Alweer fysiotherapie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Alweer fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 12:30

In september 2005 ben ik van een paard gevallen omdat die struikelde en ben toen met een salto enorm hard op mijn rug geklapt. De ondergrond bestond uit een heel hard bospad met steentjes. Op dat moment even ademhalingsproblemen maar op den duur ging het wel en ben ik er weer opgeklommen en verder gereden. De dag erna redelijk wat pijn en die maandag maar even langs de huisarts geweest. Was van alles gekneusd en moest rustig aan doen. Zo gezegd zo gedaan. Bleef er last van houden dus weer naar de huisarts, toen naar de fysio doorverwezen. Daar bleek dat mijn rug scheef stond, maar mijn bekken vrijwel niet. Door de fystiotherapie redelijk goed gegaan. Maar de tijd erna weer veel last van gehad.
Afgelopen zaterdag schoot het ineens in mijn rug/bil en ging gepaard met veel pijn. Even rustig aan gedaan en toen was het ook weer zo weg. Nu weer veel last van mijn rug, maar op verschillende plaatsen. Dus vandaag maar weer naar de huisarts gegaan. En die zag toch ook wel dat het allemaal niet soepel ging, voorover bukken is al een crime. Voel me net een oud wijf.
Ben echt bang dat het dadelijk echt iets is wat niet meer weggaat ofzo Verdrietig Maar ja we zullen zien. Misschien wordt het manuele therapie maar moet eerst met de fsyio overleggen.
Nog meer bokkers met ervaringen of die tips hebben?

Sorry voor het lange verhaal

tamary

Re: Alweer fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 12:39

Ga naar een osteopaat/fysio of manueel therapeut die goed naar alles kan kijken. Waarschijnlijk staat er ergens iets scheef. Totdat die oorzaak gevonden is zal je zeker last blijven houden, omdat je heel gemakkelijk iets overbelast.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 20:43

Bedankt voor je reactie. Ik kan morgen al direct bij de fysiotherapeut terecht. Wordt weer onderzocht en er volgt direct een eerste behandeling. Nog meer ervaringen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:12

Succes! Sta erop dat hij alles nakijkt, vertel hem van je ongeluk, maar niet de conclusies van de fysio toen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:39

Ga eens naar een chiropractor.
M'n moeder had ook altijd last van d'r rug, ook een keer een hernia gehad enzo. Al heel vaak bij verschillende dokters en fysiotherapeuten geweest, maar niemand kon d'r echt helpen.
Toen is ze naar een chiropractor gegaan. Na 3 behandelingen was ze van de rugklachten af. Nu gaat ze er heen als ze weer een beetje pijn in d'r rug krijgt, na één behandeling is het dan weer helemaal over.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:53

Nou ben vandaag bij de fysio geweest. Onderin mijn rug zit het muurvast, vond het al zo vreemd dat ik mijn onderrug niet goed los kon laten tijdens het rijden. Bovenin mijn rug zijn een aantal ribverbindingen die ook goed vast zitten, sta ook scheef. En heb behoorlijk risico op een hernia omdat ik al last had van uitstraling. En ja ik ben 20 jaar en nee ik wil niet dat ik er nu al zo aan toe ben.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 15:17

viewtopic.php?f=136&t=696969&hilit=

Kijk eens naar dit topic. Dat is mijn hele verhaal, alleen ben ik in 10 maanden tijd nog niet 1 dag pijnvrij geweest...
ook eigen schuld uiteraard, had meteen door moeten rijden naar de dokter...

Tjaa..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 18:48

Ik ben vanaf mijn 12e niet meer pijnvrij geweest, waarschijnlijk door te zware boeken tillen op de middelbare school. Ik heb tot nu toe al 9 therapeuten versleten, en hieronder zaten fysio's manuele therapeuten ostheopaat en ga zo maar door. Je went er wel aan hoor, als het niet meer weggaat.