Allergietest gehad zonder resultaten, wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LaraCroft

Allergietest gehad zonder resultaten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 15:49

Ik heb al langer dan een jaar allergische klachten, als ik s'ochtends wakker wordt zit me neus verstopt, en gedurende de dag heb ik last van loopneus-aanvallen Clown Ik heb ook last van hooikoorts, maar nu (deze tijd van het jaar) zou ik daar geen last van moeten hebben.

Ook als ik bepaalde dingen eet (zoals paprikapoeder, peper en andere kruiden) worden me lippen erg rood en ook dik. Dit trekt dan na een tijdje weer weg.

Ik heb 2 weken terug een allergietest laten doen, de prik en plak test. Bij de priktest krijg je prikjes met stofjes in je onderarm die dan binnen 20 min moeten reageren. Bij de plaktest krijg je een grote plakker op je rug met verschillende stofjes, die plakker moet 3 dagen bijven zitten.

Bij beide testen bleek dat ik niet allergisch ben voor de geteste stoffen. Op mijn rug had ik in totaal 32 stoffen (oa. nikkel, teer, rubber, chroom dat soort dingen) en op mijn onderarm 9.

Nu vraag ik mij af wat de volgende stap zou kunnen zijn. Zijn er bokkers met dezelfde klachten als ik? Ik vraag me echt af waar ik last van heb.

marleen_usar

Re: Allergietest gehad zonder resultaten, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 15:55

Ze kunnen in het reguliere circuit niet goed testen, mij dochter is ooit getest en daar kwam niks uit. Later nog een keer getest weer niks,ze was 6 jaar toen ze goed ziek werd.Ik ben toen naar een allergie centrum gegaan, en daar was binnen 3 minuten duidelijk waar ze allemaal allergisch voor was.Ook had ze een schimmel in haar darmen.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 16:00

marleen_usar schreef:
Ze kunnen in het reguliere circuit niet goed testen, mij dochter is ooit getest en daar kwam niks uit. Later nog een keer getest weer niks,ze was 6 jaar toen ze goed ziek werd.Ik ben toen naar een allergie centrum gegaan, en daar was binnen 3 minuten duidelijk waar ze allemaal allergisch voor was.Ook had ze een schimmel in haar darmen.

Jeetje, das niet niets. Een allergie centrum, is dat een onderdeel van een ziekenhuis of echt een apart centrum?

Bedankt voor je reactie!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:05

Nee het is appart met regulier heeft het niets te maken.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 16:06

marleen_usar schreef:
Nee het is appart met regulier heeft het niets te maken.

Okay, interessant! Mag ik vragen naar welk allergie centrum uw dochter is geweest?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:08

Het zat in schiedam maar ze zijn verhuist,ik weet niet waar ze nu precies zitten ik zal eens gaan spitten.Maar ik kan ook testen hoor,als je mij een foto stuurt waar jij alleen opstaat.En geef dan even aan welke stoffen ik moet testen.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 16:11

marleen_usar schreef:
Het zat in schiedam maar ze zijn verhuist,ik weet niet waar ze nu precies zitten ik zal eens gaan spitten.Maar ik kan ook testen hoor,als je mij een foto stuurt waar jij alleen opstaat.En geef dan even aan welke stoffen ik moet testen.

Schiedam ligt een beetje uit de richting... Hoe kan je dat zien dan, aan een foto? Ik sta voor alles open Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:15

Ik test met een bio tensor en dat doen ze in dat allergie centrum ook.Ik test de stoffen via de foto, dus eigenlijk recht streeks via jou energie trilling.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 16:19

marleen_usar schreef:
Ik test met een bio tensor en dat doen ze in dat allergie centrum ook.Ik test de stoffen via de foto, dus eigenlijk recht streeks via jou energie trilling.

Jeetje, dat zoiets kan! Interessant zeg! Ik zal ff op zoek naar een allergie centrum hier in de buurt, hopelijk is er eentje, en anders kunnen we het nog wel over die foto hebben Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 16:29

Is goed ik hoor het wel.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 18:00

Hier nog 1. Heb nu 2 allergietesten gehad(bloedonderzoek), 1 voor voedsel en 1 voor eehm stof, dieren enzo.
Is ook niks uit gekomen, vraag me dan toch af wat er dan wél aan de hand is. Heb ook een neusspray gekregen tegen allergie, maar die werkt voor geen meter. Ach ja, mag 3 januari weer op komen draven bij de dokter.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:02

Truf schreef:
Hier nog 1. Heb nu 2 allergietesten gehad(bloedonderzoek), 1 voor voedsel en 1 voor eehm stof, dieren enzo.
Is ook niks uit gekomen, vraag me dan toch af wat er dan wél aan de hand is. Heb ook een neusspray gekregen tegen allergie, maar die werkt voor geen meter. Ach ja, mag 3 januari weer op komen draven bij de dokter.

Hey Truf,
altijd leuk he, teruggaan naar de dokter omdat ze weeeer niets gevonden hebben Boos! Ik vraag me af hoe lang ik nog heen en weer moet Clown

edit: typfoutje

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:02

Ja idd, anders kunnen we samen naar een allergiecentrum Knipoog

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 00:44

Ik heb ook last van een allergie maar heb nog niet laten testen. Ik heb sowieso last van lactose-intolerantie want ik merk gewoon dat ik erg slecht tegen zuivelproducten kan. Al moet ik zeggen dat ik kaas wel goed kan verdragen dus misschien zit het wel ergens anders in.
Verder heb ik regelmatig last van een soort droge plekken op mijn huid waarvan de dokter ook niet wist wat het was. Ik heb een keer een zalfje gekregen tegen schimmel maar dat hielp niets en na een tijdje ging het vanzelf weer weg. Nu is het weer terug trouwens maar ja ik weet maar niet waarvoor het is. Misschien wel voor paarden maar ja dat kun je dan maar beter niet weten toch? Haha!

En marleen_usar: klinkt interessant! Kun je dan echt te weten komen waarvoor iemand allergisch/gevoelig is, of alleen dat er een allergie is? Als jij het aan de hand van een foto kan dan houd ik me ook aanbevolen hoor! Lijkt me wel handig om nu eens echt te weten of ik nu een voedselallergie heb of niet.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:11

Hier meldt zich nog iemand.

Ik ben ook met hele vage klachten begonnen als jou.
Ik had het vooral heel erg benauwd, en snachts was het nog eens veel erger. Regelmatig heb ik een keelontsteking en ben dan vaak 2 weken ofzo mijn stem kwijt. ( dit is al vanaf december vorig jaar ). Ieders keer na het eten voelde ik me echt slecht, had het gevoel dat ik niet meer kon opstaan en overal kramp had, soms had ik gewoon een verlamde arm of been wat binnen een uur weer bijtrok.

Doordat ik heel erg benauwd was heb ik toen der tijd pompjes gekregen tegen astma, en daarna toen die niet genoeg werkte heb ik nog penciline gekregen. Dat was inmiddels in Februari, en toen gingen ze er vanuit dat ik hooikoorts had in een wat extreme vorm. Ze hebben toen ook een allergietest gedaan op mij onderarm en daar kwam ook inderdaad uit dat ik allergisch was van graspollen,boompollen en weegbree. Voedselallergie leek ze onwaarschijnlijk dat ik dat nog op mijn leeftijd had ontwikkeld ( ben 19 )

Maar omdat de klachten bleven en ik nog steeds heel vaak keelontsteking had of ineens koorts en regelmatig snachts bij de nightcare ben geweest gingen ze toch maar verder onderzoeken.
Ze gingen controleren of ik niet deed hyperventileren ( midden in de nacht in me slaap :S ), dat was het niet.
Heb nog een bloedcontrole gehad voor allergie om de huidtest te bevestigen en daar werd toch maar een voedselmix allergie bij getest, daar reageerde ik ook positief op.

Inmiddels nog wat testen gehad, ook een astmatest, wat ik dus niet heb en in mijn bloed is een waarde getest die aangeeft hoe allergisch je reageerd ( kom even niet op de naam ) die lag bij mij op bijna 3000 en bij normale mensen ligt die tussen de 5 en de 100. Ze vermoeden dat die waarde zelfs het dubbele is geweest in het hooikoors seizoen..

Inmiddels ben ik ook weer doorgestuurd naar het academisch ziekenhuis en die hebben weer een bloedtest gedaan op voedsel en dan uitgebreid. Daar kwam weer uit dat ik allergisch ben voor;
grassen/graspollen
Voorjaarsbomen
kruiden
wortel
noten
tarwe
mais
peulvruchten ( zoals erwten, bonen etc )
soja
tomaat
appel/peer
aardappel
dat weet ik al zo uit me hoofd, ik heb op dit moment dus een heel streng dieet, het lijkt niet veel maar bijna in ieder product zit wel iets van die middelen. Pinda's bijv zitten al in boter, ik mag totaal geen fruit dus ook geen fruitsnoepjes of pudding of ijs etc.

In januari gaan ze via huidtesten weer verder onderzoeken, zodat ik een dieet krijg waar ik misschien wat meer mag eten. Want je hebt weer verschil in intolarantie en allergie, het kan zijn dat een allergie voor iets me intolarant maakt tegen iets anders. Dit zou opgelost kunnen worden door mijn weerstand te verbeteren en dan zou ik misschien weer meer dingen kunnen eten..

Lang verhaal maar wat ik wil zeggen als je echt denkt dat je ergens allergisch voor bent ga door! Ik weet dat veel mensen je aankijken alsof je gek bent en je niet geloven en dat het een lange weg is. Maar hoe langer het duurt hoe meer allergieen je door intolarantie kunt ontwikkelen. Hoop voor je dat ze sneller vinden als bij mij wat je oorzaak is.
Ik ben inmiddels al een jaar bezig en ben nu ziek thuis. ( al 2 maanden ) Ik heb totaal geen energie, ik kan me paardje rijden op dagen dat ik me goed voel maar dat is het dan ook, dan moet ik weer gaan slapen.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 01:12

Tsjah lastig Boos!

Ik heb al een aantal huidziekten gehad, tot zeldzaam aan toe. Ben eczeem gevoelig etc, en niemand die weet wat hoe en waarom Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:50

Wat allergie betreft zijn ze in de wetenschap nog niet zover. Er is nog een heleboel wat onderzocht moet worden. En ze zijn vaak ook niet volledig genoeg met testen. Als ik jou was zou ik kijken of er elders een second opinion gedaan kan worden. Ben je ook al opgenomen geweest voor testen?

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 14:04

@twinducklin,

bedankt voor je verhaal! Ik vind het echt irritant dat het altijd zo lang duurt voordat ze weten waar je allergisch voor bent. Toen ik die priktest op me onderarm kreeg was er geen reactie bij gras en pollen enzo, terwijl ik toch echt zeker weten hooikoorts heb. Vreemd is dat! Maar ik blijf zoeken en ga net zo lang door tot ik weet wat het is.

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 14:07

Scum schreef:
Wat allergie betreft zijn ze in de wetenschap nog niet zover. Er is nog een heleboel wat onderzocht moet worden. En ze zijn vaak ook niet volledig genoeg met testen. Als ik jou was zou ik kijken of er elders een second opinion gedaan kan worden. Ben je ook al opgenomen geweest voor testen?

Nee ik ben nog niet echt opgenomen geweest, ik moest toen alleen 3 keer in de week naar het ziekenhuis voor die testen, maar dat duurde per keer hoogstends 45 minuten.

En over die second opinion, daar heb ik ook al over na zitten denken. Ik ben nu in het ziekenhuis in Heerenveen geweest en ik denk dat ik ga vragen voor een doorverwijsbrief naar het ziekenhuis in Groningen, daar zijn ze toch iets uitgebreider, misschien dat ze het daar wel vinden.