Oke, ik ben bang dat ik er niet meer van af kom. Maar hoe lang kan je last hebben van een (hele) oude kneuzing?
Ik heb 5,5 jaar geleden een flink ongeluk gehad waarbij ik de rugkant van m'n ribben goed gekneust heb (er is een drachtige forse rijpaard merrie op mij gaan staan nadat ik er afgevallen was, hierna heb ik 2 dagen op de IC gelegen ivm inwendige bloedingen en 8 dagen in het ziekenhuis, ik heb 2 maanden echt eigenlijk niets mogen doen, de hoefafdruk heeft nog 2,5 jaar op mijn rug gezeten en ik ben 3,5 jaar allergisch geweest voor alcohol ivm beschadigde lever).
Maar nu, vooral als ik het koud gehad heb of weer een keer een goeie smak gemaakt heb, doen mijn ribben nog steeds goed zeer.
Gister heb ik indoor marathon gereden en dat betekend ook heel veel buiten wachten, op het koude windje, dus ik heb een hele tijd in elkaar gedoken gezeten. Helemaal fout voor mijn ribben, gisteravond voelde ik ze al goed en nu doet zelfs ademen weer pijn. Het is met een paar dagen wel weer over (als ik zorg dat ik het niet koud krijg en in elkaar gedoken ga zitten), maar het is toch wel vervelend.