helpen sit-ups?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-06 20:52

Ik ben sinds de pil, en het stoppen met roken, 20 kilo aangekomen.
Ik eet nu gezonder (geen junkfood, veel groenten)
Ik heb flinke heupen, een flinke kont, en ben bijna 2 cups vooruit gegaan, mag niet klagen aangezien ik vroeger graatmager was.

Enige waar ik mee zit is dat zwembandje! Die is zo ontieglijk groot, niet leuk meer. Als ik lig/zit voel ik me net een walvis.

Nu doe ik 100 sit-ups op een avond, sinds een week, en als ik conditie opbouw wil ik dit uitbouwen na 150 tot 200 (moet lukken, die 100 lukte me ook in een keer)
Maar helpen die me van mijn zwembandje af? Wat kan ik nog meer voor oefeningen doen om daar af te komen?

Anoniem

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:51

Denk niet dat ze je echt van de zwembandjes af helpen.
Ze maken je spieren sterker maar branden niet percies op die ene plek het vet weg. Tenminste dat denk ik.
Volgens mij kun je het beter icm een intensieve oefening combineren, spinning ofzo.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 21:53

zwaaien, en draaien kun je ook doen.

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 23:24

hoepelen helpt ook wel, heb ik wel eens gehoord...

Anoniem

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:13

Ik heb dat probleem dus ook Boos!
En dat walvis gevoel...herkenbaar.
Ik heb geen dicipline voor de sit ups, heb het wel een tijdje geprobeert
hoor maar zag geen enkel resultaat...

Zucht loop maar weer naar de snoepkast. Huilen

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:20

Ik heb een poos lang 1000 tot 1500 sit-ups per dag gedaan, (ging op een gegeven momend dodelijk vervelen) en ben er toen mee gekapt. Ik heb er wel een wasbordje aan over gehouden. maar doordat je dan spieren gaat aanmaken, wordt je niet lichter. Toen ik die sit ups deed, viel ik wel een kilo af, maar toen ik er mee stopte viel ik 2 of 3 kilo af. Spieren houden namelijk ook vocht vast. En wanneer ze verslappen/verkleinen, verdwijnt er ook vocht.

Antwoord op je vraag: Ik denk dat, als je er dus heel veel zou doen, dat ze dan zeker wel zullen helpen, maar echt lichter wordt je er niet van. Wel "platter". Lachen

Qimm

Berichten: 15179
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 11:49

Chiqa schreef:
Zucht loop maar weer naar de snoepkast. Huilen


Jaaaa... want dát is een goed idee. Beetje zelfdiscipline kan geen kwaad hoor!
'Oh ik val niet af, dan ga ik maar snoepen' Serieus.

Uh nee, situps maken wel je buikspieren strakker, maar dat ze niet strak zijn houdt niet in dat je een zwembandje krijgt. Algemeen afvallen is een goed idee, je kan niet echt expres op 1 plek afvallen (wat alle reclames je ook graag willen laten geloven) Maar situps verbranden wel veel calorieen, dus ik zie geen reden om het verder maar te laten Knipoog

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-06 11:56

Dat spieren zwaarder maken weet ik maar dat is geen probleem. Ik ga niet stressen als ik mn weegschaal zie Knipoog Alleen als ik een zwembandjue zie Knipoog

Eleionomae

Berichten: 19601
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:29

feit is wel dat je niet op 1 plek kunt afvallen, dat gaat gewoon geleidelijk over je hele lijf.
Ik was een poosje geleden ook veel te zwaar en ben nu bijna 12 kilo afgevallen, maar dat buikje hou ik, inclusief de stevigere heupen(maar dat zit ook wel n beetje in mn bouw)
Ik doe ook elke dag braaf mn situps en andere buikspieroefeningen, maar dat buikje verdwijnt niet echt, of ik zou dus nog meer moeten gaan fitnessen, maar daar heb ik geen zin meer in ( ik probeer elke week 3x te gaan)
Ik heb me dus maar neergelegt bij mn buikje en mn zwembandjes, bij sommigen gaat het nou eenmaal moeilijk weg, t zit bij mij ook wel n beetje in de familie, zo'n soort boedha buikje Knipoog

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:30

Sit-ups helpen wel met mooier en strakker maken van je buik... maar met een laagje vet zie je dat niet...
Oftewel, meer sporten, cardio/fitnessen, gezond eten...

Ook ligt het eraan hoe je de sit-ups uitvoert. Je kan ook door schuin op je heup wat te gaan liggen wat meer de zijspieren trainen... want je love handles zitten vaak ook wat aan de zijkant enzo...

Ik zou zeggen ga eens langs een sportschool... daar kunnen ze precies uitleggen wat goede oefeningen zijn, daar kan je onder begeleiding sporten en de juiste oefeningen doen en thuis kan je daarbij ook de oefeningen doen die je bevallen en misschien leuk vind!!

Veel succes iig Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:50

helpt geen donder. Als je een buik hebt door teveel vet daar ter plaatse, en niet omdat je een slappe buikwand hebt, krijg je het alleen strak door vetverlies. Plaatselijk trainen kan niet, en je krijgt eerder vetverlies door je hele lijf cardiovasculair te trainen. Dus cardioen, of anders (beenspier)oefeningen zoals de squat die de grote spiergroepen trainen en daarbij meer verbarnden dan die ieniemienie buikspiertjes!

Investeer alsjeblieft die tijd in een effectiever iets, ga bv springtouwen. Dat elke dag 10 minuten is vele malen effectiever!!

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 19:58

wat is cardiovasculair?

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:01

Cardiovasculair is volgens mij conditieverhogend

Dus Cardio-en bij een sportschool is voornamelijk trainen met de hometrainer, crosstrainer, loopband etc. etc.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:06

Citaat:
Wat is cardio?

Cardio, kort voor 'cardiovasculaire training', is een Aërobe training die het lichaam stimuleert om het lichaamsvet aan te spreken als energiebron. Met aerobe wordt hier aangegeven dat het gaat om een training met lage tot matige intensiteit, het verschil met anaërobe is dat bij anaërobe juist een hoge intensiteit wordt gebruikt. De cardio training wordt dus hoofdzakelijk gebruikt voor het verlagen van het vetpercentage, en deels voor het verbeteren van de conditie.

Hoe werkt cardio?

Door het constant bewegen op matige intensiteit verhoogt het zuurstofgehalte in je bloed, dit proces zorgt er weer voor dat het enzym LPL wordt aangemaakt. Het enzym LPL speelt een belangrijke rol in dit proces. het breekt vetten af tot vetzuren. Deze vetzuren worden in het bloed gebracht en worden naar de spierweefsels getransporteerd. In de spierweefsels worden de vetzuren opgenomen door de cellen, en afgebroken om energie vrij te maken. Het regelmatig doen van cardio vergroot de hoeveelheid LPL die het lichaam aanmaakt, waardoor het vermogen van het lichaam om vet af te breken eveneens verhoogt.

Nadelen van cardio?

Gezondheidshalve zijn er nauwelijks nadelen te vinden aan cardio. Behalve eventuele blessures doe je op kan lopen door de vorm van cardio, bijvoorbeeld valpartijen bij fietsen, hardlopen, of skeeleren, of slechte schoeisel of ondergrond bij het joggen, moet je eigenlijk met één ding rekening houden. Teveel aërobe training kan leiden tot spierafbraak, het verlies van spiermassa en kracht. De reden hiervoor is dat proteïnen in de spieren afgebroken kunnen worden om energie vrij te maken. De grootste schuldige hiervoor is niet zozeer het doen van teveel aërobe training, maar eerder het gebruik van een slecht voedingsschema. Zorg er in ieder geval voor dat je vóór de cardio genoeg eiwitten in je lichaam hebt zitten.
(bron: http://forum.dutchbodybuilding.com/f129 ... rom-59247/)

Qimm

Berichten: 15179
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: helpen sit-ups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:00

Pam schreef:
wat is cardiovasculair?


Letterlijk; hart en bloedvaten