Pijnlijke, koude handen, zelfs in skihandschoenen....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Pijnlijke, koude handen, zelfs in skihandschoenen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 22:09

Nu met het koude weer is het echt een drama...

Mijn handen zijn gewoon niet warm te houden. Al heb ik echt extreem dikke skihandschoenen aan, zelfs nu het nog niet eens 'echt' koud is, bevriezen mn handen volledig, en worden ze ook echt heel erg pijnlijk. Ze warmen ook niet snel op, wat zo een paar uur duren kan, en als ik pech heb doen ze de rest van de dag pijn. Geen tinteling, of steken. Gewoon een constant zeurende pijn, welke ook nog wel eens doortrekt naar m'n ellebogen.
Ik ben hypermobiel, en heb een SI-syndroom.. Misschien dat dat er iets mee te maken kan hebben?
Ook laat ik de laatste tijd regelmatig dingen uit mn handen vallen, zonder dat ik het door heb. Heel raar, opeens zie ik dan iemand naar achter springen omdat er water vliegt, en dat blijkt dan mijn beker te zijn die uit mn handen valt. Maar andersom heb ik het ook; M'n spieren spannen zich ook wel eens ongevraagd aan, stond ik in een keer mezelf onder te spuiten met sap uit een pakje.

herkent iemand dit?

Smystique

Re: Pijnlijke, koude handen, zelfs in skihandschoenen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 01:51

Niet echt, wel het snel koud worden van de handen, ik heb ook altijd koude handen, en heb al 'bevroren' vingers vanaf 5 graden ofzo, het lijtk dit jaar zowaar mee te vallen.

Ik heb gewoon een sdlechte doorbloeding, waarschijnlijk verhoogd cholesterol en te overdreven reactie op kou, dat mn vaten te heftig samentrekken. Kan echt zeer doen idd.

maar laat je eens goed onderzoeken in een ziekenhuis? Dit lijtk bijna neurologisch met dat vallen en ongecontroleerd zijn etc.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 01:49

ik ken het heb het altijd op mijn scooter ik weet niet wat je eraan kunt doen maar irri is het wel

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 04:06

Ik heb het al als het 15 graden is.. dooie vingers..
ze worden eerst helemaal wit en soms uit eindelijk helemaal blauw paarsig..

het doet echt ongelovelijk zeer.

ben er wel eens mee naar mijn huisarts geweest, maar die gaf er weinig om geloof ik!

love_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:38

soms heb ik juist hele warme handen maar op geven moment in een x KOudere handen,, en dan doe ik wanten aan en dat helpt niet eens ? Tong uitsteken ( heb gevoel dat het nog kouder word) . dat komt denk ik weer dan beweeg je handen niet omdat je het koud hebt.. en dan krijg je nog koudere handen.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 13:15

Citaat:
dat komt denk ik weer dan beweeg je handen niet omdat je het koud hebt.. en dan krijg je nog koudere handen.

deels, maar het is een overdreven reactie van je lichaam waarop je vaten verkrampen.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 20:01

winterhanden en wintertenen!! I know all about it.
Ik heb ook echt extreme last van mijn handen en voeten (en veel meer) in de kou. dat komt inderdaad door een slechte doorbloeding. er zijn speciale vitaminenspuiten voor, ook zijn wisselbaden goed. met je handen (of voeten) een paar minuten in koud water, dan weer in warm enz enz.. daarmee stimuleer je de doorbloeding

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 17:51

daantjuhhh schreef:

ben er wel eens mee naar mijn huisarts geweest, maar die gaf er weinig om geloof ik!

Wat jij verteld heeft mijn moeder ook, ze noemen het Renaul(Ja weet niet hoe je het schrijft maar je zegt het het zelfde als het automerk Tong uitsteken )
Maar ja ze kennen er niks aan doen zeiden ze bij mijn moeder...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:31

Ik ken ook iemand die dit heeft.
Ik weet niet wat het precies inhoudt, maar je huisarts heeft hier zeker wel medicijnen voor!! Als ik jou was zou ik er snel naar toe gaan, want het doet ongelooflijk veel pijn!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:42

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:41

Smystique schreef:
Citaat:
dat komt denk ik weer dan beweeg je handen niet omdat je het koud hebt.. en dan krijg je nog koudere handen.

deels, maar het is een overdreven reactie van je lichaam waarop je vaten verkrampen.

Daarom ga ik van te voren als ik de kou in ga al mega met mijn vingers bewegen en dat probeer ik dan zo lang mogelijk vol te houden, maar mijn vingers worden net zo snel dood als dat ik ze niet zou bewegen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:42

Lusitana schreef:
http://www.cibliga.com/a_m_raynaud.html

Overigens zijn wanten beter om je vingers warm te houden (omdat ze dan tegen elkaar zitten) dan handschoenen.

Ja maar waar koop je wanten voor volwassenen?

P.S> heel erg bedankt voor dit artikel.. mischien toch maar eens een onderzoek EISEN bij de dok!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:45

daantjuhhh schreef:

ja dat heb ik dus ook, het is echt ongelofelijk vervelend!! ik weet dat het slecht is, maar als ze wittig zijn en gevoel eruitwegtrekt, dan houd ik ze onder warme kraan, het is slecht maar het helpt wel snel, dat moet ookw ant ik werk in ene slagerij dan kan ik t niet hebben zulke vingers constant... ik ben ook bij de dokter geweest, heb zalfjes voor winterhanden en voeten, maar het helpt allemaal geen reet!! ik denk gewoon een slechte doorbloeding. soms heb ik het ook met mijn tenen, in de leren rijlaarzen...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 02:16

Ja maar ik heb ook wintervoeten, maar dat is heel anders dan dat dooie gevoel..

Wintervoeten worden bij mij droog van onderen en ik krijg van die dikke barsten in mijn huid wat gaat bloeden..
Daarvoor helpen zalfjes omdat het de huid soepeler houd.
Maar mijn vingers is toch wel een heel ander verhaal hoor.

o0onadiao0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:06

ik heb altijd een koude hand,, als ik ergens heen ga doe ik gewoon zo'n zakje met spul erin in mun handschoen.. die kun je of in magnetron doen zodat die warm word of in diepvries leggen.. ik doe natuurlijk altijd even in magnetron en dan ga ik op pad.. en dan warm ik dat ding wel weer op.. bij daar waar ik ben..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:41

Mijn moeder zegt dat bij slechte doorbloeding (ze heeft het zelf ook, mijn grootmoeder had het ook), dat dan het enige wat helpt vaak bewegen is. En ik moet haar gelijk geven, als ik in putje winter op de training van de voetbal buiten bezig ben heb ik er geen last van. Maar een echt extreme vorm als dit heb ik wel niet.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:06

Ik heb wel erg kouden handen altijd, maar zo erg als jou volgens mij niet. Bij de Xenos heb je van die warmte pads. Heb die wel is in mn handschoenen gedaan.. heerlijk warme handen. Lachen