbeeld) Dat hielp toen heel erg goed en werd nooit meer wakker met hoofdpijn.
Sinds enkele weken wordt ik weer wakker met hele erge hoofdpijn. Komt helemaal vanuit mijn nek. Aan het matras kan het niet liggen want die is pas nieuw.
Ik ben ook niet van kussen veranderd of wat dan ook. Ben wel iedere nacht (blijkbaar) erg druk (praten, draaien enz). Heb ook bijna iedere nacht last van nachtmerries...
Iemand die dit probleem nog meer heeft ? Of wie er tips voor heeft?
Al naar de HA geweest en eventueel scan laten nemen? Misschien heb je bv. een hernia, kan ook komen door ijzer tekort en nog veel meer zaken. Vervelend is het zeker wel!
Ik weet niet hoe nieuw jouw matras is, maar dat kan best de oorzaak zijn. Als de hardheid van het matras niet goed is ten opzichte van jouw lichaam (te hard of te zacht), dan kan dat klachten veroorzaken. Het kan ook zijn dat je kussen inmiddels aan vervanging toe is. Een te dik of te dun kussen kan spanning op de nekspieren veroorzaken met als gevolg daarvan hoofdpijn. Daarnaast is het de laatste tijd kouder. Misschien lig je met jouw nek op de tocht waardoor je klachten krijgt. Stress kan inderdaad ook de spierspanning in jouw nek verhogen. Ik weet niet waardoor je de laatste tijd veel spanning hebt, maar het zou kunnen helpen om 's avonds voor het slapen ontspanningsoefeningen te doen. Probeer uit te sluiten of de klachten door matras of kussen worden veroorzaakt door bijvoorbeeld weer even je oude matras te gebruiken of door een ander kussen uit te proberen.
Bij een nekhernia heb je heel andere klachten dan alleen hoofdpijn als je wakker wordt. De oorzaak bij pijnklachten in de ochtend, zoals rug- en nekklachten ligt in 90% van de gevallen aan matras of hoofdkussen. Daar zou ik dus eerst naar kijken.
Hobby: Ik heb dat matras aantal maanden geleden nieuw gekocht, het matras ligt wel heeel erg fijn moet ik zeggen! Want het is eigenlijk nog niet zo heel erg lang dat ik er last van heb.... Stress, ja.... ik weet niet ! Het kan best ! Maar kun je dan zo'n hoofdpijn krijgen?
russel: Hmmm, mijn kamer is soms wel eens warm... Maar vaak niet. Verwarming staat uit en heb meestal mijn raam nog een klein stukje open! Mijn bloeddruk hebben ze laatst nog opgemeten, die was toen een beetje te laag (weet het niet meer precies hoeveel)
Hoofdpijn houdt niet erg lang aan, meestal een half uurtje en dan is het weg! Zo ver ik weet heb ik geen last van tandenknarsen.
Van stress kun je heel erg hoofdpijn krijgen (denk ook aan migraine dat vaak opkomt als iemand veel stress heeft). Stress zorgt ervoor dat je meer spierspanning krijgt, waardoor de doorbloeding in die spieren verminderd en er verkramping van de spieren kan optreden. Aangezien je de hoofdpijn alleen in de ochtend hebt, denk ik toch nog steeds aan kussen of matras. Als het matras erg goed bevalt en prettig ligt, kan het wel zo zijn dat jouw hoofdkussen niet meer bij het matras past. Als dit matras bijvoorbeeld zachter is dan het oude, zak je hier meer met je schouder in weg, waardoor het kussen nu te dik kan zijn. Ik zou toch eerst andere hoofdkussens uitproberen. Mocht je een oordeel hierover willen, mag je me ook wel foto's PB-en waarbij je op je zij op het matras met bijbehorende hoofdkussen ligt. De foto's moeten dan echt goed van opzij gemaakt worden zodat ik de lijn van je nek kan zien. Verder kan hoofdpijn door heel veel andere zaken veroorzaakt worden, maar vaak gaat het dan niet om alleen maar ochtendhoofdpijn. Te weinig drinken in combinatie met de eerder genoemde warme kamer (met weinig ventilatie) zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Gisteren heb ik de hele dag last van mijn nek en rug gehad. Dat heb ik ook tegen mijn vriend verteld. Hij zei dat hij de laatste weken iedere ochtend nekpijn heeft, nou toen ging er een lampje branden bij mij!
Bij hun thuis hebben we 2 nieuwe kussens gekocht. Hier thuis heb ik weer een heel ander kussen (wel een speciale, maar totaal andere vorm, ook niet zo dik). Thuis wordt ik ook wel eens wakker met nekpijn en hoofdpijn, maar ik merk toch wel dat het bij mijn vriend thuis VEEL vaker is!
Heb gisteren even gekeken hoe mijn nek en alles nu lag. Heb er geen foto van, heb het even getekend. Let niet op mijn super teken kunsten: Dat groene moet mijn kussen voorstellen, gisteren zag ik pas eigenlijk dat mijn nek een beetje in een "knik" ligt. Bij mijn vriend precies hetzelfde!
Ook drink ik erg weinig! Stress kan ook wel het geval zijn, want hier thuis loopt het niet zo heel erg lekker....
In ieder geval, in het weekend gaan we op zoek naar een GOED kussen! Weten alleen nog niet goed waar we moeten zoeken, maargoed.
De houding van de nek op het plaatje is zeker niet goed. Het kussen is te hoog, waardoor je die knik in je nek krijgt. Ik denk dat je met een ander kussen zeker minder klachten hebt. Bij de betere beddenzaken kun je kussens een week (of langer) op proef meekrijgen. Dan kun je uitproberen welke bevalt. Probeer daarnaast in ieder geval 1,5 liter vocht te drinken op een dag, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten. Ik denk dat je klachten een combinatie van factoren zijn en zo te lezen, heb je zelf ook al goed nagedacht over de mogelijke oorzaak. Succes met het zoeken naar een fijn kussen!
Ik heb heel veel last van spannings hoofd pijn. Als ik last van spanning heb trek ik mijn schouders ongemerk op. Waar door mijn nek spieren overbelast raken. De andere dag heb ik dan ook vaak hoofd pijn.