afvallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 11:56

Jullie zullen wel denken het zoveelste afval topic Clown
maar in dit geval gaat het niet over mij maar over mijn moeder. Ze is gestopt met roken en dit gaat nu al n hele poos heel goed, alleen beginnen de kilo's er nu ineens spontaan aan te vliegen. Ik merk dat mn moeder dit heel erg vind, maar ik weet ook wel dat zij geen hardlopend of fitness persoon is, maar dat ze wel graag haar kilo's weer een beetje kwijt wilt.
Ze eet verder wel heel gezond en snoept weinig, aan haar voedingspatroon valt dus weinig te veranderen. Maar zijn er verder nog dingen die ze zou kunnen doen om wat af te vallen? (ze zit op het moment ook overspannen thuis van haar werk, dit zou ook nog wel eens mee kunnen spelen)

Ik ben benieuwd of iemand nog leuke en vooral niet al te ingewikkelde ideeen heeft om mijn moeder weer in beweging te krijgen Knipoog

LaraCroft

Re: afvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:51

Minder suiker schijnt goed te helpen. Mijn moeder drinkt al een tijdje geen suiker meer in de koffie/thee, ze heeft nu zoetjes. T kan een kilo of 2 helpen...

Maar das niet echt een leuke bezigheid he Tong uitsteken Misschien een stuk fietsen? Nordic Walking?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 12:53

LaraCroft schreef:
Minder suiker schijnt goed te helpen. Mijn moeder drinkt al een tijdje geen suiker meer in de koffie/thee, ze heeft nu zoetjes. T kan een kilo of 2 helpen...

Maar das niet echt een leuke bezigheid he Tong uitsteken Misschien een stuk fietsen? Nordic Walking?

ja ik zit me net te bedenken dat we al n jaar of 3 zo'n fiets op de logeerkamer hebben staan, want gewoon fietsen doet ze nooit (ze heeft n hele dure fiets en er 3x opgezeten Tong uitsteken ze heeft echt n schijt hekel aan fietsen Clown )
Nordic walking, k had het haar al eens gezegt, maar ze ziet zichzelf niet echt lopen met die dingen, ik heb echt n lastige moeder Clown

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:55

Vanaf een bepaalde leeftijd gaat je verbranding minder goed werken. Er zijn kruiden die kunnen helpen dat je verbranding wat beter op gang komt. Verder zou ze toch moeten letten op wat ze eet, en ze zou zeker meer moeten bewegen.

Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met de Weightwatchers.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 12:58

ja ze is nu ook 6 km wandelen met mn vader, maargoed de beste man werkt normaal gesproken ook 5 dagen in de week en dan zou ze echt niet in haar eentje gaan wandelen.
Mn moeder had nooit last van overgewicht, nouja 1,5 kilo ofzo, maar dat was geen ramp volgens de dokter, helaas door het stoppen met roken komt het nu wel.
We letten hier in huis zoiezo heel erg op wat we weten, aangezien mijn vader een hartpatient is die neigt naar overgewicht, we eten dus eigelijk altijd gezond en er is eigelijk ook nooit wat te snoepen in huis, wat we dus nog aan het voedingspatroon zouden kunnen doen is mij n raadsel Tong uitsteken

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:29

Frouk schreef:
ja ik zit me net te bedenken dat we al n jaar of 3 zo'n fiets op de logeerkamer hebben staan, want gewoon fietsen doet ze nooit (ze heeft n hele dure fiets en er 3x opgezeten Tong uitsteken ze heeft echt n schijt hekel aan fietsen Clown )
Nordic walking, k had het haar al eens gezegt, maar ze ziet zichzelf niet echt lopen met die dingen, ik heb echt n lastige moeder Clown

Hmmm dat wordt lastig Lachen Sportschool proberen? Ik doe 1keer in de week mee met Aquarobic en Aquapilates, doen ook altijd wat oudere vrouwen aan mee Tong uitsteken

Offtopic:
Ik heb in je profiel gespiekt, je komt me bekend voor! Heb je op de havo gezeten op OSG. Sevenwolden in Heerenveen?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 13:42

LaraCroft schreef:
Frouk schreef:

Hmmm dat wordt lastig Lachen Sportschool proberen? Ik doe 1keer in de week mee met Aquarobic en Aquapilates, doen ook altijd wat oudere vrouwen aan mee Tong uitsteken

Offtopic:
Ik heb in je profiel gespiekt, je komt me bekend voor! Heb je op de havo gezeten op OSG. Sevenwolden in Heerenveen?

over je off topic, heb idd op de havo gezeten op sevenwolden, maar 1 jaar, 2003/2004 d8 ik dattet was Knipoog

Sportschool wilt ze echt niet zoals ik in mn begin bericht al zij Knipoog

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:49

Frouk schreef:
over je off topic, heb idd op de havo gezeten op sevenwolden, maar 1 jaar, 2003/2004 d8 ik dattet was Knipoog

Sportschool wilt ze echt niet zoals ik in mn begin bericht al zij Knipoog

Hmm volgens mij heb ik bij jou in de klas gezeten met een aantal vakken Lachen Grappig!

Over het afvallen, ik heb geen ideeen meer voor je moeder. Maar wel toppie dat ze gestopt is met roken OK dan!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:35

Om je verbrandingsmechanisme op gang te brengen kan je verschillend dingen doen:
* 6x per dag kleine maaltijden eten
je lijf blijft zo continue bezig met verteren en het waakvlammetje blijft ahw aan. Dat is beter dan 3x per dag een grote maaltijd eten, dan verbrand je dat maar na 3u is je verbranding klaar en doet je lijf in feite weinig meer. Door kleine maaltijden te eten houd je jezelf aan de gang, dus wel snoepen maar gezond!

* Goede voeding nemen
Wat is 'gezond'? Zorg dat je veel vezels en proteine (eiwit) binnenkrijgt. Magere eiwitten zoals kip, kalkoen, kwark etc gaan eerder richting je spieren dan vet. Bovendien kosten ze je lijf meer calorieen om ze te verbranden dan ze opleveren. Dat geldt ook voor groentes zoals selderij, sla, tomaten, broccoli, etc. Vergeet je vetten niet (meervoudig onverzadigd zoals vis en olijfolie en noten) en kies goede koolhydraten zoals grof volkorenbrood en zilvervliesrijst ipv witte rijst en witte broodproducten

*In beweging blijven & spier opbouwen
Bewegen spreekt vanzelf. Spier onderhouden kost je lijf energie dus hoe meer je er van hebt hoe beter je lijf verbrandt.

*supplementen
Groene thee, caffeine en bepaalde stoffen zorgen ook voor een hogere verbranding.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:24

Er lopen verschillende afvaltopics op VT Lachen