wie weet er oefeningen voor thuis om af te vallen ........

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

monky27

wie weet er oefeningen voor thuis om af te vallen ........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 21:45

hallo

Ik ben het zat en ga nu echt aan de gang. Ik wil graag afvallen maar wil het lekker goedkoop en thuis kunnen doen of in de natuur Lachen
Wie kan me helpen en weet goeie oefeningen voor thuis: voor alles! (billen, armen, buik, rug, benen en gezicht) en weet en heeft tips voor goeie oefeningen voor buiten of als goedkope sport.*bijv. wandelen, zwemmen.
Hoelang/hoevaak wie kan me wat tips geven...

alvast bedankt Knipoog

Jeroentje

Re: wie weet er oefeningen voor thuis om af te vallen ......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:46

Even een stipje, ikb en namelijk erg benieuwd!

Moderatoropmerking:
Hiervoor hebben we de bookmark functie op Bokt. Lachen
Fairie

MariseLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:00

Ik weet niet voor alles goede oefeningen, maar misschien wel iets. Zwemmen is voor zover ik weet goed om spieren te kweken, lijkt mij dat je daar ook wel van af valt. Maar dat weet ik niet zeker.

Buik: Buikspieroefeningen! Kun je gewoon op de grond doen (op een matje ofzo). Muziekje erbij, en het dan steeds wat langer proberen vol te houden. Dit kun je bijvoorbeeld elke dag 1 of 2 keer doen.

Benen: Spinning (op van die fietsen die stil staan) werkt erg goed. Maar daar krijg je ook wel weer spieren van, en dan wordt je weer 'dikker'. Maar je verbrandt wel veel vet daarmee. Dat kun je in de sportschool doen, of thuis, maar dan moet je wel een hometrainer kopen. In de sportschool is het geloof ik meestal een uur of 50 minuten. En dan op muziek. 2 keer in de week beginnen lijkt mij, ligt er ook aan hoe lang je het elke keer doet.

Armen: krachttraining? denk ik. Gewichten, of (ik weet niet hoe dat heet) zo'n lange staaf die je dan dubbel moet buigen ofzo Verward Ik weet niet hoe dat heet, sorry.

Ik geloof dat je na een half uur pas vet gaat verbranden, omdat je eten dan vereerd is. Zoiets. Maar ik weet niet of dat bij elke sport hetzelfde is. Maar bij spinning geldt het sowieso. Verder weet ik niet zo veel, sorry. Ik hoop dat ik je hiermee toch een beetje heb kunnen helpen Pling

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:02

Met grofweg alles wat je op een lage intensiteit doet, minimaal een half uur lang verbrand je vet Lachen Plaatselijk vet verbranden is niet helemaal mogelijk, maar je kunt natuurlijk daar wel de spieren iets meer activeren zodat het wat steviger wordt Lachen
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 12-12-06 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Leoonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:03

zwemmen!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:18

in principe kun je met alles wat je doet afvallen

ik bedoel, traplopen is goed voor de been en bil spieren, stofzuigen, maar vooral vegen voor de armspieren
de ramen zemen is ook goed voor de armen

ga fietsen, lopend naar de winkel, loop eens wat vaker naar boven, word neurotisch poetser oid Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:27

Gezonder eten en meer bewegen Haha!
Light producten zijn onzin, 2 liter water per dag ook. Zorg dat je eet in verhouding met wat je doet en het belangrijkste is dat je goed ontbijt. Alleen dan verbrand je de rest van de dag vet!!!
Anders slaat je lichaam alles op wat hij binnenkrijgt.
Veel wandelen is erg goed voor je. Buikspieroefeningen verbrand je geen vet mee maar krijg je wel goede spieren van (logica) en bijna alles wat je doet is goed voor je! (behalve bankhangen tv hangen met een zak chips erbij hihi)

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:51

Voor af te vallen is het belangrijk dat je lang achter elkaar traint, op een laag energie niveau.
Als je echt af wilt vallen kan ik je aanraden naar een fitness school te gaan. Dat is beter en gezonden omdat je begeleid wordt. Die kunnen evt ook je eetgedrag aanpassen. Veel trainen heeft namelijk weinig zin als je net zo ongezond eet als eerst.

Veel water drinken en lekker veel gaan joggen. Langere afstanden en lekker rustig aan Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 23:58

BrittKitt schreef:
Gezonder eten en meer bewegen Haha!
Light producten zijn onzin, 2 liter water per dag ook. Zorg dat je eet in verhouding met wat je doet en het belangrijkste is dat je goed ontbijt. Alleen dan verbrand je de rest van de dag vet!!!
Anders slaat je lichaam alles op wat hij binnenkrijgt.
Veel wandelen is erg goed voor je. Buikspieroefeningen verbrand je geen vet mee maar krijg je wel goede spieren van (logica) en bijna alles wat je doet is goed voor je! (behalve bankhangen tv hangen met een zak chips erbij hihi)

Dit is niet waar: 2 liter water per dag is sowieso goed voor je (let op, niet TE veel, da's weer niet goed voor je nieren)..Maar met water worden afvalstoffen beter afgevoerd (zeker nodig als je sport) en het vermindert je hongergevoel.

Inderdaad, langere tijd trainen op laag energieniveau. Om vet te verbranden moet je hartslag omhoog, maar overdrijf het niet, dan hou je het niet vol. Wel rustig opbouwen, aan blessures heb je niets Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 10:57

het is nergens wetenschappelijk bewezen dat het goed voor je is Knipoog
Je lichaam verbruikt in normaal gebruik geloof ik maar 1.5 liter water en dat krijg je al binnen door gewoon te eten en gewoon te eten. De rest plas je gewoon weer uit.
Al het drinken waar water in zit is goed (met uitzondering van alle suiker er in natuurlijk Haha! )
Ook zorgen dat je strekt als je klaar bent, weer om blessures te voorkomen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:25

In normaal gebruik en bij normaal weer inderdaad 1,5 liter, bij inspanning of warm weer meer...Uit eten haal je niet voldoende vocht, (zwarte) thee en koffie drogen juist uit, dan heb je dus nog meer vocht nodig, net als bij alcohol. Water is beter dan alles met suiker of zoetstoffen, dus dan blijft er weinig over. Buiten dat is het wel degelijk bewezen dat water, meer als andere vloeistoffen, goed is voor nieren en ook de rest van het lichaam. Mede omdat je met ander drinken zoals frisdrank, je lichaam alleen maar meer "troep" geeft, wat ook weer verwerkt moet worden. Mensen die bestraald worden, wordt aangeraden 2 liter water per dag te drinken, om afvalstoffen af te voeren, en dat is niet voor niets...Ook dietisten raden dit aan.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:33

"Uw nieren kunnen niet naar behoren functioneren zonder voldoende water. Wanneer nieren niet goed functioneren, worden vele schadelijke stoffen in de lever opgeslagen. De functie van de lever is ook om opgeslagen vetten om te zetten in bruikbare energie. Indien de lever een deel van het werk van de nieren moet overnemen, werkt deze niet op 100% capaciteit, zodat opgeslagen vetten opgeslagen blijven en dus een oorzaak van te dik worden .
Als u voldoende water drinkt, zal in je lichaam niet opstapelen, schadelijke stoffen en vetten."

Dit artikel (nou ja, een deel ervan) komt uit een folder die ik ooit van een dietiste heb gehad...Is ook op internet te vinden. Ook staan er meerdere (wetenschappelijke!!) artikelen over het belang van water op internet..Google'en maar!!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:36

springtouwen (heet dat zo? ben even de naam kwijt Tong uitsteken) maargoed dat werkt dus heel erg goed om vet te verbranden! Lachen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:47

touwtje springen Knipoog

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 11:55

aantal dingen die ik altijd nog van plan ben te doen, maar wat er nooit van komt natuurlijk:

* (gezellig met vriendin) hardlopen. Ik heb op internet ergens zo'n beginnersschema gedownload voor de echte beginners (wij dus Tong uitsteken )

* ga stallen uitmesten en ik wil je helpen: ik heb nog minimaal 2 stallen die je geheel gratis elke dag mag uitmesten Tong uitsteken goedkopere sport is er niet en zeer goed voor armen en buik

* elke 3de week van juli is er de 4daagse in nijmege, dat is 4 dagen lang 30, 40 of 50km per dag wandelen. Dit is zo goed voor vetverbranding (ik kan het weten want ik heb 4x mee gedaan)

* verder kan je natuurlijk ook de standaard sit-ups enzo doen, maar dat vind ik ook altijd een beetje saai en lekker in de buitenlucht is natuurlijk veel leuker en beter.

heel veel succes!! Knipoog