Afscheiding uit tepels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Afscheiding uit tepels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 01:19

Normaal ben ik niet echt het type wat persoonlijke dingen op Bokt gooit, maar eens moet de eerste keer zijn Knipoog

Sinds een aantal weken heb ik last van redelijk wat witte afscheiding uit beide tepels. Het is geen glazige "melkafscheiding", maar net of het talg is wat er uit komt (wit en niet vloeibaar). Inmiddels heb ik al wat gegoogled, maar kan alleen maar dingen over borstkanker en zwangerschappen vinden. Borstkanker lijkt me niet waarschijnlijk, ik ben pas 17 (ja, ik controlleer wel op knobbeltjes uit voorzorg Nagelbijten / Gniffelen) en zwanger ben ik 100% zeker niet..

Zou het misschien met een plotselinge verandering in mijn hormoonhuishouding te maken kunnen hebben? Mijn vader heeft de ziekte Acromegalie (reuzengroei), en een bekend ziektebeeld is een verhoogd prolactine gehalte (hormoon wat melkuitscheiding veroorzaakt), de kans dat het echter op jonge leeftijd voorkomt is minimaal, maar het uit zich o.a door grote handen/aangezicht/plotselinge groei van voeten.

Zou ik me zorgen moeten maken en naar de HA moeten rennen om me te laten testen op Acromegalie en andere enge ziektes, of weten jullie misschien een antwoord over afscheiding uit de tepels?

Karin

Re: Afscheiding uit tepels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:26

Toevallig kwam ik laatst op internet iets tegen over acromegalie. Er wordt gezegd dat het iig niet erfelijk is: http://www.erfelijkheid.nl/zena/acrom.php

Wel staat er in bovenstaand stukje ook het volgende:

Citaat:
Acromegalie is een zeer zeldzame niet aangeboren aandoening van de hypofyse. De hypofyse is een klein kliertje onder aan de hersenen, dat onder meer groeihormoon en prolactine (een hormoon dat o.a. de melkproductie bij vrouwen stimuleert) produceert.

Gezien de verschijnselen waar jij last van hebt zou je zeggen dat er een samenhang kan zijn, mocht jij ook acromegalie hebben. Maar de enige die daar uitsluitsel over kan geven, is een arts. Misschien toch voor de zekerheid even naar je HA gaan? Zonder je al te veel zorgen te maken. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Karin op 28-12-06 01:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 01:26

Ik zou zowieso even langs je HA gaan, het is niet echt normaal. Of je je zorgen moet maken durf ik niet te zeggen. Mara het zekere voor het onzekere.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:33

dit zijn waarschijnlijk overactieve melkklieren niks om je zorgen over te maken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:10

zou wel even langs de huisarts gaan hoor.
mijn zus heeft dat ook gehad, die schoot ook constand vol bij een huilende baby. Terwijl haar jongste zoon al 15 was. Bij haar zijn de melkklieren dichtgebrand. ik zou dat in jou geval nog neit laten doen, ivm evt zwangerschap die er later kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:31

Slik je niet toevallig medicijnen die dit opwekken?
Ik heb dit ook ooit wel eens gehad, maar bij mij kwam het door medicijnen.
Ik zou er wel even naar laten kijken.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 23:22

Ik slik helemaal gen medicijnen, behalve al ruim 4 jaar de pil (en daar heb ik verder nooit last mee gehad qua dit soort dingen) Lachen Van huilende baby's heb ik ook geen last, dus dat lijkt me ook niet.

Vandeweek maar even een bezoekje aan de huisarts brengen, eens kijken wat die er van zegt. Bedankt voor alle reacties zover!