Ok, beetje een rare titel, maar het zit als volgt: Ik heb af en toe last van een plek bovenaan m'n rug, tussen schouderblad en ruggengraat zeg maar. Het doet niet echt pijn, maar is een vervelend, drukkend gevoel. Dat heb ik al een tijdje, maar in fases. Soms tintelt het ook. Sinds vandaag heb ik het ook in m'n hand, die tintelingen, het voelt een beetje alsof er iets tegen je 'stroombotje' aankomt, maar dan milder, en wordt erger als ik m'n hand en arm optil.
Ik zou er even mee opletten. Het kan namelijk goed zijn dat er een zenuw bekneld zit. Hierdoor komen de tintelingen dan ook. Dus even goed opletten en anders even naar de huisarts of fysiotherapeut. Ik ken het gevoel helaas en prettig is anders. Succes ermee.
Klinkt inderdaad alsof er een zenuw bekneld zit! Mijn zusje heeft een tijd lang zo'n plek in haar been gehad. Na behandeling bij fysio is het weggegaan.
Ik neem aan dat je een reden hebt om naar een Mensendieck therapeute te gaan en dat dat waarschijnlijk zal zijn op basis van een doorverwijzing van de huisarts of misschien een fysiotherapeut.
Houding en ademhaling dus . De hoofdreden was m'n ademhaling (hyperventilatie), maar ze kwamen er daar achter dat ook m'n houding niet helemaal ok is. Maar in principe ben ik daar al 'uitbehandeld'. Ik zit/zat te veel voorover en ik geloof dat m'n nekspieren te kort waren. Ik kijk het nu nog een paar dagen aan, wordt het niet erger dan wacht ik tot de 16e, anders bel ik begin januari de ha.