Moe en hoofdpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ringetje

Moe en hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 21:45

Ik ben al een aantal maanden heel moe. Ik weet niet precies hoe lang al, maar van voor de zomervakantie ongeveer. Ook heb ik sinds een maand of 4 erg vaak hoofdpijn. Ik heb sinds een maand een bril, +.75 en +1.5, die ik niet de hele dag op heb. Maar naar mijn idee helpt het geen ene moer. Ik ben er een keer mee naar de dokter geweest en heb bloed laten prikken. Hier kwam niks uit. Iemand een idee?

marleen_usar

Re: Moe en hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:48

Tja das moeilijk, ik zelf ben al jaren moe en heb vaak hoofdpijn.Ik ben overal heen geweest in de hoop dat iemand mij kon helpen,ik krijg nu acupunctuur en dat helpt erg goed voor de hoofdpijn.Die vermoeidheid blijft helaas, en ik ben vanmorgen weer bloed wezen prikken om te zien of er misschien iets ergens zit.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:45

Slik je de pil?

Dat ik daarmee begon werd ik ook ontzettend moe en alleen maar hoofdpijn steeds enzo, ben nu gestopt en gaat steeds beter Ja

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 08:55

Dit heb ik ook gehad. Ik was naar de dokter geweest, moest foto's van mijn hoofd laten maken. Het bleek een voorhoofdholteontsteking.
Misschien heb jij dit ook?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 10:17

Ik ben ook altijd moe, ik word er echt gek van.
Het liefst zou ik de hele dag slapen, maar dat is natuurlijk geen manier om je leven te leven, en daarbij moet ik er weer vroeg uit om naar mijn werk te gaan.
Ik heb pas bloed laten prikken maar er kwam niks uit, dus waarom ik zo ontzettend moe ben weet de dokter niet.
In het weekend neem ik het er van en lig ik soms wel van 11 uur in de avond tot 3 uur smiddags op me bed, en dan slaap ik echt de hele tijd door.
Heel irritant want je hele dag is weg omdat je de hele dag in je bed hebt gelegen maar ik kan er niks aan doen, ik ben zo moe.

Ik heb wel enkele tips gehad wat zou moeten helpen:

- Flink gaan bewegen, lopen, rennen, fitnessen.
Daar krijg je energie van.
- Zonnebanken, door de lichtstralen zou je ook energie moeten krijgen.
- Kleine beetjes per dag eten, dus niet 1 grote maaltijd in 1 keer.
-Op een vaste tijd naar bed en op een vaste tijd er weer uit (helpt bij mij dus niet)
- Minimaal 8 uur per nacht slapen (ik slaap er wel 10)
- Niet drinken, roken of koffie drinken, je denkt dat je van koffie energie krijgt, en dat is ook wel even zo maar dat zwakt heel snel af, dan word je er juist moe van.

Dan heb je ook nog homeopatische dingen natuurlijk om meer energie te krijgen maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept.
Je moet ook goed bedenken waarom je zo moe bent, heb je misschien stress? (zou ook meteen de hoofdpijn verklaren)
Zit je ergens mee? pieker je veel? Zit je niet lekker in je vel?
Door deze dingen kan je ook heel moe worden.

Sterkte!!

Kijk hier is, deze site is wel interessant: http://www.frederike.nl/cgi-bin/scripts ... _records=1

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:52

Toevallig ben ik vandaag naar de dokter geweest voor deze klachten. Mijn vriend heeft deze klachten ook, en daar kwam uit: Nog steeds pfeiffer, zijn schildklier werkt niet goed en hij heeft een virus in zijn lip, bij zijn mild en bij zijn hart (maar dat was 'gelukkig' niet ernstig)

Het is erg vervelend, ik vraag me ook wel eens af hoe het is om niet moe of kwakkelig/ ziek te zijn...
Ik ga binnenkort bloedlaten prikken, en dan hoop ik op wat meer duidelijkheid.

De tips die 'Arrabel' hierboven zet, helpen mij wel. Veel bewegen en gezond eten!

Veel succes ermee!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:53

een andere optie is een manueel therapeut, hoofdpijn komt vaak uit nek/rug.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:24

Laat een mri of ct scan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:29

kan het geen migraine zijn? daar zit het vooral op de slaap, is ook heel irritant, heb het zelf ook, als je die hoofdpijn zo erg hebt, ben je dan ook misselijk? begin je te zweten of te trillen? of word je een beetje draaierig? dan kan het migraine zijn..

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-06 15:49

@ Wendy15 nee ik ben niet aan de pil

Ik ben bij een manueel therapeut geweest omdat de HA wel een punt vond in mijn nek, maar de manueel therapeut zei dat de spieren in mijn nek te kort waren waar ik oefeningen voor heb gekregen. Dit ging goed en ik hoef het alleen nog maar een beetje bij te houden. Ik moet zorgen dat het soepel blijft en het geen pijn doet als ik een oefening doe, maar mijn hoofdpijn is er niet van weg.

@ dees_daan: voor migraine is mijn hoofdpijn niet erg genoeg. Het is eerder gewoon erg vervelend dan heel erg pijnlijk.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 18:22

Ik heb al bijna een jaar dezelfde klachten als jij. Ik ben ook verschillende keren naar de dokter geweest, want ik wordt er zelf niet goed van!

In eerste instantie kwam er uit een uitgebreide bloedpriktest dat ik zwaar allergisch ben voor huisstofmijt. Daar dus alles voor gedaan, hoezen gekocht en alles. Maar het ging niet over.

Terug naar de dokter, andere dokter deze keer. Die dacht dat het spanningshoofdpijn is. Nu zit ik dus bij de fysio. En het helpt best wel moet ik zeggen Lachen

Maar misschien dus op allergieen laten testen?

xSemmiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:30

Arrabel schreef:
Ik ben ook altijd moe, ik word er echt gek van.
Het liefst zou ik de hele dag slapen, maar dat is natuurlijk geen manier om je leven te leven, en daarbij moet ik er weer vroeg uit om naar mijn werk te gaan.
Ik heb pas bloed laten prikken maar er kwam niks uit, dus waarom ik zo ontzettend moe ben weet de dokter niet.
In het weekend neem ik het er van en lig ik soms wel van 11 uur in de avond tot 3 uur smiddags op me bed, en dan slaap ik echt de hele tijd door.
Heel irritant want je hele dag is weg omdat je de hele dag in je bed hebt gelegen maar ik kan er niks aan doen, ik ben zo moe.

Ik heb wel enkele tips gehad wat zou moeten helpen:

- Flink gaan bewegen, lopen, rennen, fitnessen.
Daar krijg je energie van.
- Zonnebanken, door de lichtstralen zou je ook energie moeten krijgen.
- Kleine beetjes per dag eten, dus niet 1 grote maaltijd in 1 keer.
-Op een vaste tijd naar bed en op een vaste tijd er weer uit (helpt bij mij dus niet)
- Minimaal 8 uur per nacht slapen (ik slaap er wel 10)
- Niet drinken, roken of koffie drinken, je denkt dat je van koffie energie krijgt, en dat is ook wel even zo maar dat zwakt heel snel af, dan word je er juist moe van.

Dan heb je ook nog homeopatische dingen natuurlijk om meer energie te krijgen maar daar heb ik me nog niet zo in verdiept.
Je moet ook goed bedenken waarom je zo moe bent, heb je misschien stress? (zou ook meteen de hoofdpijn verklaren)
Zit je ergens mee? pieker je veel? Zit je niet lekker in je vel?
Door deze dingen kan je ook heel moe worden.

Sterkte!!

Kijk hier is, deze site is wel interessant: http://www.frederike.nl/cgi-bin/scripts ... _records=1

Ik heb zelf ook last heel veel last van moe zijn en hoofdpijn hebben eigenlijk al meer dan een jaar.
Ik ben al een paar keer langs de huisarts geweest en ik heb bloedlaten prikken maar ze kunnen niks vinden en mijn suiker en bloeddruk is ook gewoon goed.
Dus ik heb echt geen idee.

Ik slaap wel meer dan 8 uurtjes per nacht.
Ik ga niet elke avond en ochtend er op t zelfde tijdstip uit.
Maar ik eet wel kleine beetjes per dag.
En ik drink al veel minder cola als vroeger...

Wil echt weten wat dr is .
Ik heb veel last van de hoofdpijnen omdat mijn nek zo vast zit daardoor krijg ik spannings hoofpijn.