Stress of ziek????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

Stress of ziek????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 12:04

Hey

Ik zit nu in mijn blok, want over 2 weken hebben we examens.

Sinds vrijdag ben ik echt ziek geworden. Ik slaap moeilijk, voel me ongezond, eet niets meer (heb wel honger soms maar heb in niets zin en krijg niets door mijn keel), heb diaree (buikloop) en voel me heel slap.

Ik vraag me nu niet af of ik niet gewoon ongelofelijk veel stress heb en daardoor zo ongezond ben enzo. Het is vrijdag begonnen en ik voel me nu nog altijd hetzelfde.

Wie heeft hier nog last van? Zou dit nu stress zijn of ziek zijn?

(ik weet wel dat jullie geen dokters zijn, maar ik vraag het gewoon maar)

Milly_

Re: Stress of ziek????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 12:50

van stress kan je ziek worden dat is zeker..
bv: Ik word bijna altijd ziek wanneer ik vakantie heb, omdat dan net de stress wegvalt, en aangezien mijn lichaam gewoon is aan stress gaat zich dat op een andere manier uitwerken.
Ik krijg zona,blaasontstekingen,nierontstekingen, darmklachten enz..
Het is vooral de 'aanpassing' die je lichaam moet maken die je ziek maakt. Bij jou is het waarschijnlijk dan net het tegenovergestelde dan in mijn geval. Jou lichaam is die stress misschien niet gewoon, en heeft het daarom moeilijk en dan word je ziek.
Ik zou alleszinds naar de dokter gaan.. ziek zijn is ziek zijn, of het nu door stress of door iets anders komt. stress is enkel een oorzaak,maar wil daarom niet zeggen dat je niet 'echt' ziek kan zijn..;: