Angst voor geesten..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 23:42

Vroeger was ik erg bang in het donker, ik sliep daardoor erg slecht. Ik heb toen één keer een soort van geest gezien, ik weet niet was het was. Ik voelde een sterke windvlaag tegen mijn rug (alle ramen en deuren waren dicht). Ik keek toen achterom, en zag toen in een gat van mijn kast (waar een mandje in hoort) 2 hoofden van mannen. Ik zie het beeld nog zo voor me. Het lijkt me sterk dat ik het me verbeeld heb, al heb ik geen idee wat het is geweest. Ik ben toen naar een soort psychotherapeut geweest, dat heeft enorm geholpen. Ik was helemaal van mijn angst af, durfde weer alleen naar bed te gaan enzo.
Het was een jaar ongeveer weg, toen de angst langzaam terug kwam. Maar het was nog niet erg, ik keek alleen altijd achter de deur of er niet iets 'engs' achter zat.
Maar de angst werd steeds weer erger. Eerst was ik gewoon, zoals veel kinderen, bang dat er een enge man met een mes in mijn kamer stond Clown . Dat soort dingen, alleen was het bij mij dus wel wat erger. Maar toen de angst terug kwam, was het anders. Ik werd steeds banger voor geesten. Echt puur en alleen geesten, of wat het dan ook zijn.
Vorig jaar heb ik een andere kamer gekregen. Mijn bed staat met 1 lange kant tegen de muur. Als ik ga slapen, durf ik alleen met m'n rug naar de muur te liggen, zodat ik mijn hele kamer kan zien. Ik durf dus niet met m'n gezicht naar de muur te liggen. Ik merk dat sinds ik op mijn nieuwe kamer slaap, mijn angst erger is geworden. Ik slaap er slecht door, durf m'n ogen niet dicht te doen, omdat ik dan niet kan zien wat er gebeurd. Soms heb ik het idee dat er een geest naar me toe komt, die dan over me heen gaat hangen. Maar ik zie dan niks, ik word alleen heel bang.
Laatst heb ik mijn bed verplaatst, maar nog steeds staat hij met 1 lange kant tegen een muur. Mijn angst was de eerste 1 à 2 weken minder. Ik durfde ook soms met mijn gezicht naar de muur te slapen.
Ik probeer veel aan andere dingen te denken, en de ene keer gaat dat heel goed, maar de andere keer heb ik gewoon zo erg het gevoel dat er iets is, dat het heel moeilijk is om het te negeren.
Maar laatst gebeurde er iets heel vreemds. Het was 's morgens vroeg, ik was even mijn bed uit geweest om wat te drinken, maar lag al weer in bed. Omdat ik ziek ben kan ik niet naar school en dus elke dag uitslapen. Ik probeerde dus gewoon verder te slapen, het was al half licht. Ik lag met mijn gezicht naar de muur. Ineens leek het alsof het wat donkerder werd, maar dat weet ik niet zeker. Ik voelde een enorme kracht op me komen, maar ik weet niet precies wat voor n kracht. Ik voelde me heel licht worden, of juist heel zwaar. Ik probeerde te gillen, maar ik kon m'n mond niet open krijgen. Ik kon me ook niet bewegen, het leek alsof iemand anders in mijn lichaam zat. Zo voelde het echt. Het was een heel eng gevoel. Langzaam voelde ik de kracht weer weg gaan en alles werd weer normaal.
Daarna was ik natuurlijk nog banger, en sliep ik nog slechter. Vannacht heb ik hetzelfde weer gehad als een paar dagen geleden. Hetzelfde gevoel kwam weer terug, maar dit keer langzamer. Het klinkt heel vreemd, maar ik kon me nog bewegen. Ik heb dus toen een lamp aan kunnen doen. Toen ging het meteen weg, maar ik durfde de lamp niet uit te doen. Ik heb toen een half uur met de lamp aan gelegen, muziek aan gedaan tegen de stilte, en de hele tijd mijn hele kamer in de gaten gehouden. Na een half uur was ik heel moe, door mn ziekte word ik dus heel snel moe, en ik was zo bang, daar wordt je moe van. Ik ben toen naar de kamer van mn ouders gerend. Ik heb op een matrasje naast mijn moeder gaan slapen.
Ik ga heel binnenkort naar een psycholoog, hiervoor en voor andere dingen. Ik hoop echt dat hij me kan helpen. Ook hebt ik nu afgesproken dat ik gewoon weer probeer te slapen in mijn eigen bed, maar als het niet gaat dat ik dan weer bij m'n ouders ga slapen.

Sorry voor mijn lange verhaal.
Kent iemand misschien dit gevoel? Of weet iemand een verklaring voor die 'kracht'?
Ik weet eigenlijk niet waarom ik zo bang ben, maar ik heb er wel erg veel last van, en het wordt bijna met de dag erger.

Alvast bedankt.

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:51

Ik heb dit ook,, Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben JUIST contact met geesten gaan opzoeken,, dit heeft mij heel erg geholpen,, ik ben nog wel bang,, maar stukke minder...
Je mag me altijd PMen,, Lachen
kunnen ewe samen er over praten... Nagelbijten / Gniffelen

Kartouche

Berichten: 172
Geregistreerd: 30-07-06
Woonplaats: N Limburg

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:57

Eigenlijk hoef je niet bang te zijn.
maar als je het toch bent kun je dat ook gewoon zeggen tegen die geesten.
en vragen om niet meer te komen omdat ze je bang maken.
Je hoeft het niet eens hardop te zeggen maar in je hoofd.
dat wil nog wel eens baten.
Je mag me altijd pben .
Ik ben er niet meer bang voor

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 23:59

idd Kartouche,, of fluisteren van,, ga a.u.b weg,, ik heb er last van
O.I.D

SaskiaKur

Berichten: 6088
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Limburg,Voerendaal

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:01

Over het gevoel dat je je kamer in de gaten wilt houden, bang bent dat iemand over je hangt als je je ogen dichtdoet, en je rug niet wilt keren heb ik ook vaker. Dus ik hou fijn dit topic in de gaten Ja

Verder is het misschien handig om dit topic te volgen:
viewtopic.php?f=34&t=695019&hilit=

MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 00:06

@ Kartouche en Iris_: ik zeg het wel eens in m'n hoofd inderdaad. Ik heb niet het gevoel dat het heel erg werkt, misschien wel een beetje. Mijn moeder heeft ook al een paar keer gezegd: zeg hardop tegen die geesten dat ze weg moeten gaan dat je toch niet bang bent voor ze. Maar dat durf ik niet, ik ben bang dat ze terugpraten. Dat klinkt heel vreemd en dat het niet kan. Maar die gedachte komt van iets wat mijn moeder heeft meegemaakt met een geest.:
Ze stond te stofzuigen ofzoiets.. en ze had heel sterk de drang om om te draaien. Dat deed ze dus, en er stond een man. Die zei: "na je 40ste gaat het beter met je". Mijn moeder wist niet wat het betekende, want ze was niet ziek ofzo. Toen ze 39 was, werd ze heel ziek. En geloof het of niet, na haar 40ste ging het écht beter met haar.
Dit is voor mij een bevestiging dat geesten écht bestaan. Daarom geloof ik ook dat ze kunnen praten, en echt als een beeld/persoon kunnen verschijnen.

bokjebok
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:08

Bloos wij hebben ook wat medehuisgenootjes...
die ik liever kwijt als rijk ben want ik vind het DOOOOODENG
maar ik durf niet te vragen of ze weg willen straks maak ik ze boos
gaan ze me terrorisere?

MariseLover
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Nijmegen

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 00:15

@ samflame: ik heb hetzelfde, ben ook bang ze weg te jagen, bang dat ze boos worden en met 10x zoveel terug komen Vork Ik heb een keer gehoord dat je geesten in ieder geval niet mag uitlokken om juist te komen. Dan maak je ze boos

Ayasha
Blogger

Berichten: 57979
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:17

Is het weer de tijd van het jaar dat er zoveel geestentopics geopend worden?

bokjebok
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:18

ja precies dat ze versterking halen
haha
daarom durf ik het niet maar ik heb last van ze
wij hebben zeg maar de huiskamer,gang en recht tegen over de deur van de huiskamer is de
wc en ze zitten in de gang soms ben ik zo bang dat ik via de huiskamer de wc inspring dan krijg
ik helemaal een rilling.. en heb je echt zoon benauwt gevoel van ik moet hier weg ik moet hier weg
naaaaaa dat is toch niet normaal het is toch mijn huis.....
je ziet ook 1 heel vaak lopen (dan niet zoals je iemand irl ziet lopen) maar een soort schaduw
heel moeilijk uitteleggen van haar heb ik het meest last

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:35

Ik ben ook altijd enorm bang, durfde vroeger nooit alleen naar boven er moest altijd iemand mee en durfde ook maar op een kant te slapen... Ik voelde me ook altijd veiliger als de dekens over me heen lagen... Dus in de zomer als het bloedheet was dan lag ik altijd weg te zweten in mijn bed omdat ik anders niet durfde te slapen.
Ik heb ook heel vaak dat als ik alleen thuis ben het gevoel heb dat er de hele tijd iemand achter me staat.
Laatst hoorde ik boven voetstappen terwijl ik alleen thuis was, maar heb het idee dat dat verbeelding was, kan het me namelijk niet voorstellen.
Van de week lag ik in bed met mijn gezicht naar de muur, wat ik anders nooit doe. En ineens voelde ik iets, alsof iemand me een duwtje gaf... ik schrok me echt kapot Nagelbijten / Gniffelen

Ulfeino
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06-05-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:36

Zien jullie niet teveel horrorfilms?
Ik geloof wel dat er meer tussen hemel en aarde is, maar ik geloof niet in geesten.
Ik heb vroeger ook wel wat van dit soort angsten gehad, maar heb me er altijd tegen verzet en tegen mezelf gezegd: Er is niets in mijn kamer dus ogen dicht en slapen.
Op een gegeven moment verdween mijn angst.

Jullie zullen het me wel niet in dank afnemen, maar ik ben er van overtuigd dat het in 9 van de 10 gevallen tussen de oren zit en wordt het veroorzaakt omdat je je alleen voelt in het donker, zodra er iemand bij je is is je angst ook weg.

Mijn advies: jaag het uit je hoofd, zeg het hardop dat je niet bang meer bent, schaf een klein nachtlampje aan en laat het branden als je het donker vervelend vindt, maar verdiep je niet in je angst want dan zie je steeds meer geesten en spoken.

Sterkte allemaal, want angst is iets heel vervelends, wordt het de baas voordat het jou de baas wordt.

bokjebok
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-05-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:39

nou ik waardeer je mening...
maar ik heb hier nog nooit met iemand overgesproken
dacht namelijk dat ik helemaal FJEEEUW werd...
maar toen me nicht hier was
en lijk wit uit mijn kamer kwam en zij er loopt een man in je kamer
bij je rommel kast in een net pak
dacht ik uhm oke.. ?
dus ik ben met me ouders erover gaan praten
en me vader ziet ook soms iets in de gang...
en geloof me me vader is het nuchtigste mens die ik ken...
geloofd helemaal niet in die dingen maar hij ziet het ook



ja of me hele familie moet kierewiet wezen haha zou ook kunnen natuurlijk

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 00:45

Ik kijk nooit horrorfilms heb ik een gruwelijke hekel aan Clown Ik heb vroeger 1 hele enge film gezien en dat zit na 10 jaar nog steeds in mijn hoofd. Best vervelend...
Ik zeg ook altijd wel tegen mezelf loopt niet zo te miepen, maar van de week was het echt heel raar.

Laatst liepen er bij ons muizen tussen het plafond en de vloer boven, maakte ook een nogal raar geluid *LOL* Maar dat kleine getrappel konden alleen maar muizen zijn, maar als je dan alleen thuis bent schrik je toch wel even Clown

Nicolle_
Berichten: 1085
Geregistreerd: 17-09-05

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:45

ik heb dit alles dan niet gehad, nog nooit een geest gezien.
Maar ik was/ben wel bang dat er iets is in mijn kamer.
Eerst durfde ik ook niet met me gezicht naar de muur te slapen...
ik hoorde geluiden, ik heb wel vaker mijn licht aangehad terwijl ik sliep. Ik weet niet waar deze angst vanaf is gekomen.

Ze zeggen ook wel eens, dat als je contact maakt met een geest, dat dát je ongeluk bezorgd...?

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 17:47

Uhms.. sommige dingen komen mij bekend voor.. In mijn vorige huis(nieuwbouwwijk) durfde ik niet alleen naar boven als ik dat wel deed rende ik keihard de trap op rende ik naar mijn kamer en deed snel de deur dicht.. In het donker slapen vond ik ook niks dus hielt altijd mij leeslampje aan(mijn moeder deed em dan uit als ze naar bed ging).. Als ik in de nacht naar de wc moest zat ik eerst te twijfelen of ik wel echt moest en zo ja snel deur open rennen naar de wc en daar bleef ik dan wel 10 minuten zitten ofzo voordat ik moed had om terug te gaan.. Toen snel weer wc deur open en rennend naar mijn kamer..

Misschien is het gewoon een fase ofzo Sigaar .. Zo kijk ik dr naar terug...

Ik heb het nu niet meer.. we zijn in de tusse tijd wel verhuist..

Squawk

Berichten: 5692
Geregistreerd: 01-08-03

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:11

Er komt op discovery channel wel eens zo'n programma: Haunted heet het geloof ik. Gaat over mensen bij wie er in huis ook geesten zitten.

Ik vind het wel interessant om te zien, maar of ik alles moet geloven...

triesje
Berichten: 161
Geregistreerd: 02-01-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:29

Hoi,

Ik geloof echt in geesten.
Ik heb er al genoeg bewijs van dat het echt zo is.
Maar gelukkig maak ik niet zulke dingen mee.
Maar ik raad de mensen die er bang voor zijn aan om naar een goeie paragnost te gaan.
Geloof me,die kunnen je daar als geen ander mee helpen.
Een psygoloog kan dat niet !
Ik ken evt. wel een goeie paragnostte.
Als je haar nummer evt. zou willen hebben,kan je me een pbtje sturen !

Groetjes Patricia.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:01

kabouter_ schreef:
Als ik in de nacht naar de wc moest zat ik eerst te twijfelen of ik wel echt moest en zo ja snel deur open rennen naar de wc en daar bleef ik dan wel 10 minuten zitten ofzo voordat ik moed had om terug te gaan.. Toen snel weer wc deur open en rennend naar mijn kamer..

Misschien is het gewoon een fase ofzo Sigaar .. Zo kijk ik dr naar terug...


Ik had dat ook, ik durfde nooit de badkamer meer uit *LOL*

o0marije0o

Berichten: 2388
Geregistreerd: 20-02-05
Woonplaats: Weesp

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:23

Ik heb dit ook een hele tijd gehad. Bij life and cooking was er zo'n gast. En t was toen veel op tv. En steeds als k in bed lag keek k om me heen van..wieweet zit er wel 1 in mn kamer?!
Maar k had ook een keer dat ik echt een keer een gezicht zag
had en een foto van gemaakt
twee achter elkaar
en toen keek dat gezicht me de eerste keer aan. En de tweede foto keek dat gezicht opzij. Ik freakte echt. Toen ben ik een tijd heel bang geweest. Maar dat is al een hele tijd over..Het was tot de zomer vakantie geloof ik. In de zomervakantie was ik zo moe dat mn hoofd al sliep voordat ik in bed lag.

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:31

Ik slaap nu niet meer in mijn kamer ik kom te laat op bed omdat ik niet durf te slapen. Ik kijk altijd naar de kant van de gang en de deur.. ik lach is een keer in bed en toen hoorde ik op de gang voetstappen maar er was niemand en toen voelde ik ook zo'n windvlaag heel eng is dat

PatriciAap
Berichten: 847
Geregistreerd: 23-02-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:34

Ik ehb dit de laaste tijd ook
Ik hb eht gevoel
Dat die Geest me in de gaten houd
En Niet echt een goede 'fan'is
Een gevoel dat het me iets wilt duidelijk maken
Ik heb de laatsetijd
Van die Aparte dingen Geluiden etc..
Ik zat op de wc Gaat de kraan aan
Zuulke raare dingen iemand die mij
Tip om het Weg tekrijgen
of niet meer Die angst..
Pb

Nicky__

Berichten: 2892
Geregistreerd: 04-01-06

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:36

Pfff, denk 3 maanden geleden White Noise gezien, Nou voor mij nooit meer zoon film
Was zelfs bang dat waneer ik op de Ps2 ging dat ik dan langs 0 moest voor het goede net, en dat ik dan geruis zag Clown

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:37

Nicky__ schreef:
Pfff, denk 3 maanden geleden White Noise gezien, Nou voor mij nooit meer zoon film
Was zelfs bang dat waneer ik op de Ps2 ging dat ik dan langs 0 moest voor het goede net, en dat ik dan geruis zag Clown


ja die was eng he.. ik ben nu ook een beetje bang voor ruis, hihi Clown

maare, er is hier een topic over in de huiskamer.

shadowflower

Berichten: 5385
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: zeeland

Re: Angst voor geesten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:38

Verdorie ... Het lijkt wel in de lucht te hangen de topics over geesten en andere paranormale dingen Tong uitsteken Nu weet ik weer waarom ik een hekel aan kerst had ..Het lijkt wel alleen bij de donkere dagen te wezen ....