Wat zou dit kunnen zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolein_

Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 17:40

Ik ben de laatste 2 maanden erg opvallend heel moe, toen ben ik een tijd vroeg naar bed gegaan maar al deed ik iets werd ik meteen al moe. Al ging ik op de bank zitten, viel ik al bijna in slaap. Wij dachten dat het gewoon kwam doordat ik elke dag 24 km naar school heen en terug fietste, nu ga ik al 2 weken met de bus en elke dag vroeg naar bed maar ben gewoon nog steeds heel er moe. En het lijkt wel steeds erger te worden. Ik heb sinds maandag ook heel erg last van me keel, en ben abnormaal erg verkouden. Zit nu dus al 4 dagen ziek thuis. Heb ook sinds die moeheid vaak hele erge hoofdpijn waardoor het niet helemaal helder meer wordt. Ik begin het zo langzamerhand een beetje zat te worden, en ben eigenlijk wel benieuwd wat het precies is?
Somige zeggen gewoon een griepje, maar een griepje dat 2 maanden duurt met daarbij heel erg last van moeheid is toch een beetje raar?

Alvast bedankt.

Whiz

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:41

Pfeiffer!!

Met pfeiffer ben je zeer snel vermoeid en zwellen de lymfeklieren op. vaak in de keel.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:42

ook kunnen je klieren onder je oksels en liezen opzetten

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:42

Kan ook een combinatie van factoren zijn... Dus toch dat griepje (wat misschien niet doorzet), maar misschien met een hangende 'winterdepressie'?

Toch even de HA bezoeken, hoor!

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 17:44

Whiz schreef:
Pfeiffer!!

Met pfeiffer ben je zeer snel vermoeid en zwellen de lymfeklieren op. vaak in de keel.

Ik heb daar ook aan gedacht, maar dat is toch iets wat je van iemand anders die het heeft krijgt? Naar mijn weten ken ik niemand die dat heeft?

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:44

Marjolein_ schreef:
Whiz schreef:
Pfeiffer!!

Ik heb daar ook aan gedacht, maar dat is toch iets wat je van iemand anders die het heeft krijgt? Naar mijn weten ken ik niemand die dat heeft?

Nee hoor... die bacillen gaan ook door de lucht.

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:46

Ik moest ook meteen aan Pfeiffer denken.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:47

Het kan idd ook gewoon een griepje zijn. Mijn moeder heeft ook griep gehad, 7 weken trug, en loopt nu nog n beetje na te hannesen. Kan ook een keerlontsteking zijn, kan ook bloedarmoede zijn, kan een heleboel zijn. Niet teveel op pfeiffer focussen hoor Knipoog Zou idd even langs de HA gaan, dan heb je duidelijkheid. Succes!
Groetjes, mij

dootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:43

ik da8 ook aan pfeiffer,, want een meisje die ik ken,, was plots ook vaak moe enz.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:05

Kan vanalles zijn, ga even langs je huisarts. Die laat je waarschijnlijk bloed prikken, dan heb je iets meer duidelijkheid over wat het wel is of wat het in ieder geval niet is.

Kirs_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:09

pfeiffer kan je altijd krijgen op jonge en op oudere leeftijd, meeste kom idd voor tussen de leeftijden van 16 t/m 25

dit kan ook na elke genezing, dus voldoende rust,goed eetpatroon en voldoende vocht, altij dweer terug keren, al is het na 2 jaar, het is niets waar je je zorgen om hoeft te maken. maar laat even bloedprikken, dan weet je zoiezo meer en mocht je pfeiffer hebben dan weet de huisarts zeker raad en ben je er binnen de kortste keren vanaf.

succes.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:12

Dit kan van alles zijn, gewoon naar de huisarts. Steeds vaker zie ik topics waar mensen via Bokt een diagnose willen krijgen als ze zich niet lekker voelen. Lijkt me niet de weg ... gewoon naar de dokter, stel dat het wel wat ernstigs is, dan moet je niet ermee blijven lopen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:15

MoniqueT schreef:
Dit kan van alles zijn, gewoon naar de huisarts. Steeds vaker zie ik topics waar mensen via Bokt een diagnose willen krijgen als ze zich niet lekker voelen. Lijkt me niet de weg ... gewoon naar de dokter, stel dat het wel wat ernstigs is, dan moet je niet ermee blijven lopen.

Mee eens Lachen .
Even naar de HA en je weet meer.
Beterschap iig Lachen !

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:17

denk niet dat het pfeiffer is
laat je bloed nakijken mischien heb je een bril nodig Knipoog
het kan van alles zijn
dit probleem heb ik ook iedere winter opnieuw
ik ben binneste buiten gekeerd en heb zeker 5 a6 bloedproeven gehad maar op alles was de uitslag negatief
ik denk gewoon aan een winter depressie en slechte conditie

als ik een bank zie nu
en ga zitten 3 minuten later slaap ik zo vast als een roosje
bank vermijden ga sporten drink veel water eet genoeg vitaminen en je voelt je al snel stukken beter

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:46

Mijn vriend heeft net hetzelfde dat jij beschrijft... Ik heb een afspraak gemaakt met mijn HA, want ik vind het niet normaal...

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:48

Zal wel Pfeiffer zijn inderdaad... er word gezegt dat je het maar 1 keer kan krijgen maar dat is niet waar..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:55

Ik ken ook een meisje die dezelfde verschijnselen heeft, ze is pas geleden naar de HA geweest, en ze moest bloedprikken enzo... Maar daar kwam uit: ze had geen Pfeiffer! Hoewel iedereen dat eerst wel dacht, ook de HA. Ze heeft nu dus een soort 'opeenhoping' van allergieen (hoe leg je dat uit Koe ). Maar het zijn dus dezelfde verschijnselen, en ze wist ook niet dat ze voor zoveel dingen allergisch was (dat bleek dus ook uit het onderzoek: allergisch voor alle soorten haar van dieren, huismijt, graspollen en nog veel meer).