gebroken voet door paard op mn voet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

borrie01

gebroken voet door paard op mn voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 21:10

Maandag avond was ik mn paard aan het opzadelen toen opeens zijn buurvrouw het leuk vond om hem in zijn neus te bijten. Hier schrok mijn paard zo van hij omhoog kwam. Hij stond vast aan 2 touwen daardoor klapte hij bijna achterover gelukkig kon mijn vader het touw lostrekken en kwam mn paard weer naar beneden. Helaas op de plek waar mn paard zn voorbeen terecht kwam was ook mijn rechtervoet. met het gevolg dat ie daar met zn volle gewicht van zo'n 750 kilo (het is een paard van 1.78) op mijn voet kwam. Hij heeft ook nog eens een ijzer onder zn hoef. Mn vader heeft metene mn laars uitgetrokken mn voet werd meteen dik. Dus meteen ijs erop gedaan en richting ziekenhuis.

In het ziekenhuis foto's gemaakt en de uitslag was het is gekneusd je mag er op lopen als het lukt maar doe wel stevige schoenen. Nou een schoen aan ging niet maar open ging wel een beetje.

Wordt ik woensdagochtend om 08:15 gebeld ja met dokter ............ spoedeisendehulp rodekruis ziekenhuis. De foto van je voet is nogmaals bekeken en hij is toch wel gebroken zou je nu naar het ziekenhuis willen komen.
Dus ik naar het ziekenhuis. Bij de gipskamer mocht ik de foto ook zien. Nou dat ze die breuk over het hoofd hebben gezien snap ik niet. zeg maar het bot dat vlak na je tenen zit daar zit een breuk van +/- 4cm in.

Dus ik zit nu in een gipsspalk voor een week en volgende week krijg ik ander gips en hoor ik hoelang ik dat om moet.

Is er iemand die ook wel eens zijn/haar voet heeft gebroken en hoelang moest jij in het gips?
En dat verhaal van het ziekenhuis is er iemand die dat wel eens mee heeft gemaakt?

LadyF

Re: gebroken voet door paard op mn voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:09

Aah bah zeg!
Wel geluk dat ze de foto nog eens bekeken hebben zodat het nu weer goed kan genezen!
Balen dat je nu lang niets kan doen, en dat zo voor de feestdagen!
Sterkte ermee en hopen dat het gauw geneest!

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:38

Citaat:
En dat verhaal van het ziekenhuis is er iemand die dat wel eens mee heeft gemaakt?

Oe spreek uit ervaring dat dat zeer doet!
Ben een keer met paard gevallen, toen zeiden ze in het ziekenhuis dat ik alleen mijn grote teen gebroken had. Kreeg wel gips...
Toen het allemaal ''genezen'' was.,bleef ik er last van houden bijna een jaar later bleek dat ik ook mijn middenvoets beentjes had gebroken en het versplinterd was Ben er daarna aan geopeerd en is toen opniew gebroken en met pinnen ''vastgezet...'' Ook zo'n domme fout!!! Gestoord
Nou jij nog veel succes/ sterkte!!!!

Groetjes Sanne

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:39

Lekkere spelfouten staan erin...
Hahah niet op letten!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 14:56

bedankt allemaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:38

Eigenaar van Nevada nu net een weekje uit het gips na gebroken voet. Heeft er wel 7 weken ingezeten, dus hoop dat bij korter is. Nu moet wel zeggen dat hij ontsteking bij heeft gehad en al op leeftijd is, dus dat zal ook wel schelen.

sterkte!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 15:50

Phoe, Sharon.. Wat een naar verhaal. Sterkte ermee! Ach gut
Ik hoop zo voor je dat je weer snel uit het gips mag, echt vreselijk. Je verveelt je vast dood.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 16:31

auw.. dat doet verrekte zeer. Heel veel sterkte!

Gelukkig heb je bokt, verveel je je niet zo snel! Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:02

Ik mocht ooit eens van mijn moeder niet naar de dokter toe, ze zij dat mijn arm gekneusd was en dat het vanzelf wel genas. Na 2 week huilde ik van de pijn en kun ik gelijk door naar de eerste hulp en ipv een gekneusde arm, miste een stukje bot uit mijn arm. en bedankt mama Clown

Ik heb in het bot van mijn been vorig jaar een scheurtje gehad, ik kan je 1 ding vertellen: wees blij dat het nu niet zo warm is als in de zomer. Ik heb enorm gezweet en dat jeukte afschuwelijk! Het irritantste vond ik het douchen met een zak geducktapet om mijn been Clown en het slapen met het been omhoog. Toen het gips eraf was heb ik nog maar 1 dag met krukken gelopen, heb nu nergens meer last van behalve bij een klap oid tegen die plek). Beterschap!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:11

Ik was wel eens met mijn paardje aan het kroelen toen er een ander meisje bij ging staan. Jaloers als hij is, is hij op haar voet gaan staan.
Ook gebroken.
Paard gevaarlijk, een nog slechtere reputatie.

Don't touch the boss, she's mine. Clown Je moet er maar van houden.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 18:22

Ja ik verveel me inderdaad omwijs.
Kan s nachts niet slapen. met mn been omhoog. heb steeds jeuk.
maarja ik kom de tijd wel door. gelukkig heb ik bokt.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:21

Balen zeg...Heel veel beterschap!!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 19:24

Mieke_Lotte schreef:
Balen zeg...Heel veel beterschap!!

dank je wel

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:40

He wat balen voor je zeg!

Bij mijn broertje was het juist andersom.. Je arm is gebroken. Helemaal in het gips, is weer thuis. Worden we gebeld, hij is toch niet gebroken kom maar terug! Lachen

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:46

Da's wel beter dan dat Sharon heeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 10:52

beterschap, heb ook eens bij mn teen een scheurtje in het bot gekregen. Nu soms nog last van, omdat net onder bij de nagelriem was en als er een schoen op drukt doet het pijn.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:14

Jah, ik heb dit ook gehad.. Maar ik ben gewoon doorgegaan met waar ik mee bezig was.. Voet is uitzichzelf weer genezen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 11:15

oejee... pijnlijk.. Gelukkig heb ik nog nooit mijn voet gebroken, heb wel een teen met alle kleurtjes Tong uitsteken ook omdat er een lompo bovenop stond te springen..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:09

Ik heb een keer een paard op m'n blote voet gehad. Kwam meteen een gigantisch ei op en het deed vrezelijk zeer. Maar ik was zo eigenwijs om niet naar de dokter te gaan, dus nu heb ik een bobbel op m'n voet

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:12

Je boom is weg, misschien toch maar ook die ijzers ditchen? Knipoog

Beterschapjes! Vriendjes zijn?

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:15

Dit doet zeker pijn! Had twee zomers geleden hetzelfde, alleen dacht ik dat de pijn wel weer zou verdwijnen (heb al zo vaak botten gebroken dat ik er wel aan gewend ben) dat ik nog met wat meer moeite dan normaal ging springen. Niet zo slim achteraf. Toen zei de dokter dat het gebroken was en niet meer mocht rijden. Heb dat toen toch gedaan. Ik heb ook vaker gereden met een arm in het gips. Maar het doet zeker pijn! Sterkte ermee!!!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:37

Pff daar ben je ook lekker mee! Dat ze zo'n breuk niet eens zien.. Wat raar. Ik heb het weleens andersom gehad. Arm in het gips want ze dachten dat het gebroken was. 2 dagen later werd ik gebeld dat het niet gebroken was. Kon ik weer terug en mocht mn gips er weer af.. Tong uitsteken

Beterschap!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 20:34

bedankt allemaal voor jullie reacties. ben gister nog langs de ehbo geweest mn gips schuuurde aan langs die knobbel aan de buitenkant van je voet. heb nieuw gips gekregen. zit een stuk beter.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:39

Oef dat is naar..

Ik ben een keer gevallen met het paard waarbij mijn voet onder hem kwam.
Werd ook meteen dik, dus naar het ziekenhuis..
Na de foto's hebben ze wel 4 chirurgen opgeroepen om te kijken of het gebroken was ??

Bleek een haarscheurtje te zijn en hoefde gelukkig niet in het gips.. maar heeft wel een poos pijn gedaan.
En nu ben ik 5 jaar verder en merk het nog als ik een hele dag veel loop, of andere beweging maak zoals zwemmen.. zwemmen doet dan niet pijn, maar het is wel een raar gevoel.

Maar een hele dag lopen, pfoe dat merk ik wel aan het einde van de dag!

Ik wens je veel beterschap en sterkte en dat je maar weer snel de oude mag worden!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 21:25

dank je wel.