Lage bloedruk..wat hier aan te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lydia64

Lage bloedruk..wat hier aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 00:09

Ik heb al jaren een lage bloedruk waardoor ik me gauw dizzy en moe voel.
Ik weet dat het beter is om een lage bloeddruk dan een hoge bloedroek maar vervelend is het wel.
Heb ook altijd behoefde aan veel zout eten maar dit lijkt me ook niet gezond.
Misschien zijn er hier mensen die een tip hebben waardoor je op een natuurlijke manier je bloeddruk hoger kan krijgen. Tijdens m,n zwangerschappen had ik altijd mijn bloeddruk wat hoger en voelde me dan ook veel beter...maar dat is ook geen optie,weer zwanger worden..whahaha.

Bedankt voor het lezen en kom maar op met goede tips!
Gr Lydia

lightmorebh

Re: Lage bloedruk..wat hier aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:13

zoute drop eten.

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 00:16

lightmorebh schreef:
zoute drop eten.

doe ik..maar lijkt me ook niet gezond voor mijn organen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:16

Dropjes op zak hebben en af n toe bouiilon drinken. Ga niet teveel zout nemen als je je dizzy voelt, neem geleidelijk een dropje of iets zouts.

_Loes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 00:16

Ik heb hetzelfde. Dizzy voel ik me vooral als ik snel opsta of even krom heb gestaan (bijv. bij hoeven uitkrabben).

De huisarts zei dat ik er gewoon mee moest leren leven en dat er verder weinig tegen te doen was.
Maar ik ben benieuwd of er misschien toch mensen zijn met handige tips...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 03:07

Seraja schreef:
Ik heb hetzelfde. Dizzy voel ik me vooral als ik snel opsta of even krom heb gestaan (bijv. bij hoeven uitkrabben).

De huisarts zei dat ik er gewoon mee moest leren leven en dat er verder weinig tegen te doen was.
Maar ik ben benieuwd of er misschien toch mensen zijn met handige tips...

Dat is weer wat anders, ook wel orthostatische hypotensie geheten.
Treedt op bij plotselinge verandering van houding.
Hierdoor heeft je lijf moeite om je bloed naar de hersenen te transporteren en wordt het even zwart voor je ogen, als je even stil blijft staan, trekt het weer weg.

@TS: misschien toch meer zout gaan gebruiken en inderdaad van drop zou je RR ook moeten stijgen.
Als je echt een te lage bloeddruk hebt, is het niet slecht om meer zout te gaan gebruiken hoor, mits je niet gaat overdrijven natuurlijk Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:04

Kelpasan van Vogel werkt erg goed, ga geen zout tot je nemen das niet goed en werkt ook helemaal niet goed.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:04

Waarom is zout zo slecht dan? Volgens mij niks (ja als je al een hoge bloeddruk hébt)
Zouter koken misschien?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:49

Ik moest ook gedroogde abrikozen eten, schijnt ook erg goed te helpen.

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:17

marleen_usar schreef:
Kelpasan van Vogel werkt erg goed, ga geen zout tot je nemen das niet goed en werkt ook helemaal niet goed.

Wat is dat precies? Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:44

ik ken een meisje en die heeft het ook ze doet veel zout op der eten en ze eet dropjes natuurlijk moet je hier wel voor oppasssen maar dat is ook het advies dat zij van de dokter heeft gekregen want er bestaan namelijk geen medicijnen voor een te laag bloeddruk

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:46

ik had ook een te lage bloeddruk, je kunt daarvoor veel zout eten, maar het is beter om gewoon ff naar de dokter te gaan en hem/haar vragen om advies

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:52

Kelpasan is een zeewier tablet, en de dokter kan niks voor je doen.Je moet ze langere tijd slikken en je merkt dan echt verschil, mijn bloeddruk is zelfs wat hoger gebleven ondanks dat ik ze niet meer slik.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:00

Gelukkig is een lage bloeddruk niet schadelijk, een hoge bloeddruk wel.
Zoals al eerder geschreven is zout en drop kunnen de bloeddruk iets verhogen.
Verder zou je tijdens het opstaan (vaak zijn mensne dan duizelig oid) rustig omhoog komen en bijvoorbeeld bij het bukken niet voorover gaan maar door je knieen, is nog beter voor de rug ook.

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:43

Marjolein_18 schreef:
Dropjes op zak hebben en af n toe bouiilon drinken. Ga niet teveel zout nemen als je je dizzy voelt, neem geleidelijk een dropje of iets zouts.

Klopt Knipoog dit moest mn zusje daardoor ook eten/Drinken ...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:49

Zijn daar geen medicijnen voor? Te laag is ook niet goed.

Ik heb te hoge bloeddruk en sinds ik medicijnen gebruik, voel ik mij stukken beter. Kan mij dan niet voorstellen dat er geen medicijnen zijn voor te lage.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:55

Mijn oma heeft het ook, niks aan te doen. Haar huisarts adviseerde haar om 5 keer per dag kleine porties te eten

rick_erika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:55

Een te lage bloeddruk is niet slecht voor je maar de doktoren raden je wel aan om meer zout te eten. (drop, chips, en bouilon)
Ik heb ook altijd last van een te lage bloeddruk, pilletjes kun je wel krijgen maar raden ze af omdat je lichaam hier aan gaat wennen. ze zijn er dus wel maar mijn huisarts zei, dat je daar pas mee kunt beginnen als ouder bent of zo.

ook vaker wat alcohol drinken helpt maar ja daar moet je maar net van houden! Vingers aflikken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:01

Ik heb ook een iets te lage bloeddruk, ook vaak zin in zoute dingen. Ik knabbel zelfs af en toe aan een maggieblokje Nagelbijten / Gniffelen Lekker Tong uitsteken Als je daar maar genoeg bij drinkt kan dat geen kwaad.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:07

russel schreef:

Ik heb te hoge bloeddruk en sinds ik medicijnen gebruik, voel ik mij stukken beter. Kan mij dan niet voorstellen dat er geen medicijnen zijn voor te lage.

Maar er zit een verschil in een lage en te lage bloeddruk. Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad waarbij op een gegeven moment mijn bloeddruk weg zakte. Toen was ik niet meer aanspreekbaar daarnaast ook lijkbleek enz. Dit was dan wel een ander uiterste Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:13

MISTRAL94 schreef:
russel schreef:

Maar er zit een verschil in een lage en te lage bloeddruk. Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad waarbij op een gegeven moment mijn bloeddruk weg zakte. Toen was ik niet meer aanspreekbaar daarnaast ook lijkbleek enz. Dit was dan wel een ander uiterste Knipoog

Dan is het lichaam in een toestand van shock, duurt even, kan zelfs dodelijk zijn. Idd zakt de bloeddruk weg omdat de vaten zich verwijden, dus het bloed slobbert in de vaten. Is er medische hulp, wordt dat in de gate gehouden en dan zal er zelfs iets ingespoten worden, omdat je lichaam niet in deze toestand mag blijven.

Te hoge of te lage bloeddruk en dan met regelmaat heeft een oorzaak, soms kunnen ze de lichamelijke oorzaak vinden, bij mij zijn mijn nieren beschadigd, maar het kan zijn dat ze beschadigd zijn door de bloeddruk of de hoge bloeddruk juist komt vanwege de nieren. Iig is de bloeddruk weer op normaal niveau en kunnen mijn nieren zich weer gaan herstellen. Blijven lopen met te lage bloeddruk lijkt mij niet verstandig, je kunt flauwvallen en dan op een moment dat je ineens valt, dus dat kan lelijk uitvallen en zeker als je dan alleen bent is dat niet leuk, ook denk ik dat het voor je organen niet goed is, ze krijgen denk ik niet voldoende zuurstof, wellicht wordt het bloed niet volledig rondgepompt of duurt het te lang voor het weer terug is bij de halsslagader om weer met zuurstof voorzien te geraken, waardoor je hersenen en organen te weinig zuurstof krijgen om hun werk te doen.

Ga toch maar eens naar een internist en laat je doorlichten. Zo is er bij mij ook het een en ander uit gekomen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:18

Ik verloor inwendig bloed dus dat was idd de reden van de shock. Ze hebben het infuus helemaal open gezet met vocht. Waarnaar ze continu idd bloeddruk meten Haha! Het was zeker ook geen pretje om in shock te raken Bloos

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 17:30

awel dat heb ik ook, je moet oppassen met te gauw opstaan, enz. en als ik dan ooit dagen heb dat ik de heletijd door duizelig ben, ga ik ff zitten en doe ik mijn hoofd tussen mijn knieen, dqt help enigsinds een beetje.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:00

Hier een 25-jarige lage bloeddruk-lijder! Mijn bloeddruk hangt steeds rond de 9 à 10/8. Aan de lage kant dus.
Enkele jaren terug ging ik met het vliegtuig op reis en daar aangekomen werd ik ziek: constant braakneigingen, misselijk, zwarte vlekken voor de ogen, omvallen etc. Daar naar het ziekenhuis gegaan, maar ze vonden niets. Terug thuis voelde ik me enorm moe en na enkele weken viel plots mijn bloeddruk weg (mijn ledematen kon ik niet meer bewegen en mijn bloeddruk was 7/5). De dokter heeft me met spoed naar het ziekenhuis verwezen. Daar aangekomen moest ik een nacht op de spoed blijven. En heb ik daar nog 2 extra nachten gelegen met ieder kwartier het meten van mijn bloeddruk (laagste was 6/3). De dokters stelden vast dat in rust mijn bloeddruk flink daalt. Ze konden geen oorzaak vinden en zeiden dat het waarschijnlijk door stress kwam. Ik denk dat ze me aanzagen als een stressende anorexia-patiënte (ik bleef maar afvallen in die weken) terwijl ik echt een veelvraat ben en enorm graag vlees eet. Met andere woorden, ze wisten het niet.

Uiteindelijk ben ik voor een na-controle naar mijn huisarts gegaan en die heeft gewoon gezegd dat ik geregeld TUC-koekjes (zout) en drop (bah!) moet eten en veel drinken. Het overtollige zout wordt trouwens afgevoerd via de urine, vandaar ook dat veel drinken nodig is. Verder moet ik ook mijn maaltijden spreiden. Nu, ik hou me gewoon aan mijn 3 hoofdmaaltijden en eet tussendoor nog een extra koek, of stuk fruit.

Wat ik ook merk, is dat er bepaalde maaltijden zijn waarvan ik sneller duizelig wordt. Omdat de vertering ervan nogal veel voedingsstoffen vrijgeeft, moet er veel bloed naar de maagwand gaan om de voedingsstoffen af te voeren. M.a.w. meer bloed naar maag, is minder bloed naar hersenen = duizelig. Hetzelfde gevoel als een lage bloeddruk.

In ieder geval, ik wil nooit meer zo'n lage bloeddruk krijgen en probeer zo goed mogelijk op mijn voeding en zout te letten, maar ik heb toch al enkele keren (op het werk) mijn benen omhoog moeten leggen, of waggelend door de gang gelopen met een zweet-uitbarsting van de schrik. Een lage bloeddruk is gezonder dan een hoge, maar fijn is anders!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:18

Ideale bloeddruk is 120/80 dus snap even niet wat je bedoelt, met jouw waardes ben je bijna dood.