Rare symptonen, artsen ook geen idee? Iemand ervaring mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solvej

Rare symptonen, artsen ook geen idee? Iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 22:11

Zo'n 6 weken geleden ben ik van een paardje afgevallen en heb ik hersenschudding opgelopen. Een week bed rust en weer gewoon aan het werk gegaan. Had wel nog wat hoofdpijn maar niet noemenswaardig. Dat is ook langzaam weggegaan maar sinds 2 weken ben ik snel vermoeid en heb dagelijks last van hoofdpijn, nek en rugpijn.
De laatste week werd ik ook bij kleine inspanning al duizelig of zelfs misselijk. Sinds afgelopen zaterdag heb ik een blauw oog die soms bijna helemaal wegtrekt en een uur later weer bijna pikzwart is. Ook zijn er adertjes in m'n ogen gesprongen.

Dinsdag ochtend ben ik op een paard (ja echt erop..) in slaap gevallen en wakker geschrokken toen ik voorover kiepte. Direct paard op stal gezet en op bed gaan liggen. Die dag heb ik tot een uur of 7 's avonds geslapen, even wat gegeten en gedoucht en weer in slaap gevallen. Toen ik woensdag opstond om te gaan werken werd ik zo duizelig dat ik op mijn benen wankelde. Even naar de baas gegaan en gevraagd of mijn ouders me konden komen halen (slaap op mijn werk ivm de afstand) omdat ik niet in de auto durfde te rijden. Bij minimale inspanning krijg ik barstende hoofdpijn en wordt ik duizelig.

Diezelfde dag nog thuis naar de huisarts gegaan, zij dacht aan oververmoeidheid, bloedarmoede of dat het met mijn hersenschudding een aantal weken terug te maken had. Maar waardoor ik een blauw oog had en er adertjes in mijn oog sprongen wist zij ook niet, daarom doorgestuurd naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek.

Nu ik thuis zit en niks uitvoer gaat het al wat beter, krijg meer energie en slaap niet meer constant. Maar bij vlugge bewegingen of wanneer ik me een tijdje geconcentreerd heb barst ik van de hoofdpijn en word draaierig.

Wel is het zo dat er de laatste tijd veel gebeurd is. Mijn broer is in mei dit jaar overleden, ik werk ongeveer 70 à 80 uur in de week en ben de laatste tijd futloos. Dat zal ook wel meespelen. Maar mijn blauwe oog vind ik nog het vreemdste van alles.

Nu komt kerst eraan en ik heb het geld hard nodig dus het liefste begin ik maandag weer gewoon met werken maar ben bang dat ik dan weer terug bij af ben... Lastig..

Is er misschien iemand die deze symptonen herkend of een idee heeft van wat het zou kunnen zijn? Maandag moet ik nog eens terugbellen over de uitslag van het bloedonderzoek, hopen dat ik dan wat wijzer ben.

aerdenhout1

Re: Rare symptonen, artsen ook geen idee? Iemand ervaring me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:46

Oei meid dat klinkt niet best! Misschien toch vragen of ze je door sturen en een scan laten maken?? Als je zomaar in slaap valt OP je paard is dat wel heel erg eng! Hopenlijk is het gewoon een soort nawee van de hersenschudding. En geld is natuurlijk belangrijk maar je gezond heid gaat voor alles!!!Ik zou maar even wachten met weer werken tot na de feestdagen!Lekker even uitrusten.Laat maandag even weten wat de uitslag is van je bloedonderzoek! Ik ben wel heel benieuwd. In elk geval sterkte en probeer er dit weekend niet wakker van te liggen!( makkelijker gezegd dan gedaan! )

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:51

Ook last van je oren (doofheid??)

Mijn moeder heeft een tijdje terug symptomen gehad die verdacht veel op de "ziekte van Menière".
En dat waren duizelingen, hoofdpijn, misselijkheid. Oftewel haar evenwichtsorgaan was in de war. Maar weet niet hoe je het blauwe oog en de gespatte adertjes kan verklaren....Maareh, 70-80uur p.w. werken? Das echt niet gezond...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 23:03

Zal zeker maandag even de uitslag laten weten Lachen

Nee heb geen last van m'n oren. Op internet kon ik ook niks vinden met soortgelijke symptonen.
Die uren zijn idd wel veel maar dat is de paardensport nou eenmaal..

Annemariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 23:10

Solvej schreef:
Zal zeker maandag even de uitslag laten weten Lachen

Nee heb geen last van m'n oren. Op internet kon ik ook niks vinden met soortgelijke symptonen.
Die uren zijn idd wel veel maar dat is de paardensport nou eenmaal..

Oke, nou rustig an, en sterkte Knipoog

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:41

Jeetje, dat is niet niks allemaal...
Ik hoop dat je snel weet wat er is, want die onzekerhied is ook niks... En probeer een beetje rustiger aan te doen, ook al is dat moeilijk Knipoog, is misschien wel ff nodig.
Sterkte en succes!!!

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:44

het eerste wat ik dacht is, waarom laten ze geen scan maken in het ziekenhuis?! iig heel veel sterkte dit weekend, en hoop voor je dat de uitslag een beetje gunstig is

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:13

Ik moet aan whiplash denken. Dat krijg je niet alleen van een kop-staart botsing, maar ook als je andersinds ongelukkig valt kun je whiplash oplopen. Daarbij ben je ook duizelig, misselijk, ongeconcentreerd, moe, en kun je last van nek, scouders en rug hebben. Lijkt me niet verkeerd om daar bij de huisarts eens naar te vragen.

Ik zou wel aandringen op verder onderzoek als ze met 'niks' komen. Het klinkt niet gezond wat je beschrijft, en lijkt meer dan een simpele hersenschudding (die eigenlijk al niet simpel is Knipoog ).

Overigens verklaart een whiplash het blauwe oog niet. Dat doet meer aan (spontaan?) gesprongen bloedvaatjes denken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:11

Citaat:
ik werk ongeveer 70 à 80

Mijn eerste gedachte is "zou bovenstaande niet alles verklaren"???????
Dit aantal uren is belachelijk veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:15

Proberen minder te werken
Ik draaide dat soort uren ook, 40/50 bij de baas en daarnaast nog 4 paarden.

Het heeft er voor mij tot geleid dat ik chonisch ziek ben.

In die tijd was ik ook veel duizelig
Ben ik als ik numoe ben ook nog, loop vol tegen de deurpost aan, zeker wetend dat ik in het midden van de opening lopen.
Barstende hoofdpijn, vast zittende nek.

Dus wat dat betreft redelijk herkenbaar.

Alleen dat oog is eng

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:17

een vriendin van mij is ook een tijd geleden van haar paard gevallen met een hersenschudding als gevolg, ze heeft ook rust gehouden en krijgt nu ook last..
zere nek en rug, (bult in haar nek) moe, vergeetachtig.. zij is hiervoor ook naar de dokter geweest en moet binnenkort een scan laten maken van haar nek, ze dachten dat het hier mee te maken hadden..
maar dat blauwe oog zou ik ook niet weten wat het is.. (kan het niet los van elkaar staan dat je bv. een infectie aan je oog hebt?)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:22

Mijn eerste idee: of de hersenschudding of chronisch vermoeid..
In Belgie was er een radiopresentatrice die maanden niks kon doen na een, wat eerst een simpele hersenschudding leek... JNiet onderschatten dus!
Ik ken zat mensen die meer uren dan jou kloppen, en die krijgen er na een tijd ook flink last van: hartritmestoornissen, oververmoeid, altijd ziek, ...

Ook op psychisch vlak heb jij erg veel meegemaakt dit jaar, je kunt eventueel aan je arts vragen om een doorverwijzing naar een psycholoog als je dat wilt.

Zorg goed voor jezelf de komende weken, luister goed naar je lichaam en laat de dokters je niet afwimpelen! Sterkte meis!!!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:23

Wow Solvej, dat is idd niet niks, maar raar van dat blauwe oog. Ik zou de uitslag afwachten. En je werkt serieus 70 a 80 uur?!! Jeetje kan me voorstellen dat je dit nu totaal niet kunt gebruiken voor de kerst, maar je eigen gezondheid gaat voor! Heel veel beterschap! Kusje

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:26

ik zou bij dat blauwe oog haast gaan denken dat je achter je oog een trauma hebt waardoor je een zwelling hebt in je hoofd,die drukt misschien tegen het oog aan waardoor het blauw word?

zowiezo is ene week bedrust met een serieuze hersenschudding echt veel en veel te kort, t is niet niks hoor zoiets.
denk dan eerder aan 4 weken echt geen inspanning.
in elk geval acuut rust nemen,jouw lichaam heb je maar 1 van he? wees d'r zuinig op Knipoog
laat een scan maken hoofd, en nek ook laten nakijken,wie weet heb je ook nog een whiplash opgelopen?

heb zelf een zware hersenschudding gehasd, en bij mij duurde t wel 6 maanden voor ik weer de oude was...
dus 70 uur werken??
niet doen Ach gut
Laatst bijgewerkt door ellepel op 16-12-06 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:29

Dit klinkt allemaal erg vervelend.
Vooral dat blauwe oog na je hersenschudding vind ik niet goed klinken, ookal is het pas later ontstaan.
Heeft de huisarts je niet doorgestuurd naar een neuroloog?
Ik denk dat het het verstandigst is om een scan te laten maken van je hoofd, maar hiervoor heb je wel een verwijzing nodig.
Misschien is er wel meer aan de hand dan je denkt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:34

en volgens mij heb ik nog gelijk ook, Knipoog
zou namelijk heel goed kunnen dat je een schedelbasisfractuur hebt.
raar dat ze dit niet gezien hebben,standaard bij hoofdletsel lijken me goede foto's

http://www.nvvn.org/voorlichting/SHT_sc ... etsel.html
staat dus een beschrijving bij over dat blauwe oog.
trek de dokter maar goed aan zijn jas en vraag om uitgebreid onderzoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:36

Je bent een jonge, gezonde meid dus die uren moet je wel aankunnen. Symptomen zijn duidelijk begonnen na de val van het paard, dus daar moet je het zoeken.

Toch een arts eens echt goed verder laten zoeken, laat je niet wegsturen met een paar weken bedrust.

Sterkte!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:35

Die uren kun je zeker aan.
Voor een jaar. En dan mag je jezelf beetje bij beetje beginnen oplappeb. Ik zie het vaak genoeg gebeuren. Plots zijn ze altijd verkouden, ze zijn moe en kunnen niet slapen, voor je het weet pakt de een hartpilletjes en is de ander voor 2 maand thuis.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 16:01

Jeetje, wat veel reacties ineens. Ben op internet eens gaat zoeken over een Whiplash en ga daar zeker de dokter meer over vragen wanneer ik maandag voor de uitslag van het bloedonderzoek bel. Mocht daar niks uitkomen ga ik ook aandringen op verder onderzoek (heb me al eerder laten afwimpelen met het gevolg dat ik nu versleten knieën heb).

ellepel schreef:
http://www.nvvn.org/voorlichting/SHT_sc ... etsel.html
staat dus een beschrijving bij over dat blauwe oog.

Mijn broer heeft na een ongeluk hoofdletsel opgelopen en kreeg daarbij ook blauwe ogen, maar bij hem puilden de ogen er letterlijk uit en bleven beide ogen een tijd blauw. Bij mij is het aan de onderkant van mijn rechteroog (zoals bij zwarte kringen onder de ogen) en komt en gaat het met periodes. In zo'n geval is het hele oog blauw en is het een typisch blauw oog, wat bij mij niet het geval is. Toch ga ik aandringen op een scan mocht er uit het bloedonderzoek niks komen wat het verklaard.

Wb. de uren, werk nu 3 jaar zoveel uren en heb nooit last gehad van oververmoeidheid oid. Tuurlijk wel momenten dat ik weinig energie had maar niet aanhoudend of met bijkomende symptonen. Misschien is het me wel even teveel geworden maar vind de klachten zo vreemd.

Iig heel erg bedankt voor de reacties!! En ik ga zeker verder zoeken wat het zou kunnen zijn want wil gewoon weer aan de slag en m'n 'oude' leventje oppakken.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:13

ellepel schreef:
ik zou bij dat blauwe oog haast gaan denken dat je achter je oog een trauma hebt waardoor je een zwelling hebt in je hoofd,die drukt misschien tegen het oog aan waardoor het blauw word?

Hier moest ik eigenlijk ook aan denken. Sol dit is echt niet normaal, dus ik zou echt aandringen op een uitgebreid onderzoek.

In eerste instantie moest ik ook aan een wiplash denken, maar dat verklaarde idd het blauwe oog niet. Bovenstaande, misschien in combinatie met een wiplash wel. Maar wij zijn natuurlijk geen artsen, dus......

Tsja over het aantal uren dat je werkt, kan ik wel een snuggere opmerking maken, maar ik ken je wel een beetje, dus weet ook dat het (waarschijnlijk) zinloos is.

Beterschap en houd je ons op de hoogte?

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 20:35

Zep schreef:
Je bent een jonge, gezonde meid dus die uren moet je wel aankunnen. Symptomen zijn duidelijk begonnen na de val van het paard, dus daar moet je het zoeken.

Toch een arts eens echt goed verder laten zoeken, laat je niet wegsturen met een paar weken bedrust.

Sterkte!

Daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Emotie en Psychische dingen hopen zich op, zonder dat je het weet + daar komt daar nog bij dat ze van het paard is gevallen + de vele werkuren...
Lichamelijk word je hier zwak van en word je eerder ziek.
Ik denk dat alles wel een rol speeld. Natuurlijk van de val het meest + de vele werkuren in het geheel..

Hopenlijk komt alles goed Ach gut
trek de dokter maar eens goed aan de jas!

Heel veel sterkte meid!!! Ach gut Kusje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 22:07

Ik ken hopen mensen die dat soort uren maken en de een kan daar beter tegen dan de ander, maar in regel valt dat mee hoor. Bedenk dat zij niet nog een paard gaat rijden als ze thuiskomt en ook geen huis aan kant hoeft te houden.

Wel moet je oppassen dat je je na een blessure niet weer te snel in zo'n leven stort, maar om nou die uren puur "de schuld" te gaan geven, zeker niet. Daar lijkt de blessure veel te ernstig voor.

Nicolle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:20

de een kan het beter aan dan de ander...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:21

En volgensmij heeft TS niet echt uitgeziekt na de hersen schudding
Dus helemelaa niet vreemd dat ze nu dat aantal uren niet volhoud.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 15:26

Gister leek het een stuk beter te gaan en ik was van plan 's maandags toch voorzichtig weer te beginnen. Maar 's avonds laat ben ik 3x flauw gevallen en daarom direct naar de eerste hulp gegaan. Daar werd ik doorverwezen naar de Nightcare en volgens de artsen daar heb ik last van een Burn-Out en moet ik een time out nemen tot ik me weer helemaal goed voel. Weet me er even geen raad mee...