Hoi hoi
Ik krijg geen grote bulten en ze worden ook niet blauw bij mij, maar ik krijg wel irritant jeukende kleine rode bultjes op mijn kont en bovenbenen zodra het kouder wordt.
Ik smeer er calendulazalf op, en draag thermo-ondergoed en/of thermo-broeken als het koud is. Ik rijd vrijwel altijd buiten, en alleen maar een rijbroek is gewoon echt te koud voor mijn bovenbenen. Om de rest van je lijf zitten meer laagjes (sokken-broek-chaps/laarzen, en bovenlijf kun je ook inpakken) maar om je bovenbenen zit alleen maar dat dunne laagje broek. Soms rijd ik wel met alleen een rijbroek, maar trek ik er zodra ik afstap zo'n fluweelachtige "huispak"broek overheen aan.
Op wedstrijd heb ik toch altijd al 'n joggingbroek over m'n witte broek tegen het vies worden, EN in de winter meteen extra warm.
Af en toe stevig (i.g.v. van partner, LATEN doen
) masseren, een keertje vaker zwembad en sauna/stoombad, gezond "verwarmend" eten (rundvlees, winterkost, en dingen als zoethoutthee en sterremixthee, zoek maar eens op Internet op de zoekterm "verwarmend voedsel", het helpt!) zodat je doorbloeding goed is, het helpt allemaal een beetje. Weinig koffie en niet roken helpt ook om je doorbloeding goed te houden.
Sterkte!
Licorne