wie van jullie heeft ervaring met pernament?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

wie van jullie heeft ervaring met pernament?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 09:13

Ik heb best lang blond haar, het valt alleen erg steil, ik kan er ene beetje meer vormule inknijpen met schuim enzo, maar als ik krullen wil laten zetten, met warme krulspelden enzo, zakt het altijd weer uit. Mijn haar is ook erg glad, als ik onder de douche wegkom kan ik zo de borstel er door halen, zonder dat er knopen in zitten, en gebruik geen cremespoeling.

Ook als ik zo'n platte knip indoe ofzo, glijd er atijd weer uit.

Nu wil ik graag pernament laten zetten, maar hoor hier slechte en goede verhalen over. Wie heeft het ook? is het lastig te onderhouden, en gaat je haar er echt dood van?
Zal het op mijn haar wel pakken?

Hoeveel zijn de kosten er ongeveer van bij een goede kapper?

lindatje

Re: wie van jullie heeft ervaring met pernament?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:49

Het is toch permanent? Haha!
Ik heb het zelf ook een keer gedaan maar na 1 keer douchen was het al weg, mijn haar is gewoon niet geschikt voor helaas. Ik heb dus geen idee of het lastig te onderhouden is, maar dat valt volgens mij wel mee Lachen.
Je kan denk ik het beste naar de kapper gaan en daar naar informatie vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:03

Ik heb ook supersteil glad haar en bij mij blijft ook permanent niet zitten
Moet wel zeggen dat het al wel weer een jaar of 12 is geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeerd maar voor die tijd heb ik verschillende soorten geprobeerd en het werd nooit wat.
Als het nat was zat er nog wel wat krul in maar als het opdroogde zakte het altijd weer uit en had ik hooguit wat slag.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:09

ik heb al slag van mezelf en heb tpen ik 13 was of zo ook eens permanent laten zetten. Ik had al vrij droog haar en na een half jaar was mn haar best wel pluis ipv moie krul. Alleen als nat was kon ik snel in model brengen en verder vanaf blijven anders pluisde het weer. ik heb wel hele grove krullen laten zetten, geen poedeltje

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:13

Nooit doen!
Ik heb het 3 jaar geleden laten zetten en zo spijt van gehad. In het begin zit het mooi, maar later dan zakt het uit en wordt het pluizig. Mijn haar is nog altijd droog gebleven en pluist nu bij regen en wind. Heel irritant, komt door dat permanent vloeistof.

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:16

Oh jee.
Ik heb 2 jaar geleden een permanent laten zetten. Ik heb er 2 jaar lang aan vast gezeten! Mijn haar ging dood en werd ontzettend droog. Ik doe het noooooooooit meer.Ik raad het je niet aan.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:31

Ik heb sinds september permanent en vind het geweldig (ook lang blond steil haar van nature)! Mijn haar leeft nog gewoon, niet lastig te onderhouden, kortomL ik ben helemaal tevreden!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:01

ik zou gewoon eens naar de kapper gaan en advies vragen. die weten precies of het wel of niet kan bij jouw haar.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:04

Ik had ook altijd vet steil haar, Heb ook permanent laten zetten, leek eerst wel een schaap haha Clown
Ze moesten het wel in laagjes knippen,
ze zeiden tegen mij dat het er zo uit zou gaan, maar heb er toch een jaar lang plezier van gehad!
Ik heb het er toen zo goed als uit laten knippen, heb er nu slagen aan over gehouden.
Ben er heel blij mee Pling

Bij mij kwamen de krullen terug ( had als kleintje altijd krullen) vandaar dat het zolang heeft blijven zitten..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:05

Ik heb vaker permanent gehad, en van de normale permanent heel snel droog en pluizig haar gehad. Tot ik bij de Cosmo kapper de permanent van Fuente kreeg, je zit wat langer voordat de krul er inzit, maar daarna geen pluizig haar...zou het zo weer doen (vind alleen het uren zitten bij die kapper een straf).

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:07

Ja inderdaad, dat lange zitten,
Bij mij kwam dat vieze permanent spul in me ooor bijna, branden Boos!
pff niet normaal,
Bij mij ging het eigenlijk helemaal niet pluizen,, maarja ligt aan het haar denk ik!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:11

Cassidy schreef:
Ik heb vaker permanent gehad, en van de normale permanent heel snel droog en pluizig haar gehad. Tot ik bij de Cosmo kapper de permanent van Fuente kreeg, je zit wat langer voordat de krul er inzit, maar daarna geen pluizig haar...zou het zo weer doen (vind alleen het uren zitten bij die kapper een straf).

Fuente heeft zowieso heel fijn spul! mijn kapper werkt daar ook altijd mee. heb er zelf ook shampoo van e.d.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:24

Ik wil nooit meer permanent in mijn haar!!! Heb het ooit laten doen en het verziekte mijn hele haar. Ik had altijd blond, vrij stijl, lang haar en krullen zakten altijd snel uit. Inmiddels heeft mijn haar van nature meer slag gekregen, maar ik vind het stijl juist heel erg mooi. Met bijzondere gelegenheden gebruik in nu wel eens de stijltang in mijn lange haar. Ik raad de TS aan om geen permanent te doen met haar haarstijl....... Wees maar voorzichtig, hoor......

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 13:28

Het hangt idd voor een groot deel af van de structuur van je haar of permanent 'pakt' of niet. Heb je zgn. 'bandhaar', dan kun je het wel vergeten. Een klasgenootje van mij had dat, jaren geleden, toen hoorde ik er voor het eerst van. Zoek maar eens met Google op 'bandhaar + permanent', dan vind je een hoop treffers.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 20:04

hmmm, wat een hoop verschillende reacties Bloos wat zijn de kosten ongeveer voor ECHT goede permanent

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:09

Ik heb supersteil dun haar, ook bandhaar, heb bijna mijn hele leven al permanent, ga altijd naar een dure kapper, ben kwijt voor permanent zo'n 80 euro maar het zit super en ziet er heel natuurlijk uit! Ik ga om de 3 maanden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:13

Nimmedor schreef:
hmmm, wat een hoop verschillende reacties Bloos wat zijn de kosten ongeveer voor ECHT goede permanent

Ik heb er toen 85 euro voor betaald.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:38

Karin schreef:
Heb je zgn. 'bandhaar', dan kun je het wel vergeten.

Juist, dat heb ik dus. Dit is de eerste keer dat ik het iemand anders hoor zeggen Haha!. Altijd als het er over heb word ik met grote ogen aangekeken want bijna niemand kent het.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 20:41

Blijkbaar kan het dus wél, zie de reactie van BillyJean.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:18

ik heb een half jaar geleden ook permanent laten zetten. Heb van mezelf lang steil haar.
Ik had grove krul en fijnere krulletjes voor een mooi natuurlijk effect.

Ik vind het jammer dat het nu al een stuk is uitgegroeit, ga het over een tijdje wel weer zetten Lachen

Mn haar is wel wat droger geworden maar niet gaan pluizen en een maskertje op zn tijd doet wonderen Cool

ik heb er 40 incl knippen voor betaald maar een vriendin van mij die kapster is heeft t gezet, vriendenprijsje dus.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:45

Ik heb voor 2 jaar terug een keer permanent gehad.
Ik had toen redlijk lang haar, ik heb heel stijl haar.
De eerste paar weken vond ik het leuk, het zat goed, mooie krullen, kortom perfect!
Maar daarna zakte het vrij vlug uit en mijn mooie glade haar was helemaal verdwenen. Mijn haar was enorm gaan pluizen en heel droog!
Nu 2 jaar later is mjin haar al weer een tijdje de ''oude.''
Ik zou het niet zo gauw nog eens doen....

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:46

Ik heb er trouwens toen geloof ik E 90,- voor betaald...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:29

Ik heb vorig jaar een permanentje gehad en ik was er echt blij mee! Ik heb van mezelf best dun haar, en nu had ik echt een volle bos! Het heeft er wel dik een jaar ingezeten! De uitgroei was alleen minder mooi.. Ik vind 90,- wel heel veel trouwens, ik heb iets van 50,- betaald.
*edit* Mijn haar is nooit echt droog geweest, wel wat pluizig, maar dat hou je toch.

Voor;
http://www.mijnalbum.nl/Foto=OHV37OZH

Na; (Hier zat het er al een half jaar in)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZVBDJHNE

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:36

ik snap best dat je eens wat anders wil. mensen met steil haar willen krullen en mensen met krullen steil haar. mensen met blond haar donker haar en mensen met donker haar blond. hoe dat toch komt heel apart Tong uitsteken
Je kunt het beste advies vragen bij de kapper.
ik heb ook permanent gehad. Ik had zelf lang en steil haar. Ik wilde permanent maar niks van mijn haar af. de kapper zei je kunt er beter wat afhalen maar dat wilde ik niet dus gewoon permanent erin. de dag erop was de permanent er zowat uit. dit omdat mijn haar te lang en te zwaar was. Ik weer terug dus als ik weer permanent wilde dan moest er wat van mijn haar af. een behoorlijk stuk. Ik gedaan. Ik leek op een poedel haha. maar goed na een tijdje zakt het uit en dan is het meestal op zijn mooist. ach ja haar groeit weer aan dus waarom probeer je het niet een keer?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 00:38

Ik heb permanent.
Ik heb het in April laten zetten en het ziet er nog steeds geweldig uit.. (raar om over je eigen haar te zeggen)

Ik heb een hele mooie krul die niet pluist, ook is mijn haar er niet droog van geworden, ben vorige week weer bij de kapper geweest om te knippen en de kapster zei: het permanentje zit nog zo mooi, je hoeft verlopig nog niet weer..

Dus ik kan er wel een jaar van genieten voordat ik weer een permanentje moet laten zetten en bij ons was het nog niet eens zo duur, ik geloof 65 euro, voor het permanentje en knippen..

P.S. toen ik een jaar of 16 was heb ik het ook gehad, en dat bleef niet zitten, ze zeggen dat het ook erg afhankelijk is van wanneer je menstruatie komt (in verband met de hormonen)