Hoe lang last van een oude kneuzing?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Hoe lang last van een oude kneuzing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 12:27

Oke, ik ben bang dat ik er niet meer van af kom. Maar hoe lang kan je last hebben van een (hele) oude kneuzing?

Ik heb 5,5 jaar geleden een flink ongeluk gehad waarbij ik de rugkant van m'n ribben goed gekneust heb (er is een drachtige forse rijpaard merrie op mij gaan staan nadat ik er afgevallen was, hierna heb ik 2 dagen op de IC gelegen ivm inwendige bloedingen en 8 dagen in het ziekenhuis, ik heb 2 maanden echt eigenlijk niets mogen doen, de hoefafdruk heeft nog 2,5 jaar op mijn rug gezeten en ik ben 3,5 jaar allergisch geweest voor alcohol ivm beschadigde lever).

Maar nu, vooral als ik het koud gehad heb of weer een keer een goeie smak gemaakt heb, doen mijn ribben nog steeds goed zeer.
Gister heb ik indoor marathon gereden en dat betekend ook heel veel buiten wachten, op het koude windje, dus ik heb een hele tijd in elkaar gedoken gezeten. Helemaal fout voor mijn ribben, gisteravond voelde ik ze al goed en nu doet zelfs ademen weer pijn. Het is met een paar dagen wel weer over (als ik zorg dat ik het niet koud krijg en in elkaar gedoken ga zitten), maar het is toch wel vervelend.

Zesiram

Re: Hoe lang last van een oude kneuzing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:30

Volgens mij kan je echt jaren last houden van een kneuzing. Ik ban afgelopen voorjaar in mijn bekken getrapt door mijn olifant van bijna 1.70, ik voel die plek nog elke dag. En dat zal nog wel heel lang duren ( bovendien zit er een enorme bult aan littekenweefsel Boos! ).
Ik ga nu binnenkort naar de osteopaat om te laten kijken of er niet iets knel zit ofzo, omdat het zo'n pijn doet soms. Voor de rest is het gewoon afwachten...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:33

Ik zou idd even laten kijken door een Osteopaat of Chiropractor of alles wel goed zit.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:33

Voor mij is het inmiddels 7 jaar geleden dat ik al mijn ribben zwaar gekneusd had en nog altijd heb ik er last van. Afgelopen tijd ben ik erg verkouden geweest met veel niezen en hoesten en dan voel ik ze dus weer behoorlijk.
Ik heb eigenlijk geen idee of het ooit helemaal weg zal gaan.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:37

een jaar of 8 geleden ben ik met een salto van mijn paard gevallen , waarbij mijn cap van mijn hoofd vloog en daar belandde ik vervolgens weer op met mijn borstkas. Ik had toen ook mijn ribben gekneust en als ik nu grieperig ben of me niet lekker voel krijg ik nog steeds gigantische steken, terwijl ik door voor de val nooit last van heb gehad.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 12:55

De boel recht laten zetten is niet nodig volgens mij want de hele zomer heb ik geen last gehad. Maar nu het kouder word en ik af en toe in elkaar gedoken zit is het weer fout. En zoals gezegt, een goeie verkoudheid oid dan steekt het ook weer de kop op.

Ik heb toen wel strond geluk gehad. Een flink rijpaard op je rug is niet niks (zeker niet als je mijn postuur ken, 160 en nog geen 43 kg), 3 cm naast m'n ruggegraat. Het had heel anders af kunnen lopen (gebroken rug oid). Dus ik zal zeker niet mopperen over wat pijn in m'n ribben.

Rozzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 12:58

dan ben je er idd nog ''goed'' vanaf gekomen zeg Bloos! het is wel een vervelende pijn moet ik zeggen hoor! en nu ben ik ook weer hartstikke verkouden en ja hoor!, weer pijn.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:00

ik heb dat ook ik heb een ongeluk met me paard gehad hij en ik allebei gevalen hij met ze volle gewicht op me linker knie en met opstaan stond hij volop met ze achterbeen op me andere knie.
zwaar gekneusd natuurlijk. nog mazzel mee gahad want het is een flinke haf.
maar dat is al weer 4 jaar geleden en heb er nog wel last van als ik veel doe zeg maar met die knie teveel gewicht erop of te veel sporten en fietsen vooral.
en idd als het koud is doet het nog meer pijn.
en als ik onder de douche be geweest dat ik hem dan bijna niet meer kan bewegen dat doet vet pijn