Wie heeft er de ziekte van Lyme of heeft er ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Wie heeft er de ziekte van Lyme of heeft er ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 19:59

Nou de titel zegt het al....Wie van jullie heet de ziekte van Lyme of kent iemand die dat heeft. Ik ben erg benieuwd naar de verloop ervan. Bij mij wordt het nog onderzocht, dus de kans is best groot dat ik het niet heb. Maar toch ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Mocht ik het dan wel hebben, dan weet ik tenminste een beetje wat mij te wachten staat.

Aedan

Re: Wie heeft er de ziekte van Lyme of heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:10

Niet echt de ziekte van Lyme, maar de 'voorloper' er van. Ondertussen al 5 jaar geleden stond ik vol grote rode vlekken, die wanneer ik het warm had steeds duidelijker werden.
Dokter had geen flauw benul van wat het was en dacht aan schimmel. Had een zalfje gekregen maar dat hielp niets.
Na een paar doktersbezoeken en extra opzoekwerk van de dokter kwam hij er achter dat het een 'irritema chronicum migras' was ( of iets in die aard Lachen ) veroorzaakt door een tekenbeet. Penicilline kuurtje gekregen en alles was terug in orde.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 21:48

Oké, fijn dat het zo snel over was! Ik zelf heb geen last van rode vlekken, maar wel van griepverschijnselen, kramp in mijn nek en erge vermoeidheid.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:30

ik ben gelukkig na een stevige antibiotica kuur klachten vrij....(so far so good)
maar mijn laatste bloedtest was "discutabel" dus ik moet binnenkort weer prikken.
mocht je het lyme virus hebben, laat je dan niet afschepen met een kuurtje van 3 weken......ik heb na enig aandringen een antibiotica kuur van 9 weken gekregen ipv de gebruikelijke 3 weekse kuur.

meer info kun je vinden op lymenet nederland www.lymenet.nl

x_noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:37

Ik ken iemand die dat heeft gehad, ze had niks van die rode vlekken door en ging 'raar' doen. Bijv. dat ze op haar paard stapte en na een paar passen weer omkeerde en afzadelde en ook dat ze aan het tanden poetsen was en een tijd later nog steeds in de tandenpoets houding zat. Zij heeft toen ook zo'n lange kur gedaan, nu gaat het beter. De bactierie kon zo'n ik schat 1 jaar zijn gang gaan. Maar als je er optijd bij bent kan je zo'n kur dan en dan heb je er verder geen last meer van Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:44

Ik heb het jaren gelden gehad, en mijn moeder ook. Zij had ook een grote rode vlek op de plek waar de teek had gezeten, bij mij is nooit iets te zien geweest, alleen dezelfde symptomen als mijn moeder, waardoor ze dus toch maar zijn gaan testen.
Daardoor heb ik ook maar max 2 weken medicijnen hoeven slikken, enige nadeel was dat je daarmee toendertijd nog niet in de zon mocht, en het was hartje zomer, 35 graden en iedereen lag in het zwembad!

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:11

AnnemiekvM had er een paar weken iets over gelezen.
Neem aan dat je nu wel ongeveer weet wat deze ziekte inhoud.
Het komt dus van een teekbeet af.

bestaat uit 3 fases.

1e in 3 dagen tot 3 weken ontstaat rondom de beet een rode , ringvormige huiduitslag verder ga je grieperig zijn en onstaat er hoofd-, spier-, keelpijn en vermoeidheid

2e is enkele weken of zelfs maanden later krijg je uitstralende pijn in arm of been , een scheef gezicht , dubbel zien en hartritmestoornissen.

3e maande tot jaren later onstaat er pijn en zwellingen van gewrichten. ook ga je erge loop/ orientatsiestoornissen blijven.

al bij al dus weinigs leuks.

Maar gelukig is het in alle fases met antibiotica goed te behandelen.
Nu de dokter er van af weet komt het vast wel goed en ben je binnenkort weer het vrouwtje.

hoe dan ook sterkte.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:16

Oeh bah, ik ben jarenlang echt fobisch geweest voor teken en daarmee de ziekte van Lyme Haha!

Sterkte, maar tis zoals boven allemaal gezegd, goed te behandelen en idd laat je niet afschepen met een kort kuutje, beter even flink aanpakken en daarna van alles afzijn dan dat het door blijft sluimeren

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 18:21

Erg bedankt voor jullie reacties. Donderdag krijg ik de uitslag. Misschien is het geen eens Lyme, maar anders ga ik zeker voor een goede antibiotica kuur!

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:32

ik heb de ziekte van Lyme. Een paar maand geleden werd dat ontdekt toen ik voor een niet overgaande griep bij de dokter zat...en deze bloedonderzoek had gedaan. Ik had steeds griepverschijnselen, was altijd moe en had last van mijn gewrichten. Ik heb net de zware antibioticakuur achter de rug en het gaat nu een stuk beter met me. Als de kuur niet aan zou slaan zou ik doorverwezen worden naar de neuroloog...maar so far so good voor mij het gaat stukken beter. Ik hoop dat het voor jou ook positief uitpakt!