Welke shampoo bij gevoelige huid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Welke shampoo bij gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 23:25

Ik heb er nooit problemen mee gehad, maar de laatste maanden kan ik zo slecht tegen shampoo.
Ik heb al verschillende geprobeerd, van John Frieda tot de goedkoopste van het Kruidvat. Maar van allemaal raakt m'n hoofdhuid ontzettend geiriteerd. Wordt helemaal droog, gaat jeuken en trekken en de randjes bij m'n haarlijn worden helemaal rood na het wassen.
Welke shampoo kan ik nou het best nemen?

Sirius_

Re: Welke shampoo bij gevoelige huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:26

babyshampoo! zwitsal of die paarse hoe heet die ook alweer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 12:32

Dercos van Vichy al geprobeerd? Die werkt bij mij heel goed. Ook Neutral en Sebamed geven weinig reactie bij mij.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:57

Was je je haar misschien ook heel vaak? Of dat niet?
Ik hoef namelijk niet persé shampoo te gebruiken als ik mijn haar was, de veel minder agressieve conditioner voldoet ook prima!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 18:00

Ik was m'n haar helemaal niet vaak. Hooguit twee keer in de week

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:03

Ik gebruik Neutral, helpt bij mij erg goed.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:05

in ieder geval een milde shampoo. mischien 2 in 1 shampo's? voor geverfd haar is een vettige shampoo aangezien je ook last hebt van droog huid/haar.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:37

Dermolin, verkijgbaar bij de drogist

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:17

neutral, sanex of babyshampoo, iets zonder parfum dus..
Was je je haar met erg heet water...dit kan namelijk ook jeuk veroorzaken omdat je huid dan uitdroogt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 01:26

Ik kan zeggen dat ik redelijk wat shampoo's heb geprobeerd:
van duur van de kapper tot relatief goedkoop bij de super Lachen
Recent ben ik een shampoo (conditioner, haarmasker allemaal van dezelfde lijn) tegengekomen die ze allemaal verslaat. De Care & Repair lijn van Andrelon met lipiden. Heerlijk voor je haar, maar ook super voor je hoofdhuid (althans, bij mij Tong uitsteken )

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 10:13

Bedankt voor de tips.
Ik heb nu baby shampoo met anti klit gekocht, eens kijken of dat werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 10:16

Luuz schreef:
Was je je haar misschien ook heel vaak? Of dat niet?
Ik hoef namelijk niet persé shampoo te gebruiken als ik mijn haar was, de veel minder agressieve conditioner voldoet ook prima!

Ieder product heeft een andere functie. Shampoo gebruik je om je haar schoon te krijgen, conditioner "voedt" je haar, cremespoeling "ontklit" je haar enigszins.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 14:49

Ik gbruik een amerikaans merk voor krullen maar je kan het ook voor steil haar gebruiken. Het heet Jessicurl. Die shampoo gebruikt suikertensiden als reinigende stof. Dat is veel minder belastend voor je hoofdhuid dan de sulfaten die in de meeste shampoo's zitten. baby-shampoo heeft meestal cocamidopropyl betaïne als reinigende stof. Dat is op zich heel zacht maar sommige mensen zijn daar allergisch voor.

Je moet even op het label kijken:
Staat er ammonium laureth sulfaat of sodium lauryl sulfaat dan kan je het beter laten staan. Dat zijn vrij agressieve wasstoffen.

Sodium laureth sulfaat is milder maar ook nog vrij agressief. Hele volksstammen gebruiken dit naar volle tevredenheid maar als je droog haar of een erg gevoelige hoofdhuid hebt kan je het beter laten staan.

cocamidopropyl betaine is zacht maar sommige mensen zijn er allergisch voor.

polydecylglucose is niet irriterend maar wel reinigend. Het is alleen even zoeken naar een shampoo war dit in zit en waar je haar niet vet van wordt. De jessicurl werkt goed voor mij.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 17:57

Essex neutral kun je gebruiken. Deze shampoo kun je bij de apotheek kopen. Ik heb hem op doktersrecept (zodat ie gratis is) maar je kan m dus ook gewoon zo kopen. Dit is shampoo zonder ook maar enige toevoeginsmiddelen. Erg mild voor je hoofdhuid dus...

Waar je hoofdhuid ook geïrriteerd van kan raken is het wisselen van de shampoo's. Probeer een tijdje bij dezelfde shampoo te blijven. Meestal krijg je pas resultaat als je het al wat langer gebruikt.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 18:05

Ik heb eens gekeken. Alle shampoo's die we nu in huis hebben bevatten Sodium laureth sulfaat, ook de baby shampoo

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 23:56

Sowieso bevatten alle normale shampoo's die je in de gewone winkels koopt die stoffen wel.
Dan kun je beter op zoek gaan naar natuurlijke shampoo's!!
Succes!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 21:30

Ik had het zelfde probleem, bij babyshampoo van de c1000 heb ik het niet. En deze werkt bij mij ook goed: http://www.wasnoot.nl/shop/N_art_41.html
Dat is een natuurlijke shampoo.
Zelf heb ik ook jeuk en last door gel/mousse etc. Ik weet niet wat je verder als haarproduct gebruikt? Ik gebruik nu alleen van Andrelon glad & stijl en Repair & care. Verder af en toe cocoswax van Palmers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 22:42

Saar4 schreef:
Je moet even op het label kijken:
Staat er ammonium laureth sulfaat of sodium lauryl sulfaat dan kan je het beter laten staan. Dat zijn vrij agressieve wasstoffen.

Sodium laureth sulfaat is milder maar ook nog vrij agressief. Hele volksstammen gebruiken dit naar volle tevredenheid maar als je droog haar of een erg gevoelige hoofdhuid hebt kan je het beter laten staan.

cocamidopropyl betaine is zacht maar sommige mensen zijn er allergisch voor.

polydecylglucose is niet irriterend maar wel reinigend. Het is alleen even zoeken naar een shampoo war dit in zit en waar je haar niet vet van wordt. De jessicurl werkt goed voor mij.

Duidelijke uitleg! OK dan!