Verschil tussen dag en nachtcrème?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blackheart

Verschil tussen dag en nachtcrème?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 14:16

Hoi

Ik heb een vraagje Lachen Want ik gebruik overdag altijd dagcrème, dat is goed. Maar ook voor de nacht als ik ga slapen doe ik dagcrème op.
Is het dan beter om nachtcrème te gebruiken, of maakt het niks uit?
Ik heb altijd zo'n idee dat het allebei hetzelfde is, maar werken ze anders? en zo ja, wat is het verschil dan?

Groetjes

MissSunshine

Re: Verschil tussen dag en nachtcrème?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:31

Even in het kort :
Dagcreme is eigenlijk gemaakt om je huid te beschermen. Dus tegen de invloeden van buitenaf zoals : rook, uitlaatgassen, zon, koude etc.
Daarom zit er in veel dagcremes ook een factor.
En nu zie je steeds vaker dat er andere dingen bijkomen bv. anti-rimpel etc, maar het is voornamelijk bedoeld voor het beschermen van de huid.
Omdat je huid s`nachts harder werkt dan overdag ( ja dat is zo Knipoog ) biedt een nachtcreme meer verzorgender aan. Bv. extra hydratie ofzo, dit omdat de huid harder werkt, en de stoffen beter opgenomen worden dan.
Je merkt ook vaak dat de nachtcremes wat dikker / vettiger zijn, daarom dus Lachen
Het is dus misschien verstandig om een lekkere nachtcreme aan te schaffen.
Weet niet hoe oud je precies bent, maar vanf de 20 ongeveer kun je al cremes gaan gebruiken tegen veroudering ( ook echt waar Knipoog ) dit werkt preventief al tegen veroudering van de huid met de jaren.
Hoop je hiermee wat geholpen te hebben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:04

De nachtcremé's zijn over het algemeen wat vettig om je huid weer lekker te voeden. 's nachts kan het namelijk rustig intrekken.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:07

Je hebt ook nog dag&nachtcrèmes in een. Ik heb er nu zo een, mara heb toch liever een aparte dag- en een aparte nachtcrème.

Seranolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:12

Misser. die ken ik! is niks mee meee maar vind ik tog oook net iets je minder fijn!

ik heb dag en nacht creme en scrub etc.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 13:32

MissSunshine schreef:
Even in het kort :
Dagcreme is eigenlijk gemaakt om je huid te beschermen. Dus tegen de invloeden van buitenaf zoals : rook, uitlaatgassen, zon, koude etc.
Daarom zit er in veel dagcremes ook een factor.
En nu zie je steeds vaker dat er andere dingen bijkomen bv. anti-rimpel etc, maar het is voornamelijk bedoeld voor het beschermen van de huid.
Omdat je huid s`nachts harder werkt dan overdag ( ja dat is zo Knipoog ) biedt een nachtcreme meer verzorgender aan. Bv. extra hydratie ofzo, dit omdat de huid harder werkt, en de stoffen beter opgenomen worden dan.
Je merkt ook vaak dat de nachtcremes wat dikker / vettiger zijn, daarom dus Lachen
Het is dus misschien verstandig om een lekkere nachtcreme aan te schaffen.
Weet niet hoe oud je precies bent, maar vanf de 20 ongeveer kun je al cremes gaan gebruiken tegen veroudering ( ook echt waar Knipoog ) dit werkt preventief al tegen veroudering van de huid met de jaren.
Hoop je hiermee wat geholpen te hebben!

Oke bedankt.
Ik ben 17, maar ik gebruik ook een gewone goedkope dagcrème van de kruidvat eigenmerk, is dat een probleem?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 14:44

Die van de Kruidvat heb ik ook een tijd gebruikt, tot hij op was.
Vond ik echt een hele fijne. Ja

MissSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 15:13

Geen probleem hoor, die van het Kruidvat!
Als die goed bevalt, gewoon blijven smeren Ja

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:05

Kruidvat dagcreme gebruik ik ook, vind deze erg fijn Lachen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 16:07

het verschil vind ik dat je overdag geen last hebt van die creme en 's nachts het op een of andere manier altijd in mijn ogen terecht komt. Ik gebruik dus geen nachtcreme en wel soms dagcreme, vooral nu in deze tijd