Erg last van mijn voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rainie

Erg last van mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 14:47

In de zomervakantie heb ik een baantje gekregen in de bediening op een groot terras. Erg leuk werk, maar het is veel staan en nog meer lopen. Nu is dat het probleem niet zo, maar ik merkte dat ik na een paar weken werken last van mijn voeten kreeg.

Het begon vrij onschuldig, gewoon een beetje last waar je wel overheen komt. Ik dacht ook wel dat het nog weg zou trekken. Maar we zijn nu ruim een half jaar verder en mijn voeten doen nogsteeds zeer, terwijl ik niet eens zo veel meer werk als dat ik in de zomer deed. Er zit nu ook een laag eelt over mijn voeten heen, maar als ik dan een avondje heb gewerkt of de stad in ben geweest, dan voelen ze droog, echt heel droog, en doet het zeer. Er zitten ook gaten in mijn voeten, heel vreemd, maar mijn hakken zitten er vol mee. Mijn tenen buigen doet dan ook zeer, dat is die droogheid van mijn huid weer denk ik.

Ik heb al geprobeerd om mijn voeten regelmatig in te smeren, maar dat helpt niet echt. Ik heb dure schoenen gekocht om te werken, en die zitten ook echt fijn.
Misschien ligt het aan de sokken die ik aan heb? Want ik heb van mijzelf nogal zweetvoeten. Misschien nemen mijn sokken dat zweet op de een of andere manier niet op, waardoor ik urenlang op natte voeten loop.

Kent iemand dit probleem? Of heeft iemand voor mij dé oplossing Tong uitsteken

vuurneon

Re: Erg last van mijn voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:58

Koop goede schoenen, met een goed voetbed. Het liefst ook leren schoenen aangezien dat ademt. Draag voorlopig geen hakken, anders heb je later echt een groter probleem dan nu.
Je hebt speciale wandelsokken te koop, die goed vocht opnemen. Dan heb je iig zelf geen natte voeten.

verwijderd09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:02

is er geen doctor speciaal voor voeten, een podotherapeut.
Mijn zus is hier ook een keer heen geweest, want ze had altijd last van haar voeten, speciale zooltjes voor in de schoenen aan laten meten, en het probleem was over.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:24

Die gaten, datzijn denk ik likdoorns. Ik heb die ook wel eens op mn hiel na een tijdje lopen/staan op gewone schoenen en ik kan je vertellen die kunnen echt heel erg pijn doen!
Ik heb ook veel eelt op mn voeten en wat je er tegen kunt doen is het weg (laten) vijlen. Voetenbaden zijn ook heerlijk Lachen Als ik heb paardgereden met mijn rubberen rijlaarzen en de hele dag bezig ben geweest is het inderdaad erger van het zweet dus ik denk dat goede leren schoenen ook helpen!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:27

Laat eens een pedicure langskomen!